Gå til innhold

Samvær satt av retten

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Retten avgjorde at barna skal bo hos meg og far har samvær annenhver helg og 1 ettermiddag i uken. Flere ganger så møtet han ikke opp til overlevering og gir heller ikke beskjed. Vi møtes på en offentlig plass pga han har vært voldelig mot meg.

Senest i går møtte han ikke opp, så vi måtte snu og reise hjem igjen. Han hadde «glemt» samværet og skulle ta seg sammen til neste gang. Flere ganger avsluttes samvær før tiden fordi «han skal noe». Da ringer han og sier de drar om 5 min, møt meg på XX. Ds er det bare å hive seg i bilen. Jeg trur ikke han noen gang vil ta seg sammen.

Nå har jeg lyst å flytte ca 3 timer unna fordi min slekt bor der og jobb er ikke vanskelig å få med min utdannelse.

Kan barnefar nekte meg dette og vise til avtalen retten har satt?  Jeg slapper aldri av fordi jeg aldri vet om han vil gjennomføre samværet eller ikke. Jeg kan ikke planlegge noe som helst disse dagene, for erfaringsmessig skjærer det seg fordi han ikke har samvær likevel.

Anonymkode: 5fae4...ede

Videoannonse
Annonse
Gjest Tøffenbøffen
Skrevet (endret)

H

.

Endret av Tøffenbøffen
AnonymBruker
Skrevet

Du kan flytte viss du vil. Du må bare bestille mekling, og far må vite det tre mnd før.

Anonymkode: dd79f...aac

AnonymBruker
Skrevet

Har du loggført omfanget av samværet som har vært siden dere fikk dommen? Det vil i så fall hjelpe deg om du også kan vise til at han ikke følger opp samværet. Fint om du også har bevis for det, feks meldinger.

Han kan prøve å stoppe deg, men retten vil nok ikke dømme at han skal ha barna. Men, hvordan tenker du samværet skal gjennomføres om dere flytter? Det må du ta med i tankene dine.

Der er 3 mnd varslingsplikt før du flytter, nettopp fordi den andre skal ha mulighet til å stoppe flyttingen om det ikke er til barnas beste.

Hvor gammel er barna? Det kan være relevant.

Anonymkode: 0f768...bfa

AnonymBruker
Skrevet

Om du har hovedomsorgen, kan du nok flytte, men du må betale halvparten av utgiftene til samvær (hente/bringe). Dere må også ha en plan for hvordan samvær skal gjennomføres.

Anonymkode: da6ef...3eb

Skrevet

Flytt.

og så håper jeg du har notert alle gangen far ikke har fulgt opp samt har forkortet samværet. 

du må vel varsle en viss tid i forkant og du kan også foreslå at samværet blir annenhver helg og feks litt ekstra i ferier. Da har du vært veldig på tilbudssiden og tilrettelegger for samværet selv om dere flytter. 

Og ikke bruk masse tid på KG i denne saken. Ta en prat med din advokat som kan veilede i hva du evt MÅ gjøre og hva som kan være lurt å gjøre/ikke gjøre. Advokaten VET, alle som svarer her inne tror, eller du vet iallfall ingenting om vår kompetanse i å mene noe. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...