Gå til innhold

La liten hund være alene hjemme på ett rom?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en voksen hund som er vant med å være alene hjemme, men som bjeffer/stresser med å se at det går folk forbi igjennom vinduet/døra, og når det kommer folk hjem.

Lurer på om hun vil roe seg mer der inne iom at hun ikke kan se ut av vinduet/døra der, og er litt unna inngangsdøra. 
Leser på amerikanske sider at det går helt fint, men der kan de jo også skrive at hunder fint kan ligge i bur imens man er borte, og dét er absolutt ikke slik vi gjør det i Norge. 
Hun sover med meg på soverommet om natten i sengen sin, får mat der og døra pleier å stå oppe på dagtid slik at hun ofte legger seg der inne når hun er trøtt/vil ha fred.

Er det noen ulemper med å ha henne lukket inne på rommet på dagtid i ca 7 timer?

Anonymkode: 48929...f21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bare å prøve. :)

Har selv flere hunder av begge kjønn så når det er løpetid så må de skilles og tispa lukkes da inn på eget rom når jeg er borte. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

vi bruker gangen og har kamera og det fungerer best her, ingen vindu å passe på.. 

Anonymkode: fdb0b...b89

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om hun føler seg tryggere når hun slipper å måtte følge med på alt som skjer utenfor vinduene, så er det en god løsning. På et rom får hun muligheten til å strekke seg, vandre rundt, regulere temperaturen ved å bytte liggeplass osv. Om du er bekymret for om det er innenfor å stenge hunden inne på et rom; ja, det er helt greit. Noen hunder føler seg tryggere på et avgrenset område. Da har de et mindre område de må holde oversikt over, og stresser mindre. Andre hunder (som min rase) føler seg tryggere jo mer plass de har og jo mer vinduer de kan titte ut av. Jo dårligere oversikt de har, jo mer stresser de.

Du finner ikke ut av det før du prøver 🙂

Anonymkode: 07dec...06a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min er løs på soverommet når den er alene. Setter på radio. Sett med kamera at den får mer ro der enn på stuen med stor plass og vinduer. 

Anonymkode: 7ddd8...116

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Går nok fint så lenge det er et rom hun er vant til å være på og trives i

Anonymkode: 6d9b4...0b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er absolutt ikke noe problem å begrense området hun har til rådighet. Vil ikke sammenligne det med burbruk i det hele tatt, med mindre rommet er et bittelite kott da. 

Prøv det ut en periode?

Anonymkode: 16bfc...124

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som en god løsning. Jeg hadde hunden min kun på soverommet da vi begynte med hjemme alene-trening, da jeg tror det kan føles tryggere å kun ha ett rom å forholde seg til, ikke et helt hus.

• Liker 1
Skrevet

Ett rom går helt fint. Kan også prøve å ha radio på for distraksjon :) Måtte ha en av hundene mine i en grind i ett rom i lengre periode pga. separasjonsangst. Det ble hundens trygge havn, og etter hvert ble hunden helt trygg i huset alene.

Skrevet

At hunden er i 1 rom er bare en fordel. Kan huske noen bekjente, de la hunden i hundebur før de dro på jobb. Ja, det var et stort nok bur. Hunden følte seg trygg der. Nå jobbet disse turnus, så hunden var aldri alene mer enn 4-5 timer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...