Gå til innhold

Er ballerinasko in? Og kan man ha åpen tå og strømpebukse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

….og kan man bruke kraftige støvletter i lær til en sommerlig kjole? 

Dere som har peiling, hjelp en stakkar med mote-dysleksi 🫣

Anonymkode: 0ef17...bb8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ballerinasko er in igjen,  åpen tå og strømpebukse er en gråsone, mange mener det er en no-go.  Tenker at du enten må ha veldig tynne strømper (10-15 denier) i silkematt finish og så nær din egen hudfarge som mulig, og så kalt sandaltå, altså uten forsterkning på tåpartiet. Eventuelt opak (ugjennomsiktig) strømpebukse i en knallfarge, hvis man liker den stilen.

Når det gjelder støvletter til sommerkjole, så kommer det an på. Bikerboots er en klassiker som kan være kult til en sommerkjole. Klassiske lærstøvletter med hæl kan også funke, men da er det penest etter min mening om de ikke er i sort, i alle fall dersom kjolen er veldig lys og lett.

Skal ikke påstå at jeg har peiling, men jeg vet i alle fall at ballerinasko er trendy igjen 😄

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Absolutt,ja til begge deler!

Jeg syns det er fint med grove boots til sommerkjoler,jeg bruker det iallfall ofte🙈

Bryr meg ikke noe om hva andre mener om klesstilen min heller.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg nekter å svare på spørsmål om hva som er «in» fordi jeg mener veien ut av mote-dysleksi er å slutte å bry seg om mote, og heller finne ut hva du liker, hva som passer til deg og hva du synes er pent. Spørsmålet om strømper i åpne sko og grove sko til sommerkjoler er derimot spørsmål om stil og estetikk, og det svarer jeg gjerne på: min mening er at det ikke er fint med strømper i sko med åpen tå. Slike sko er bare for dager som er varme nok til å gå strømpeløs (og dem er det mange nok av). Grove sko til sommerkjoler kan være veldig fint, men også det motsatte. Det krever litt stilsans synes jeg, og er kanskje ikke det jeg ville forsøkt meg på først hvis jeg synes jeg har mote- dysleksi. Du kan jo prøve antrekket og spørre en venninne om hva hun synes om kombinasjonen.

Anonymkode: e59e9...d4f

AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Ja slike støvletter til sommerkjole er fint.

Men ikke strømpebukse i sko med åpen tå

Anonymkode: 628cb...84f

Skrevet

Aldri åpen tå og strømpebukse!!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...