Gå til innhold

De mennene jeg liker antar at jeg er useriøs og uinteressert

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever ofte stillhet etter sex og date, og får alltid samme beskjed senere når jeg treffer på disse og jeg spør hvorfor jeg ikke hørte noe «du elsker singellivet og antok du datet fler på en gang og ikke var seriøst interessert i meg», «det virker ikke som at du trenger en mann» eller «jeg gidder ikke være en av de du har rundt lillefingeren».

Det er veldig ekkelt for meg at menn antar jeg horer rundt og holder på med en haug av gangen. Frekt er det også. Dater aldri mer enn èn av gangen og har kun sex med menn jeg er tiltrukket av og vil treffe igjen. Blir ganske lei meg når jeg ikke blir kontaktet etter sex og tør da ikke ha sex igjen på kanskje et halvt år. 

Hva får menn til å anta at noen som er veldig seriøs på utkikk etter kjæreste er helt useriøs, elsker singellivet og dater rundt? Er de brent fra generaliseringer på nett om at damer liksom har så mye utvalg? Jeg er introvert, reservert og sjenert så når jeg ikke hører noe etterpå antar jeg de ikke likte meg, men tok det for gitt at de kunne merke jeg var seriøs og ønsket å treffes igjen 

Anonymkode: 2b226...d14

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er alderen din, TS? 

Anonymkode: 56ac8...858

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje snakk med mennen om forventningen før sex? 

Anonymkode: 5641a...709

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er alderen din, TS? 

31

Skrevet

Snakker du ikke med de du treffer? Du sier du er sjenert, reservert, introvert, og tar for gitt at de skjønner du er seriøs, og det virker som du ikke tar kontakt selv etter du har møtt dem. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenk litt utenfor boksen. Prøv å date menn du vanligvis ikke hadde gått etter. Bli ordentlig kjent med hverandre. 

AnonymBruker
Skrevet
svartkatt skrev (1 minutt siden):

Snakker du ikke med de du treffer? Du sier du er sjenert, reservert, introvert, og tar for gitt at de skjønner du er seriøs, og det virker som du ikke tar kontakt selv etter du har møtt dem. 

Enig. Du må presse deg utenfor komfortsonen og gjøre en innsats du også, selv om du er sjenert og introvert.

Anonymkode: 4ab31...cba

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Du treffer useriøse menn, som horer omkring, men legger skylden for sin egen adferd på deg.
Det er en form for gaslighting, og for at de skal unndra seg ansvar for uanstendig opptreden.

Jeg lurer litt på hvor godt du kjenner dem før dere tar steget videre. Hva vet du om dem før du møter dem? Hvor mange ganger møtes dere før dere går videre til sex? Og hva forlanger du av dem?

Synes at det du forteller er en gjenganger; at menn juger om at de er ute etter forhold, men egentlig bare er ute og sjekker om de er i stand til å få noen til køys. - Og når de får til det, så er de ferdige med testrunden, og går videre til neste. Det ser ut til at en overraskende høy andel menn har bruk for slik bekreftelse, og jeg skjønner ikke hvorfor dette styrker selvbildet deres - at de er flinke til å juge, og ikke kan behandle andre mennesker bra.

Endret av Andro
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, svartkatt said:

Tar ikke kontakt etterpå, men snakker med dem og sier jeg er i et sted i livet der jeg føler meg åpen og klar for noe seriøst hvis det skulle være riktig 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Andro said:

Du treffer useriøse menn, som horer omkring, men legger skylden for sin egen adferd på deg.
Det er en form for gaslighting, og for at de skal unndra seg ansvar for uanstendig opptreden.

Jeg lurer litt på hvor godt du kjenner dem før dere tar steget videre. Hva vet du om dem før du møter dem? Hvor mange ganger møtes dere før dere går videre til sex? Og hva forlanger du av dem?

Synes at det du forteller er en gjenganger; at menn juger om at de er ute etter forhold, men egentlig bare er ute og sjekker om de er i stand til å få noen til køys. - Og når de får til det, så er de ferdige med testrunden, og går videre til neste. Det ser ut til at en overraskende høy andel menn har bruk for slik bekreftelse, og jeg skjønner ikke hvorfor dette styrker selvbildet deres - at de er flinke til å juge, og ikke kan behandle andre mennesker bra.

Projisering av egen adferd, tror du er inne på noe her at det er det de driver med. Har tross alt blitt bedt ut igjen av og til og de har da vært svært seriøse selv om det dessverre ikke klaffet. De så meg tydeligvis som seriøs. Så kan bare anta at de som ikke ber ut igjen var useriøse og være glad til at det ikke ble noe 👍🏻

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som om at gutta legger skylda på deg for at de ønsket seg et ligg. Og du tar det til deg. At du er introvert, reservert og sjenert er nok det som gjør denne gaslightingen av deg lett for dem. Du utnyttes.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Bombasi said:

Høres ut som om at gutta legger skylda på deg for at de ønsket seg et ligg. Og du tar det til deg. At du er introvert, reservert og sjenert er nok det som gjør denne gaslightingen av deg lett for dem. Du utnyttes.

Takk! Skal slutte helt å ta det til meg 👌🏻

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk! Skal slutte helt å ta det til meg 👌🏻

Bra :) Jeg tenker at du bør ta mer plass og tillate deg å være mer tydelig rundt hva du ønsker. Ikke gjør deg selv mer sjenert enn du er, men heller motsatt. Utfordre deg selv til å ta mer styring. For det du har gjort hittil har ikke fungert for deg. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Bombasi skrev (2 minutter siden):

Bra :) Jeg tenker at du bør ta mer plass og tillate deg å være mer tydelig rundt hva du ønsker. Ikke gjør deg selv mer sjenert enn du er, men heller motsatt. Utfordre deg selv til å ta mer styring. For det du har gjort hittil har ikke fungert for deg. 

Burde man si på første date at man søker noe seriøst? Jeg har såvidt begynt å date, så ute etter råd jeg også. Er dame. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Burde man si på første date at man søker noe seriøst? Jeg har såvidt begynt å date, så ute etter råd jeg også. Er dame. 

Jeg tenker det er en fordel å avklare tidlig at man er ute etter noe seriøst og at en date sådan er "høytidelig". Gjerne si dette før date, slik at du slipper å bruke tid på menn som ikke er ute etter noe seriøst. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Bombasi said:

Skal ha det i tankene til neste date 😊❤️

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja, det er nok et godt råd. Likedan at man er glassklar på at man ikke skal møtes hjemme på første møte, og at man aldri har sex ved første treff. 
Å styre unna sexting før man møtes i levende live, tror jeg også er lurt. Det skreller bort de verste. De er tross alt fremmede.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper kanskje du ikke utstråler at du er interessert i dem, og at du ikke viser initiativ. Du må jo kontakte dem og være mer frempå hvis dette skjer igjen og igjen.

Det hjelper deg i hvertfall ingenting å ha innstillingen at det er menns skyld og at du selv ikke skal endre på noe.

Anonymkode: b76f4...ddc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tipper kanskje du ikke utstråler at du er interessert i dem, og at du ikke viser initiativ. Du må jo kontakte dem og være mer frempå hvis dette skjer igjen og igjen.

Det hjelper deg i hvertfall ingenting å ha innstillingen at det er menns skyld og at du selv ikke skal endre på noe.

Men noen få har vært seriøse og tatt kontakt etterpå selv om jeg var helt lik med dem som med de jeg ikke hørte fra som ga disse «anklagene» om hvordan jeg er, og de som tok kontakt syns jeg var en søt og flott jente de hadde et godt inntrykk av. Så derfor tenker jeg at de som ikke tar kontakt projiserer hvordan de selv er over på meg som nevnt av en annen bruker og bare bruker det som unnskyldning når de sier jeg har flere menn rundt lillefingeren (som forøvrig er det siste jeg kunne tenkt meg å ha 😅) så er det egentlig de som har damer rundt lillefingeren og er useriøse

Men enig med deg at man må endre noe når det ikke fungerer, er åpen for råd og endringer

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Så derfor tenker jeg at de som ikke tar kontakt projiserer hvordan de selv er over på meg som nevnt av en annen bruker og bare bruker det som unnskyldning når de sier jeg har flere menn rundt lillefingeren (som forøvrig er det siste jeg kunne tenkt meg å ha 😅

Det hjelper ingenting å skylde på det motsatte kjønn, på samme måte som det ikke hjelper menn som ikke får dame å skylde på det motsatte kjønn.

Det er vanskelig for oss å vite hva du kan gjøre annerledes naturligvis. Men i og med at du er sjenert er det sannsynlig at du kan gi inntrykk av å ikke være interessert. Husk at kroppsspråk og ansiktsmimikk har mye å si feks.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...