AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #1 Skrevet 27. april 2023 Jeg fikk sterk allergi mot pollen, timotei osv. da jeg kom i puberteten i 12-årsalderen. Allergien ble bare verre og verre for hvert år og var veldig hemmende! Slet med å puste, måtte bruke innhalator ventoline, flutide og symbicort, øynene var gelè, klødde og svei hele sommeren og jeg var potte tett. Tok Kenacort-T sprøyte (kortisonsprøyte) noen år, som hjalp litt på dersom jeg tok allergitabletter i tillegg. Holdt hvertfall ilke på å dø. Ble gravid i januar 2020 og den sommeren jeg var gravid var jeg ikke så plaget med allergien. Tok ikke kortisonsprøyte og klarte meg med allergitabletter. Ble litt snørrete, klødde i halsen, litt hoste og tidvis hovne og kløende øyne, men ikke mer enn det. Sommeren 2021 og 2022 var likens og jeg begynte å tenke på det nå, jeg har ikke vært nødt til å ta kortisonsprøyte for allergi siden før jeg ble gravid. Andre som har opplevd dette? Jeg er blitt 30 år nå, så vet ikke om det er en naturlig årsak og at slike allergier blir mildere når man har hatt det i 15 år, eller om det har noe med graviditeten å gjøre som bedret allergien? Anonymkode: 837af...b41
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #2 Skrevet 27. april 2023 Jeg vet i hvert fall at allergi hos noen blir mildere med årene, uavhengig av svangerskap. Dårlig om man fikk den tidlig mener jeg å huske, men jeg er ikke lege og vet ikke om det stemmer. Jeg var skikkelig allergisk mot katt som ung, og reagerer knapt nå. Det ble bedre før jeg fikk barn. Mens min sommer-allergi, hovedsakelig mot gress, har blitt verre de siste årene. Anonymkode: f634c...587
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #3 Skrevet 27. april 2023 Jeg fikk 2 barn. Etter barn nr 1 ble allergien (alt!) mildere ! Det var helt herlig.. Etter barn nr 2 fikk jeg en tilstand i kroppen som gjør at jeg ikke kan spise NOEN MÅLTIDER SOM HELST uten å klø og bli veldig syk. Kan ikke bruke parfyme. Ikke ha kjæledyr. Alt ble 100000000 ganger verre. Men det er verdt det. Anonymkode: 8704b...e10
kissi Skrevet 27. april 2023 #4 Skrevet 27. april 2023 Absolutt! Sommeren jeg var gravid reagerte jeg annerledes, kunne bli tett i halsen f.eks, det hadde aldri skjedd tidligere. Men etter fødsel var det plutselig ingen reaksjoner på sommeren, og dette varte i rundt 4-5 år, før det gradvis har begynt å forverre seg litt igjen. Og for en som har vært ekstremt plaget siden 6-årsalderen var det helt ubeskrivelig å gå gjennom en sommer uten plager eller behov for medisin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå