StinkySocks Skrevet 27. juni 2023 #321 Del Skrevet 27. juni 2023 (endret) Carabilla skrev (5 timer siden): Det begynner å bli skremmende likt som i USA, hvor politiet utøver ekstrem vold mot folk selv om de har situasjonen under kontroll...her kunne det endt med permanent hjerneskade eller død. Ekstra skjerpende er det at de dekker over hverandre og skriver falske rapporter og sletter bevis. Om dette ender i frifinnelse, da blir det rabalder blandt folk. Hvis dette hadde skjedd i USA, så ville folk sikkert satt fyr på ett par byer allerede. Men her i Norge ender det vel bare med at noen klager på forskjellige debatt-forum... Endret 27. juni 2023 av StinkySocks 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djækklåsst Skrevet 27. juni 2023 #322 Del Skrevet 27. juni 2023 StinkySocks skrev (2 timer siden): Hvis dette hadde skjedd i USA, så ville folk sikkert satt fyr på ett par byer allerede. Men her i Norge ender det vel bare med at noen klager på forskjellige debatt-forum... Det har vel blitt nevnt før, men situasjonen hadde nok fått vesentlig mer oppmerksomhet dersom han som ble slått hadde vært av ikke-vestlig opprinnelse. I USA er vel det et nødvendig premiss for at det skal bli oppmerksomhet. Det har nok skjedd at politifolk har banket hvite, uten at det har blitt sak av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest goldlion Skrevet 28. juni 2023 #323 Del Skrevet 28. juni 2023 Ser at det fortsatt er godt håp i journalistikken her til lands, flere aviser skriver om saken. Utfallet av denne rettssaken kommer til å påvirke alt politiet gjør i fremtiden. La oss håpe at det styrker sikkerheten til sivile, og sørger for at kun dyktige og stabile mennesker søker seg til - og jobber i politiet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonio Skrevet 28. juni 2023 #324 Del Skrevet 28. juni 2023 Både dagbladet og vg dekker saken live, det blir ikke stille rundt dette før det kommer en riktig dom på bordet. Dommeren kommer også til å merke seg presset, og bør derfor bruke denne saken som et eksempel. Hva hadde en sivil person fått i straff om man gørrbanket to personer slik som denne politimannen har gjort, og om man brøt seg inn på folks eiendom og slettet videoer? Hele politiskiftet den kvelden burde sittet på tiltalebenken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 28. juni 2023 #325 Del Skrevet 28. juni 2023 Så på Vg at politiet nå skulle prøve ut bodycam, kanskje som et resultat av denne saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 28. juni 2023 #326 Del Skrevet 28. juni 2023 (endret) Jeg har ikke lest gjennom tråden, men tenkte i utgangspunktet at politimannen måtte dømmes. Nå som jeg vet at den fornærmede både hade kniv og batong stiller saken seg annerledes. Politimannen sier han opplevde at han ikke fikk tilstrekkelig støtte fra makkere og ut fra videoen gjør han ikke det. Det er livsfarlig å skulle holde på en bevæpnet person på egenhånd. Da tenker jeg det er helt på sin plass at han tar i bruk de maktmidlene han må. Vi har noe som heter HMS. Selv om man er politimann skal man ikke måtte frykte for sitt liv. Se for dere en annen situasjon: man er psykiater i psykiatrien og en av pasientene tar fram en kniv. Hva hadde dere gjort? Prøvd å ta tak i han eller slått mot han først? Personlig ville jeg unngått å bli knivstukket. Endret 28. juni 2023 av Majer 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebærsyltetøy Skrevet 28. juni 2023 #327 Del Skrevet 28. juni 2023 Majer skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke lest gjennom tråden, men tenkte i utgangspunktet at politimannen måtte dømmes. Nå som jeg vet at den fornærmede både hade kniv og batong stiller saken seg annerledes. Politimannen sier han opplevde at han ikke fikk tilstrekkelig støtte fra makkere og ut fra videoen gjør han ikke det. Det er livsfarlig å skulle holde på en bevæpnet person på egenhånd. Da tenker jeg det er helt på sin plass at han tar i bruk de maktmidlene han må. Vi har noe som heter HMS. Selv om man er politimann skal man ikke måtte frykte for sitt liv. Se for dere en annen situasjon: man er psykiater i psykiatrien og en av pasientene tar fram en kniv. Hva hadde dere gjort? Prøvd å ta tak i han eller slått mot han først? Personlig ville jeg unngått å bli knivstukket. En ting er å slå hvis det trengs / forsvare seg selv, men å slå slik som han politimannen gjorde i videoen...Nei, sorry. Ingen grunn til det. Fornærmede var jo rolig og ikke angrep noen. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 28. juni 2023 #328 Del Skrevet 28. juni 2023 Bringebærsyltetøy skrev (10 minutter siden): En ting er å slå hvis det trengs / forsvare seg selv, men å slå slik som han politimannen gjorde i videoen...Nei, sorry. Ingen grunn til det. Fornærmede var jo rolig og ikke angrep noen. Han hadde fremdeles våpen. Er det en sjanse du mener det er rimelig å forvente at man skal ta? Nei takk. Det skal være trygt å være politi. Vi lever allerede i et samfunn hvor ofrene blir straffet og gjerningsmennene slipper unna. Voldtektsmenn går fri mens ofrene opplever belastninger i møte med politiet, folk som kjører for fort og kjører ut av veien får behandling i millionklassen mens folk som har traumer etter bilulykker ikke får hjelp i det hele tatt +++. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebærsyltetøy Skrevet 28. juni 2023 #329 Del Skrevet 28. juni 2023 Majer skrev (2 minutter siden): Han hadde fremdeles våpen. Er det en sjanse du mener det er rimelig å forvente at man skal ta? Nei takk. Det skal være trygt å være politi. Vi lever allerede i et samfunn hvor ofrene blir straffet og gjerningsmennene slipper unna. Voldtektsmenn går fri mens ofrene opplever belastninger i møte med politiet, folk som kjører for fort og kjører ut av veien får behandling i millionklassen mens folk som har traumer etter bilulykker ikke får hjelp i det hele tatt +++. Derfor er det bra at denne situasjonen ble filmet. Hvis ikke, ville ingen trodd på fornærmede. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 28. juni 2023 #330 Del Skrevet 28. juni 2023 (endret) Bringebærsyltetøy skrev (10 minutter siden): Derfor er det bra at denne situasjonen ble filmet. Hvis ikke, ville ingen trodd på fornærmede. Fornærmede hadde fremdeles våpen. Kjenner jeg blir kvalm av at jeg i det hele tatt skriver at han er fornærmet. Han er en kriminell person som med viten og vilje gikk med våpen. Han truet sannsynligvis dørvakt oh i tillegg til å bære våpen. Skal sånne mennesker få gå rundt blant barn og andre uskyldige? Endret 28. juni 2023 av Majer 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bringebærsyltetøy Skrevet 28. juni 2023 #331 Del Skrevet 28. juni 2023 Majer skrev (6 minutter siden): Fornærmede hadde fremdeles våpen. Kjenner jeg blir kvalm av at jeg i det hele tatt skriver at han er fornærmet. Han er en kriminell person som med viten og vilje gikk med våpen. Han truet sannsynligvis dørvakt oh i tillegg til å bære våpen. Skal sånne mennesker få gå rundt blant barn og andre uskyldige? Hvorfor prøvde politimannen å slette bevis fra mobilen? 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hank Amarillo Skrevet 28. juni 2023 #332 Del Skrevet 28. juni 2023 (endret) Majer skrev (45 minutter siden): Jeg har ikke lest gjennom tråden, men tenkte i utgangspunktet at politimannen måtte dømmes. Nå som jeg vet at den fornærmede både hade kniv og batong stiller saken seg annerledes. Politimannen sier han opplevde at han ikke fikk tilstrekkelig støtte fra makkere og ut fra videoen gjør han ikke det. Det er livsfarlig å skulle holde på en bevæpnet person på egenhånd. Da tenker jeg det er helt på sin plass at han tar i bruk de maktmidlene han må. Vi har noe som heter HMS. Selv om man er politimann skal man ikke måtte frykte for sitt liv. Se for dere en annen situasjon: man er psykiater i psykiatrien og en av pasientene tar fram en kniv. Hva hadde dere gjort? Prøvd å ta tak i han eller slått mot han først? Personlig ville jeg unngått å bli knivstukket. Batong og Kniv hadde han på kropp og han hadde den aldri fremme. Endret 28. juni 2023 av Hank Amarillo 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blasfeminist Skrevet 28. juni 2023 #333 Del Skrevet 28. juni 2023 9 minutter siden, Majer said: Fornærmede hadde fremdeles våpen. Det visste vel ikke politiet før han ble ransaket i arresten. 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FaktabasertTroll Skrevet 28. juni 2023 #334 Del Skrevet 28. juni 2023 Ja tråden minner om greiene fra USA, hvor en svart person løper fra politiet mistenkt for alvorlig kriminalitet og "har noe i lomma", og tar hendene raskt opp, også blir skutt. Så skal alle sutre over at politiet gjorde feil. Kanskje var det en mobil han dro opp, eller det var pistolen men han prøvde å kaste pistolen for å skjule bevist ikke for å skyte på politiet, så da drepte politiet han "uten grunn".... Også brenner en ned noen byer, og ingenting endrer seg, ut over flere fattige og flere kriminelle oppstår som følge av det. Problemet med å oppføre seg slik som dette, er at politiet får en 100% umulig jobb. Vi som samfunn, MÅ gjøre slik at poltiet får en jobb som er håndterbar, eller leve med "unødvendig" vold fra politiet. Det er ingen andre muligheter. Det viktigste vi kan lære av denne saken er, ikke ta med kniv på byen, ikke true med å drepe folk på byen, og ikke drikk deg full om du har kniv på deg og ikke klarer å oppføre deg som folk når du er rusa, og hvis alle andre råd ikke følges, i det minste ikke motsett deg arrest uansett om du føler at du blir arrestert "uten grunn". Kan vi ikke lære litt av USA folkens, "svarte" folk skytes gang etter gang etter gang, og alltid samme greia, "poltiet sin skyld" fortsett som før, og ingenting blir bedre ting blir bare verre da... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 28. juni 2023 #335 Del Skrevet 28. juni 2023 Etter å ha lest i media politibetjentens forklaring så langt, så mener jeg at det er utrolig bra at det er videoopptak som viser hva som skjedde. Politibetjentens versjon stemmer ikke med videoopptaket. Her stemmer ikke kart og terreng. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym90059005 Skrevet 28. juni 2023 #336 Del Skrevet 28. juni 2023 Står jo ikke helt til troende når fornærmede sier at han ikke visste at han hadde kniv og batong i lomma! Nei, for det er jo noe alle pleier å rusle rundt med i lommene. Ikke akkurat en smørkniv heller. Som regel er det alltid mer til en sak enn hva som først presenteres i mediene, så også her. Uten at jeg skal si om maktbruken var nødvendig eller ei. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CX86 Skrevet 28. juni 2023 #337 Del Skrevet 28. juni 2023 Ofrene i denne saken slår meg ikke som gullunger akkurat... At politimannen burde visst bedre? Ja! Om de fortjente det littegrann? Mest sannsynlig 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 28. juni 2023 #338 Del Skrevet 28. juni 2023 Anonym90059005 skrev (6 minutter siden): Står jo ikke helt til troende når fornærmede sier at han ikke visste at han hadde kniv og batong i lomma! Nei, for det er jo noe alle pleier å rusle rundt med i lommene. Ikke akkurat en smørkniv heller. Som regel er det alltid mer til en sak enn hva som først presenteres i mediene, så også her. Uten at jeg skal si om maktbruken var nødvendig eller ei. Det spiller ikke noen rolle hva han hadde i lommene. Politibetjenten visste ikke hva han hadde i lommene. Her må det avgjøres om politibetjenten handlet riktig eller galt ut fra det politibetjenten visste og så der og da. Videoopptaket er tydelig og bare faktum at en kollega av ham slettet et videobevis fra en mobiltelefon peker i retning skyldig. Det er umulig selv for Elden å frikjenne politibetjenten. Han må dømmes og sparkes fra politiet. Han og kollegene hans har skadet politiets omdømme nok allerede. 10 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
StinkySocks Skrevet 28. juni 2023 #339 Del Skrevet 28. juni 2023 (endret) CX86 skrev (11 minutter siden): Ofrene i denne saken slår meg ikke som gullunger akkurat... At politimannen burde visst bedre? Ja! Om de fortjente det littegrann? Mest sannsynlig ikke en gang Anders Behring Breivik, eller han som skjøt med pil og bue i Kongsberg, fikk noen sånn omgang med juling fra politiet. Norge skal liksom være en rettsstat, hvor det skal være opp til domstolene - ikke politiet selv - som dømmer folk. Støtter man politiets oppførsel i denne saken, så kan man like gjerne flytte til for eksempel Uganda, Saudi-Arabia, Pakistan, eller andre land med søppel-kultur og rævva oppførsel fra blant annet politifolk. Endret 28. juni 2023 av StinkySocks 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gugglo Skrevet 28. juni 2023 #340 Del Skrevet 28. juni 2023 Majer skrev (1 time siden): Han hadde fremdeles våpen. Er det en sjanse du mener det er rimelig å forvente at man skal ta? Nei takk. Det skal være trygt å være politi. Ifølge TV 2s opplysninger har ikke politimannen forklart i avhør at han var klar over at Simensen bar våpen. https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/rettssaken-er-i-gang-kan-ikke-fortsette-som-politi/15853630/ Det skal være trygt å komme i kontakt med politi. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå