Drizzt Skrevet 3. mai 2023 #241 Del Skrevet 3. mai 2023 Anonio skrev (På 3.5.2023 den 6.54): https://www.dagbladet.no/nyheter/her-er-politifolkenes-egne-ord/79148423 Idag kommer Dagbladet altså ut med rapportene fra de 3 andre betjentene og førstebetjentene som var der, inkludert han som slettet beviset. Han sier han skal ha 'slettet beviset' fordi telefonen var 'ulåst og han ville forsvare personvernet til han som ble banket opp'. Fy fader. På bildene ser man klart at politimannen holder hodet til han med telefonen opp og åpner den med faceid. Disse folkene lyver så det renner av dem. Telefonen var ikke ulåst. Denne brøt han seg inn på ved å tvinge en person som var peppersprayet til å se på den. Hvordan er disse folkene fortsatt i tjeneste? Ekspander Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor navnene deres holdes skjult? Med en så lav terskel for å lyve bør alle andre mulige fremtidige arbeidsgivere bli advart mot dem? Jeg skriver fremtidige fordi etter min mening bør de kastes ut fra politiet for alltid. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 3. mai 2023 #242 Del Skrevet 3. mai 2023 Politimann i Kongsberg-saken: – Trusler om å drepe oss (inyheter.no) jaja.. dette kan jo bli den nye dramaserien på TV2 til høsten... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 3. mai 2023 #243 Del Skrevet 3. mai 2023 anon01 skrev (På 27.4.2023 den 7.08): De sivile i videoen kan ha kommet med trusler eller ord/uttrykk som skremmer politibetjentene. Vi vet ingenting om hva vakten har sagt til politiet, hvorfor vakten kastet ut guttene fra utestedet de var på osv. Også ønsker jeg å bemerke at jeg sier IKKE at guttene har gjort noe galt. Erfaringen til politiet er dessverre at svært mange plutselig klikker og tyr til vold mot politi. Ekspander Her er det jo tydeligvis politiet som plutselig klikker og tyr til vold.. Jeg kjenner at jeg har mistet tillit til politiet etter dette. Nei, når dem som skal hjelpe til med å gjøre det trygt ute i samfunnet, misbruker stillingen sin og istedet er dem som gjør det utrygt. Ja, da får jeg bare lyst til å låse ungene inn her hjemme til de blir gamle. Lager hvertfall ikke flere barn til denne verden. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 3. mai 2023 #244 Del Skrevet 3. mai 2023 Forundret.. skrev (På 3.5.2023 den 7.20): Her er det jo tydeligvis politiet som plutselig klikker og tyr til vold.. Jeg kjenner at jeg har mistet tillit til politiet etter dette. Nei, når dem som skal hjelpe til med å gjøre det trygt ute i samfunnet, misbruker stillingen sin og istedet er dem som gjør det utrygt. Ja, da får jeg bare lyst til å låse ungene inn her hjemme til de blir gamle. Lager hvertfall ikke flere barn til denne verden. Ekspander Nå har det jo kommet relativt mer informasjon frem etter at jeg skrev den kommentaren der da. Jeg er helt hundre- og nittiåtte prosent enig i at politiet har gått ekstremt til verks her. Dere må slutte å tro noe annet. Det er ingen kommentar fra meg i denne tråden som tilsier at jeg er enig med politiet. Jeg hadde ikke tillit til politiet fra før av, så dette har dessverre ikke gjort noen endring for min del. Barn skal jeg aldri ha, og godt er det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
moroklompen Skrevet 3. mai 2023 #245 Del Skrevet 3. mai 2023 Jeg syntes denne saken er så graverende at man skulle nesten organisert en protest rundt i landet, dette går jo virkelig ikke an! 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
winscp Skrevet 3. mai 2023 #246 Del Skrevet 3. mai 2023 Lytter til Avhørt om hendelsen: https://podtail.com/no/podcast/avhort/slaget-pa-kongsberg/ De ringer advokaten Pål S. Jensen som tidligere har forsvart voldsbruken i Dagbladet. For ham er det helt utelukket at videoslettingen har noe som helst med voldsbruken å gjøre; dette er to helt separate hendelser som det er uinteressant å se i sammenheng. Mye annet rart i hans svar også. Skulle ønske han ble pushet litt mer med konkrete sitater fra anmeldelsen. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 3. mai 2023 #247 Del Skrevet 3. mai 2023 winscp skrev (På 3.5.2023 den 7.30): Lytter til Avhørt om hendelsen: https://podtail.com/no/podcast/avhort/slaget-pa-kongsberg/ De ringer advokaten Pål S. Jensen som tidligere har forsvart voldsbruken i Dagbladet. For ham er det helt utelukket at videoslettingen har noe som helst med voldsbruken å gjøre; dette er to helt separate hendelser som det er uinteressant å se i sammenheng. Mye annet rart i hans svar også. Skulle ønske han ble pushet litt mer med konkrete sitater fra anmeldelsen. Ekspander Pål S Jensen har jo vist seg som norges verste advokat i dette, for en amatør. Det er så mange brudd på diverse lover og regler at det ikke går an. Pål tror sikkert at om man sletter bevis i en straffesak som sivil at det ikke har noe med saken å gjøre også? Eller? Tror ikke det nei. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 3. mai 2023 #248 Del Skrevet 3. mai 2023 Drizzt skrev (På 3.5.2023 den 7.09): Ja, dette tullet med personvern er oppdiktet. Her var det noen veldig kreative fortellinger. Kanskje burde samtlige politibetjenter bli forfattere til sci-fi? Ekspander Hva er egentlig problemet med å benytte body cam? det må jo også være i politiets interesse å ha video av hendelsesforløpet, da det tydeligvis ikke er lett å erindre det faktiske hendelsesforløpet når de skal skrive rapporter i etterkant. Det vil jo beskytte begge parter. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 3. mai 2023 #249 Del Skrevet 3. mai 2023 Apis skrev (På 3.5.2023 den 8.27): Hva er egentlig problemet med å benytte body cam? det må jo også være i politiets interesse å ha video av hendelsesforløpet, da det tydeligvis ikke er lett å erindre det faktiske hendelsesforløpet når de skal skrive rapporter i etterkant. Det vil jo beskytte begge parter. Ekspander Det beskytter bare parten som ikke lyver, samkjører rapporter og bryter lovene de er ansatt for å forvalte, derfor er politiet ikke så keen. Eller, som politihøgskolen selv skriver.. Quote Men mange situasjoner som politiet håndterer vil kunne fremstå som voldsomme for vanlige folk, og det er ikke utenkelig at dette også kan føre til mindre legitimitet og tillit, forklarer de. Ekspander Dvs. 'noen ganger bruker vi alt for mye vold, og vi vil ikke at folk skal se dette og miste tillitt'. Det er godt at Esso Kongsberg har kamera. Undersøkelser fra England og Frankrike viser jo at folk oppfører seg bedre i møte med politiet når de vet at de har kamera. Så argumentet faller kun på politiets urimelighet, og antagelige redsel for at mer av ukulturen som finnes rundt om i landet skal avdekkes. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 3. mai 2023 #250 Del Skrevet 3. mai 2023 Anonio skrev (På 3.5.2023 den 8.42): Det beskytter bare parten som ikke lyver, samkjører rapporter og bryter lovene de er ansatt for å forvalte, derfor er politiet ikke så keen. Eller, som politihøgskolen selv skriver.. Dvs. 'noen ganger bruker vi alt for mye vold, og vi vil ikke at folk skal se dette og miste tillitt'. Det er godt at Esso Kongsberg har kamera. Undersøkelser fra England og Frankrike viser jo at folk oppfører seg bedre i møte med politiet når de vet at de har kamera. Så argumentet faller kun på politiets urimelighet, og antagelige redsel for at mer av ukulturen som finnes rundt om i landet skal avdekkes. Ekspander Leste politiskolens syn på saken, og ser siden med helseoppdrag, velferdsopdragene etc.. Så det bør være utarbeidet et godt regelverk rundt det, og alle videoer bør ikke nødvendigvis offentliggjøres, men være forbeholdt domstoler etc... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 3. mai 2023 #251 Del Skrevet 3. mai 2023 Apis skrev (På 3.5.2023 den 9.42): Leste politiskolens syn på saken, og ser siden med helseoppdrag, velferdsopdragene etc.. Så det bør være utarbeidet et godt regelverk rundt det, og alle videoer bør ikke nødvendigvis offentliggjøres, men være forbeholdt domstoler etc... Ekspander Enig. Men det er viktig at det ikke er politiet selv som sitter med slett eller av/på-knappen, da ser man hva som skjer. For all del, det er helt sikkert mange politibetjenter som ønsker kamera, men som vi ser i Kongsberg er det nok en del råtne epler som ville synes dette ville ødelegge for spenningen de skaper for seg selv på byen om kvelden. At man kan være overbetjent og gå spesifikt inn for å slette video\slettefil på en låst telefon og så lyve om det er bare tragisk, og denne mannen er fortsatt i full tjeneste. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 3. mai 2023 #252 Del Skrevet 3. mai 2023 winscp skrev (På 3.5.2023 den 7.30): Lytter til Avhørt om hendelsen: https://podtail.com/no/podcast/avhort/slaget-pa-kongsberg/ De ringer advokaten Pål S. Jensen som tidligere har forsvart voldsbruken i Dagbladet. For ham er det helt utelukket at videoslettingen har noe som helst med voldsbruken å gjøre; dette er to helt separate hendelser som det er uinteressant å se i sammenheng. Mye annet rart i hans svar også. Skulle ønske han ble pushet litt mer med konkrete sitater fra anmeldelsen. Ekspander Man blir minnet om et segment fra Bill Hicks' angående Rodney King: ‘Oh, that Rodney King beating tape? It’s all in how you look at it.’ ‘All in how you look at it, Officer... Coon?’ ‘That’s right. It’s how you look at the tape.’ ‘Well, would you care to tell the court how... you’re lookin’ at that?’ ‘Yeah OK, sure. It’s how you look at it... the tape. For instance, well, if you play it backwards you see us help King up and send him on his way.’ 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blinkie Skrevet 3. mai 2023 #253 Del Skrevet 3. mai 2023 (endret) Jeg tror ikke han har kommet med drapstrusler. Det sier politiet fordi de ble fersket på kamera, og ikke har noe annet å komme med. Denne saken gjør meg sint. Og jeg vil at samtlige politibetjenter som var til stedet den kvelden/natten disse ungdommene var på Shell stasjonene, skal få sparken. Det er ikke slike politi jeg ønsker å patruljere i gatene i Norge. Endret 3. mai 2023 av Blinkie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 3. mai 2023 #254 Del Skrevet 3. mai 2023 Anonio skrev (På 3.5.2023 den 6.54): https://www.dagbladet.no/nyheter/her-er-politifolkenes-egne-ord/79148423 Idag kommer Dagbladet altså ut med rapportene fra de 3 andre betjentene og førstebetjentene som var der, inkludert han som slettet beviset. Han sier han skal ha 'slettet beviset' fordi telefonen var 'ulåst og han ville forsvare personvernet til han som ble banket opp'. Fy fader. På bildene ser man klart at politimannen holder hodet til han med telefonen opp og åpner den med faceid. Disse folkene lyver så det renner av dem. Telefonen var ikke ulåst. Denne brøt han seg inn på ved å tvinge en person som var peppersprayet til å se på den. Hvordan er disse folkene fortsatt i tjeneste? Ekspander Nettopp, og politiet har heller ikke lov til å slette innholdet. Det er lov å filme politiet Lov å filme politiet En dom fra Borgarting lagmannsrett slår fast at det er lovlig å publisere bilder og videoer på sosiale medier av politiet i aksjon. En 39 år gammel mann ble frifunnet etter at han la ut video på sosiale medier av politiet, skriver Dagbladet. https://www.nrk.no/nyheter/lov-a-filme-politiet--1.15319947 – Eg må ta atterhald her, men om det stemmer at politiet sletta eit opptak, er ikkje det lovleg. – Det er i så fall ulovleg på fleire måtar, både ved å øydeleggje eventuelle bevis, og dessutan å slette informasjonen som er ein annan sin eigedom, seier Wessel-Aas https://www.nrk.no/norge/etterforskar-politimann-for-sletting-av-valdsvideo_-dette-har-du-lov-til-i-mote-med-politiet-1.16392423 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 3. mai 2023 #255 Del Skrevet 3. mai 2023 winscp skrev (På 29.4.2023 den 10.42): Dette er noe én side hevder, mens den andre påstår noe annet. Vi vet at den ene siden har slettet bevis og gitt feil opplysninger i rapport. Jeg aner ikke om dette med drapstruslene er sant eller ikke; det kan godt hende det er det. Men jeg synes det er rart at du er skråsikker på sannheten med de tilgjengelige opplysningene. Ekspander Han som slettet bevis skrev jo faktisk i sin rapport at han gjorde det, og at det var dumt av ham. Så han har ikke løyet eller prøvd å skjule det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 3. mai 2023 #256 Del Skrevet 3. mai 2023 Er han som slettet videobevis og så løy i rapporten fortsatt i tjeneste? Hvorfor ønsker politiet å miste helt tillit hos befolkningen? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 3. mai 2023 #257 Del Skrevet 3. mai 2023 (endret) velociraptor skrev (På 3.5.2023 den 13.49): Han som slettet bevis skrev jo faktisk i sin rapport at han gjorde det, og at det var dumt av ham. Så han har ikke løyet eller prøvd å skjule det. Ekspander Han lyver på grunnen for å gjøre det. Det er ikke personvern inne i bildet når man filmer i offentlig rom, og det er ikke ulovlig å filme politiet. Grunnen er nok som de aller fleste hinter til at de dekker over for sin egen historie. I tillegg brøt han seg inn på mobilen, det ser man klart på bildene. Endret 3. mai 2023 av Anonio 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 3. mai 2023 #258 Del Skrevet 3. mai 2023 Anonio skrev (På 3.5.2023 den 13.55): Han lyver på grunnen for å gjøre det. Det er ikke personvern inne i bildet når man filmer i offentlig rom, og det er ikke ulovlig å filme politiet. Grunnen er nok som de aller fleste hinter til at de dekker over for sin egen historie. I tillegg brøt han seg inn på mobilen, det ser man klart på bildene. Ekspander Nei, at det liksom var for personvern var en tynn unnskyldning 😂 Men på generelt grunnlag synes jeg det er en uting at det er lov å filme politi på jobb. Eller noen andre - sykepleiere, lærere, hvem som helst. Det er et dilemma. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jordbæra Skrevet 3. mai 2023 #259 Del Skrevet 3. mai 2023 Blinkie skrev (På 3.5.2023 den 13.16): Jeg tror ikke han har kommet med drapstrusler. Det sier politiet fordi de ble fersket på kamera, og ikke har noe annet å komme med. Denne saken gjør meg sint. Og jeg vil at samtlige politibetjenter som var til stedet den kvelden/natten disse ungdommene var på Shell stasjonene, skal få sparken. Det er ikke alle politi jeg ønsker å patruljere i gatene i Norge. Ekspander Uansett om han hadde kommet med trusler.. hva med den gangen ABB ble tatt inn etter alt han hadde gjort, ble han banket sånn? Det er ikke nok å skylde på trusler for å få lov til å banke noen sånn. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 3. mai 2023 #260 Del Skrevet 3. mai 2023 Tilliten min til Spesialenheten er såpass lav, at jeg er ikke forundret over at de ikke etterforsker de andre politibetjentene. Dessverre tror jeg heller ikke noen av disse kommer til å få noen konsekvenser, foruten han som faktisk utførte volden. Krysser fingrene for at han får sparken, for han har ingenting i politiet å gjøre. De andre skulle også blitt tatt ut av tjeneste, men kameraderiet står sterkt i politiet. Blir helt kvalm av hele greia. Skrev i en annen tråd i går kveld «har du tillit til politiet?». Og der skrev jeg vdr den nye saken med politiet i Larvik, hvor de kjørte rundt på et biltreff - plutselig slår de på blålys og kjører mot guttene, guttene flytter seg sakte. Politiet klikker og tar han ene baki bilen sin. Hadde jeg stått der selv, så hadde jeg jo trodd at politiet skrudde på blålys for å snakke med oss - siden de kjørte rundt der. De kjørte tross alt midt mot gjengen, de tuta heller ikke for å indikere at de skulle FORBI. Nei, jeg har forferdelig lite tillit til politiet som etat og Spesialenheten. Bare se på alle politibetjentene som jobbe med Baneheia-saken, Spesialenheten henlegger raskere enn de får saken på bordet. Selv om det er åpenbare lovbrudd eller tjenestefeil. Dette kommer bare til å fortsette, for befolkningen i Norge sitter jo bare stille i båten. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå