Gå til innhold

Tannverk i rotfylling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For et år siden fikk jeg en rotfylling til en liten formue, jeg syntes den kjentes merkelig ut allerede på kontrollen, nå har den blitt vond, og stråler opp i hodet og gir meg konstant hodepine? Normalt?

Skal også sies at jeg begynner å bli litt skeptisk til tannlegen min, spesielt i og med at den tanna som ble rotfylt hadde plaget meg litt lenge men ble avfeid med spre tannhalser

Anonymkode: ce44b...728

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Såre tannhalser

Anonymkode: ce44b...728

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har vondt så må du til tannlegen. Det er ikke meningen at du skal gå sånn og lide i det stille. Man skal ikke kjenne sånne smerter i tennene. 

Kanskje oppsøke en annen tannlege? Jeg vet at de vurderer veldig forskjellig, så om du ikke får hjelp av tannlegen din ville jeg prøvd en annen. 

Anonymkode: 6b768...399

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde

samme problem, dro til en spesialist som ikke fant noe galt. Endte med at jeg dro til kirurg som så betennelse og foretok operasjon. Hjalp heller ikke, så jeg fjernet tannen. 

Anonymkode: b143c...62f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Smerter etter en rotfylling kan komme av flere årsaker. Når man rotfylling, fjerner man den infiserte nerven inne i tannen. Rundt tannroten kan det være en infeksjon også, denne tar kroppen seg som regel fint av etter rotfyllingen, men den kan være vedvarende eller blusse opp igjen etter en tid. En rotfylling har en vellykethetsrate på mellom avhengig av opprinnelige diagnose og når alt er gjort riktig. 

Man kan også ha fantomsmerter etter en rotfylling. Akkurat som at folk opplever smerter i et bein de har amputert av så kan man oppleve det i en tann hvor man i realiteten har amputert nerven. 

Du kan også ha tannkjøttsykdom, eller andre tilstander i vevet og beinet rundt tannen, som kan gi smerter. Eller det kan være en nabotann som er årsaken til smertene.

Smerter kan være vanskelig å finne opphavet til og diagnostisere.

Hvis du ikke stoler på tannlegen du går til bør du finne en ny du stoler på.

Anonymkode: 13c5f...ad3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...