Gå til innhold

Hvor mye må du lekke av urin for å få innvilget Tvt operasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg  kan ikke trene for da lekker jeg. Jeg kan tisse på meg hvis jeg hopper trampoline. Jeg lekker ikke så jeg blir vått av urin i trusa men jeg kjenner jeg må på do ca hver halvtime og sliter med å holde meg lenger. Jeg hadde en ganske hard fødsel hvor jeg revnet ganske kraftig. Det er 15 år siden fødsel og jeg kjenner jeg har fått mere problem med å holde på urin. 

Anonymkode: 35add...892

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor stor lekkasje hadde du som har fått innvilget operasjon?

AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på!

Anonymkode: 6fc07...ec1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.4.2023 den 11.50):

Jeg  kan ikke trene for da lekker jeg. Jeg kan tisse på meg hvis jeg hopper trampoline. Jeg lekker ikke så jeg blir vått av urin i trusa men jeg kjenner jeg må på do ca hver halvtime og sliter med å holde meg lenger. Jeg hadde en ganske hard fødsel hvor jeg revnet ganske kraftig. Det er 15 år siden fødsel og jeg kjenner jeg har fått mere problem med å holde på urin. 

Du vil få det innvilget. Helt sikkert. 

Jeg fikk og hadde det likt som deg. 

Anonymkode: 2eb43...203

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bestemte bare at jeg ville opereres og da ble jeg det. Jeg lakk heller ikke mye, men det hemmet meg ved trening. 

Anonymkode: 199aa...052

AnonymBruker
Skrevet

Prøv bekkenbunnstrening og styrketrening? Jeg kunne ikke hoppe på trampoline og jeg tisset litt på meg hver gang jeg reiste meg osv. begynte å gjøre knipeøvelser fler ganger om dagen pluss styrke bekken ved trening. Nå har jeg ikke noe problem. Håper d kan funke for deg🫶

Anonymkode: 5933a...f3e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lakk når jeg hoppet og løp. Ved testing så ble det slått fast moderat lekkasje, fikk innvilget operasjon uten diskusjon. Er veldig fornøyd med resultatet. Er helt tett nå! 

Anonymkode: 52638...fcf

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lekker ikke i det daglige. Men kan lekke ved trampoline, hopping, brå bevegelser eller mange nys/host på rappen. Går bra med ett eller to hopp på trampoline hvis jeg kniper godt. Men så gir det etter. Går fint i dagliglivet, så lenge jeg unngår hopp. Men sliter med å ta meg helt ut/gjøre brå bevegelser. Spille fotball for eksempel. Da kan det skje. Er det da utelukket med operasjon? Hvordan tester de?

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge DU er hemmet av din urinlekkasje, så får du det nok dekket 🙂 

Anonymkode: 62e20...b6b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg lekker ikke i det daglige. Men kan lekke ved trampoline, hopping, brå bevegelser eller mange nys/host på rappen. Går bra med ett eller to hopp på trampoline hvis jeg kniper godt. Men så gir det etter. Går fint i dagliglivet, så lenge jeg unngår hopp. Men sliter med å ta meg helt ut/gjøre brå bevegelser. Spille fotball for eksempel. Da kan det skje. Er det da utelukket med operasjon? Hvordan tester de?

Nei, det var sånn det var for meg og jeg fikk som sagt dekket operasjon uten problem. 

De tester ved å føre et kateter inn i blæra og fyller den med vann. Så får du på deg ei truse og et bind og blir bedt om å hoppe litt og hoste. Så veier de bindet etterpå for å se hvor stor lekkasjen er. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Herrejesus. Jeg var på joggetur her en dag og da bare rant det så jeg hadde en stor, våt flekk på tightsen. Og jeg har ikke født barn engang. 

Anonymkode: 4df12...09b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, det var sånn det var for meg og jeg fikk som sagt dekket operasjon uten problem. 

De tester ved å føre et kateter inn i blæra og fyller den med vann. Så får du på deg ei truse og et bind og blir bedt om å hoppe litt og hoste. Så veier de bindet etterpå for å se hvor stor lekkasjen er. 

Men det vil nok ikke lekke på meg hvis jeg bare skal hoppe litt? Så lenge jeg er forberedt så lekker jeg ikke. Om jeg ikke må hoppe lenge da. Men rett opp og ned på gulvet tror jeg at jeg klarer å holde igjen. Det er mer når det kommer en litt uforberedt bevegelse. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herrejesus. Jeg var på joggetur her en dag og da bare rant det så jeg hadde en stor, våt flekk på tightsen. Og jeg har ikke født barn engang. 

Anonymkode: 4df12...09b

Ja, det er en myte at kun kvinner som har født og gamle kvinner kan lekke. Til og med unge jenter kan lekke. Det er faktisk en del av dem som slutter med sport i ung alder fordi de lekker.

Anonymkode: b6e75...50d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...