Gå til innhold

Samboere min sa at jeg begynner å bli tjukk.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Her om dagen satt vi og koste oss med god mat og drikke. Jeg var så mett at jeg holdt på å sprekke sa jeg. Vi hadde laget god pastarett , og jeg spiste litt vel mye. Jeg syns han ble så rar når jeg sa det. Når vi skulle ha sex senere på kvelden  klappet han meg på magen og spurte om jeg ikke hadde spist litt vel mye i det siste. Så sa han rett ut at jeg begynte å bli tjukk.Jeg ble så såret og sint. Jeg har lagt på meg. Er 165 og veier 71 kg. Veide 61 når jeg traff ham . Vi har kost oss mye , ingen tvil om det. Jeg har ikke tenk så mye på det før , men nå bare skjemmes jeg når vi skal ha sex . Tenker bare på at magen min er så stor.Han er veldig slank , og legger ikke på seg. 

Hvordan  skal jeg ta opp dette med han , så han forstår at han ikke kan si noe sånt mer? 

Anonymkode: 72c2f...60a

• Hjerte 17
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet har han jo rett. Og kanskje han likte deg bedre før da du veide 10 kg mindre.

Anonymkode: 99765...751

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare si det til ham, at du blir lei deg når han sier sånt. 

Men du kan jo og tenke over om du er fornøyd med vektøkningen? Det er fort gjort, jeg har vært der selv. Plutselig var både jeg og eksen overvektige, og det var sykt vanskelig å snu. 

Anonymkode: 448a6...efb

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)

Altså uavhengig av kjæreste eller venner, så liker jeg å holde meg i god form. Setter pris på når folk si i fra om jeg har lagt på meg like mye  som når de sier fra at jeg har spinat mellom tennene :) Folk sier ikke det for å være slem. 

Endret av Btw
  • Liker 21
Skrevet

Idiotisk timing å ta det opp i forbinder med sex. Du kan be ham vise mer takt.

Men når det er sagt, så er det vel bedre at han sier det som det er? Høres jo egentlig ut som du er enig i vektøkinga. Du kan jo prøve små grep og se om du føler deg bedre. Ellers er det vel lett at vekta bare stadig øker. 

• Liker 26
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at dere burde ta dere en prat, og at forteller hva det gjør med deg når han sier sånt.

Trives du med vekta selv? Jeg er like høy som deg og veier like mye som deg. Og det er utelukkende kjærestekiloer fordi vi har kost oss. I et lykkelig forhold er det lett å legge på seg, men jeg trives ikke på 71kg. Skal sies at jeg gikk fra undervektig til overvektig, så det er ikke bare usunne kiloer, men jeg vil ned en god del. Min kjære hadde likevel aldri klagd på vekta mi eller kalt meg tykk (det er jeg heller ikke), men siden jeg nå vil ta tak vil han og ta tak i seg selv (har gått og gått opp, men var og for tynn da vi møttes). Han elsker kroppen min da, og alt det vektoppgangen har ført med seg (store pupper og rumpe), så han klager ikke, så og si noe slikt hadde gan aldri gjort. 

Anonymkode: e678b...b9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig at det var idiotisk timing! Når det er sagt, flott å få sjansen til å ta grep nå, før 10 kg blir 20 kg ekstra. Opplevd det selv, at jeg "plutselig" la på meg 10 kg i en stressende periode samt forbrenningen jeg hadde i 20-åra sin tid var over 😅 Fikk sjokk da jeg gikk på vekten. Tok grep umiddelbart. Begynte å titte litt på kaloriinnhold og sånt, og ble overrasket hvor lite det skal til for å nå dagsbehovet. Spiser fortsatt alt jeg har lyst på, men i mindre mengder 😊

Anonymkode: 63f94...c7c

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skulle man egentlig sagt det?

Jeg synes at samboere/ektefeller må ha lov til å hjelpe hverandre både mht overvekt, klær og spinat mellom tennene. Men selvsagt på en hyggelig og omsorgsfull måte. 

Min samboer er tjukk. Jeg synes han bør gå ned i vekt og det synes han selv også. Jeg maser aldri om det, men skulle ønske han for alvor tok tak. Jeg er likevel ikke mindre glad i ham. Utseendet er jo bare en liten del av hvorfor jeg liker ham. Men jeg hadde syntes han var mer sexy hvis han hadde blitt slankere og mer trent. 

Anonymkode: e7149...204

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Er det greiere at han plutselig en dag gjør det slutt fordi de ti kiloene du har lagt på deg er blitt 15-20? 

Anonymkode: a4e1f...f66

Stoooooor (gigantisk faktisk) forskjell på å gå fra noen pga vektøkning (som i grunn er litt lavmåls, litt avhengig av hva årsaken er), og det å si på en fin måte og på et passende tidspunkt at man kanskje bør snu noen vaner.

For et fjols av en kjæreste, sexlivet mitt hadde vært ødelagt for lang tid.

• Liker 15
  • Nyttig 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvordan skulle man egentlig sagt det?

Anonymkode: e7149...204

Eh, alle andre ganger enn rett før/etter sex 😄

• Liker 26
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Bra at sier fra til deg! 

Anonymkode: f4443...633

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hei. Her om dagen satt vi og koste oss med god mat og drikke. Jeg var så mett at jeg holdt på å sprekke sa jeg. Vi hadde laget god pastarett , og jeg spiste litt vel mye. Jeg syns han ble så rar når jeg sa det. Når vi skulle ha sex senere på kvelden  klappet han meg på magen og spurte om jeg ikke hadde spist litt vel mye i det siste. Så sa han rett ut at jeg begynte å bli tjukk.Jeg ble så såret og sint. Jeg har lagt på meg. Er 165 og veier 71 kg. Veide 61 når jeg traff ham . Vi har kost oss mye , ingen tvil om det. Jeg har ikke tenk så mye på det før , men nå bare skjemmes jeg når vi skal ha sex . Tenker bare på at magen min er så stor.Han er veldig slank , og legger ikke på seg. 

Hvordan  skal jeg ta opp dette med han , så han forstår at han ikke kan si noe sånt mer? 

Anonymkode: 72c2f...60a

Du er jo overvektig dessverre, du har en BMI på over 25 som indikerer overvekt. Så at han sier ifra på en slik spøkefull måte syntes jeg faktisk du bare må akseptere å ta til deg, dere er samboere. Noen lar seg forfalle fullstendig når man går inn i et samboerskap, og det er faktisk ganske respektløst syntes jeg. Helt fint og greit å kose seg, like god mat o.l, men man ønsker vel å fremstå attraktiv for partneren sin, gjør man ikke? Man går inn i et forhold som normalvektig og ser fresh ut, og etter en stund er man overvektig/fedme og har forfalt - kropp betyr ikke alt, men man skal faktisk kunne finne hverandre attraktiv også. For noen er overvekt/fedme en dealbreaker, det er helseskadelig for det første og noen klarer ikke tenne på kropper som det. 

Ta det til deg, begynn å tren og spis sunnere/mindre måltider. Kos deg i helgene. 

Anonymkode: 2540e...92d

• Liker 14
  • Nyttig 1
Skrevet
Btw skrev (34 minutter siden):

Altså uavhengig av kjæreste eller venner, så liker jeg å holde meg i god form. Setter pris på når folk si i fra om jeg har lagt meg like mye  som når de sier fra at jeg har spinat mellom tennene :) Folk sier ikke det for å være slem. 

Merker du ikke selv at du har lagt på deg? Må andre fortelle deg det?

• Liker 14
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dårlig timing ja, men 10 kg og du innrømmer at du spiser deg stapp mett viser jo at ting går feil vei. 

Anonymkode: 027a3...f15

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg hadde dødd for å være 71 kg…

Snakk med han, og finn ut hva DU ønsker å gjøre med det. Ønsker du å gå ned litt så bør du uansett ha han med på laget. 
Uansett er timingen hans råtten. Lær han at det kan ende i at du kvier deg for å ha sex, tipper han ikke er så interessert i akkurat det 😅

Lykke til!

• Liker 4
Skrevet

Sånt sier man ikke i en sårbar situasjon.

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Anim92 skrev (9 minutter siden):

Stoooooor (gigantisk faktisk) forskjell på å gå fra noen pga vektøkning (som i grunn er litt lavmåls, litt avhengig av hva årsaken er), og det å si på en fin måte og på et passende tidspunkt at man kanskje bør snu noen vaner.

For et fjols av en kjæreste, sexlivet mitt hadde vært ødelagt for lang tid.

Ærlig talt. Noen kan syntes det er ufattelig vanskelig å si ifra om ting, og jeg tolker det som at mannen har tenkt på dette en stund (ettersom ansiktsutrykk o.l). Han sa ifra på en spøkefull måte etter sex, kanskje feil tidspunkt, men han trenger vitterlig ikke bli halshugget av den grunn. 

TS har gått fra normalvektig til overvektig på hvor lang/kort tid? Spiser til hun sprekker og basically har latt seg forfalle. I et parforhold syntes jeg faktisk det er ganske respektløst å la seg forfalle på den måten, kropp betyr ikke alt, men det er viktig at man finner hverandre attraktive og at begge føler at man gjør en liten innsats for den andre. 

Nå har TS får beskjed om dette, ingenting å gråte over - det er ikke særlig vanskelig å se man har gått fra normalvektig til overvektig i speilet, så det er jo veldig merkverdig at Ts ikke har sett dette selv. Overvekt er helseskadelig og jeg forstår godt at han sier ifra - og det er tøft gjort, selv om det var spøkefullt i et litt dum situasjon. 

Anonymkode: 2540e...92d

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Frekt å si under sex.

Som at du skulle sagt, pikken din er blitt så liten kjære!

Anonymkode: d254b...6cf

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

10 kilo er ikke "lagt på meg litt" når man er så liten som deg. Jeg er 163 og veier 58 og er helt normal i kroppen - hadde jeg veit 71 ville jeg vært overvektig, det er ikke til å nekte for. At han sier fra er positivt siden du tilsynelatende selv ikke er helt på nett med endringene og hvor store de er? Ja du blir såret, men se det fra den andre siden - han er kanskje bekymret for ditt ve og vel helsemessig da det å bære på 10 kilo for mye over tid ikke kanskje er så bra for deg, helsen og kroppen din rett og slett.. Omsorg vil jeg kalle det. 

• Liker 13
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...