AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #1 Skrevet 27. april 2023 Her jeg jobber, har vi doer uten vask inne på doen. Vasken er utenfor doen, og det er ingen lås på døra der. Altså, kan det komme folk inn der hele tiden. Hvordan gjør dere det med menskoppen? Skyller den i vasken og risikerer at det kommer folk og ser at dere gjør det? Anonymkode: 0d99e...7a9
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #2 Skrevet 27. april 2023 Jeg tar ikke ut menskoppen på jobben. Tømmer den før og etter. Om du må tømme den ville jeg hatt to så jeg kunne byttet til en ny og puttet den brukte i en pose til jeg kom hjem og fikk vasket den. Så ville jeg hatt våtservietter i vesken. Anonymkode: cbbc7...80e 8
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #3 Skrevet 27. april 2023 Altsååååå i en krisesituasjon om koppen ble full ville jeg bare tatt den ut, tørka over den med papir og stappa den inn igjen. Og så vaska den når jeg kom hjem. Men jeg tømmer den sjeldent midt i arbeidstiden, som over, så tømmer jeg før og etter jobb. Anonymkode: 4f0fa...038 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #4 Skrevet 27. april 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tar ikke ut menskoppen på jobben. Tømmer den før og etter. Om du må tømme den ville jeg hatt to så jeg kunne byttet til en ny og puttet den brukte i en pose til jeg kom hjem og fikk vasket den. Så ville jeg hatt våtservietter i vesken. Anonymkode: cbbc7...80e Vil ikke det lukte ? Anonymkode: bc084...487
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #5 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vil ikke det lukte ? Lukte ? hva da ? hvor da mener du ? Inne på doen ? nei ikke mer en et vanlig do-besøk ? Inni vaginaen min? Nei ? eller.. Kanskje men verken jeg eller mine kollegaer er nært nok til å lukte der xD Man tørker jo vekk blodrestene man evnt søler på musa. Selv ikke med tampong og vask inne på doen vasker jeg kjønnsleppene om man får litt blodsøl på de? Anonymkode: 4f0fa...038 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #6 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Lukte ? hva da ? hvor da mener du ? Inne på doen ? nei ikke mer en et vanlig do-besøk ? Inni vaginaen min? Nei ? eller.. Kanskje men verken jeg eller mine kollegaer er nært nok til å lukte der xD Man tørker jo vekk blodrestene man evnt søler på musa. Selv ikke med tampong og vask inne på doen vasker jeg kjønnsleppene om man får litt blodsøl på de? Anonymkode: 4f0fa...038 Tror vedkommende tenker på lukt fra veska. Anonymkode: 4167a...504
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #7 Skrevet 27. april 2023 Ikke aktuelt på jobb, men det hender jeg andre steder hvor det ikke er vask i båsene. Da bruker jeg truseinnlegg i tilegg, tømmer koppen i do og tar det verste med papir, går ut og vasker den, og så går inn i båsen og putter den tilbake. Det verste som skjer om noen skulle komme akkurat da er at de skjønner at jeg har mensen, og at jeg bruker menskopp. Ingenting av dette er gradert informasjon, så dette er helt uproblematisk. Ville ikke brukt to kopper, med en gang koppen tilbringer tid i friluft vil den måtte steriliseres på nytt. Anonymkode: c33b0...927 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #8 Skrevet 28. april 2023 - Gå på handicap-doen, der er det vask og do sammen - Ta med fuktig papir inn i båsen og tørker av den og stapper inn igjen (det er helt ok!) - Lar være å tømme den (det får helt fint mtp hygiene, du trenger ikke tømme den med mindre den er full) Anonymkode: f705e...aef 1
Elle Melle Skrevet 28. april 2023 #9 Skrevet 28. april 2023 Men hvorfor i det hele tatt tørke den med papir som er alt annet enn sterilt? Det er da bedre å bare putte den tilbake på plass uten å ta før mye på den? Akkurat det der skjønner jeg ikke logikken i? 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #10 Skrevet 28. april 2023 Elle Melle skrev (1 minutt siden): Men hvorfor i det hele tatt tørke den med papir som er alt annet enn sterilt? Det er da bedre å bare putte den tilbake på plass uten å ta før mye på den? Akkurat det der skjønner jeg ikke logikken i? For min del, fordi den blir grisete på utsiden når jeg tar den ut, og det da lekker. Og altså, fingrene mine er heller ikke sterile, selv om jeg har vasket dem.. Så det er jo ikke noe problem å tørke den med papir, med vann, som er det samme jeg har vasket og tørket fingrene mine med før jeg grafser oppi hufsa. Anonymkode: f705e...aef
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #11 Skrevet 28. april 2023 Hør med Arbeidstilsynet om dette er innafor. Jeg tviler... Anonymkode: 41113...c70
Badebuksa2.0 Skrevet 28. april 2023 #12 Skrevet 28. april 2023 Do uten vask høres ikke helt lov ut? Håper ikke dere jobber med å ta på kundene sine ting 😂
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #13 Skrevet 28. april 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hør med Arbeidstilsynet om dette er innafor. Jeg tviler... Anonymkode: 41113...c70 Kjære arbeidstilsynet, kan jeg tømme blod i doen? Du vet, det stedet vi kvitter oss med avføring? Vennlig hilsen hi. Hi: jeg trenger sjeldent å tømme en på jobb, men da bare tømmer jeg innholdet i do og tørker den utvendig med papir. Vasker godt hjemme. Anonymkode: 7cbf2...9a7
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #14 Skrevet 28. april 2023 2 minutter siden, Badebuksa2.0 said: Do uten vask høres ikke helt lov ut? Håper ikke dere jobber med å ta på kundene sine ting 😂 Hun mener nok do uten vask i båsen. Ikke så kult å bruke fellesvasken til dette.. Anonymkode: 7cbf2...9a7
Badebuksa2.0 Skrevet 28. april 2023 #15 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun mener nok do uten vask i båsen. Ikke så kult å bruke fellesvasken til dette.. Anonymkode: 7cbf2...9a7 Håpet det.. nei, det er jo ikke kult. Men hvis man kan gjøre det hjemme bør det jo være stuerent offentlig også? 😆
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #16 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): For min del, fordi den blir grisete på utsiden når jeg tar den ut, og det da lekker. Og altså, fingrene mine er heller ikke sterile, selv om jeg har vasket dem.. Så det er jo ikke noe problem å tørke den med papir, med vann, som er det samme jeg har vasket og tørket fingrene mine med før jeg grafser oppi hufsa. Anonymkode: f705e...aef Jeg får jo heller ikke vasket fingrene inne på doen, der jeg har tatt på alt mulig. Frister lite å bruke disse fingrene til å sette menskoppen inn. Man kan jo få en infeksjon. Anonymkode: 0d99e...7a9
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #17 Skrevet 28. april 2023 Badebuksa2.0 skrev (11 minutter siden): Håpet det.. nei, det er jo ikke kult. Men hvis man kan gjøre det hjemme bør det jo være stuerent offentlig også? 😆 Jeg bytter bind hjemme uten å låse dodøra, men gjør jo ikke det på jobb? Anonymkode: 0d99e...7a9 1
Badebuksa2.0 Skrevet 28. april 2023 #18 Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg bytter bind hjemme uten å låse dodøra, men gjør jo ikke det på jobb? Anonymkode: 0d99e...7a9 Og? Du bruker bind, det er mye lettere et sånt sted.
Blåttvann Skrevet 28. april 2023 #19 Skrevet 28. april 2023 Elle Melle skrev (37 minutter siden): Men hvorfor i det hele tatt tørke den med papir som er alt annet enn sterilt? Det er da bedre å bare putte den tilbake på plass uten å ta før mye på den? Akkurat det der skjønner jeg ikke logikken i? Enig. Hadde aldri brukt toalettpapir fra offentlig toalett til å tørke noe som skal inn i kroppen min. Og hvordan løser man det når man må låse seg inn på toalettet? Da tar man på håndtak og lås før man begynner prosessen med noe som skal inn i kroppen. Høres best ut å kjøpe større kopp du kan bruke på jobb, eller bruke Tampax eller bind. 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #20 Skrevet 28. april 2023 Badebuksa2.0 skrev (7 minutter siden): Og? Du bruker bind, det er mye lettere et sånt sted. Jeg bruker bind, men vurderte å skaffe meg kopp siden mange skrøt av den. Ser nå at det er umulig å bytte kopp på jobben, fordi jeg da ikke får sterilisert hendene eller skylt koppen. Å putte noe blodig og grisete inn i kroppen byr meg imot. Anonymkode: 0d99e...7a9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå