Gå til innhold

Ville du vært fornøyd med vårt bryllup?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Synes der så helt supert ut. Jeg ville nok savnet noen flere kaker, men så tett på middag vil det nok ikke spille så stor rolle. Snacks ord og nattmat er 👍

Anonymkode: 917fa...063

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres helt perfekt ut! Liker særlig at det ikke er reising fra vielse til lokale, og at dere har en relativt kort mingle session med noe drikke og lett mat.

Kakebord blir overflødig her, det er dessert og noe søtt samt snacks etter middagen.

To bonger er mer enn nok. Dere har påfyll av vin til maten samt avec til kaffen. OG gratis alkoholfri drikke.

Vil si dette høres ut som et drømmebryllup for både gjester og dere ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takk for svar dere. Godt å høre at mange synes det er et bra opplegg. For å svare på noen kommentarer som blir tatt opp:

- vi har bedt gjestene si fra om hensyn som må tas mtp intoleranser og annet. Det er bare en person som ønsker vegansk mat. Ellers er det ingen spesielle hensyn å ta. Hotellet ordner selvsagt dette. Gjesten ville selv ta med alternativ til kake av eget ønske. 

- kakebord - vi har valgt en kake med tre forskjellige etasjer med ulike smaker og fyll. Kaken, cupcakes, salt snacks, chilinøtter, popcorn, ulik sjokolade og smågodt vil stå fremme fra kaffen og frem til festen er over. Så folk kan velge helt selv hva de vil ha og når. De fleste gjestene vil ha en hel helg på hotell, selv om vi har lagt opp til sen vielse og mye tid til å dra dit først på lørdagen. Da vil vi at det skal være minst mulig styr med kaker. Men tar med meg tilbakemeldinger om at noen ville hatt flere alternativer.

- noen sier det blir mye mat. Det skjønner jeg. Vi kommer med en storspist gjeng, så mat er viktig og viktigere for de fleste enn kaker. Kanapeene er små og mest for å ha et par munnfuller. Snacks, kake og søtsaker blir stående utover kvelden og kan spises når de måtte ønske. 

- vi unngår fri bar for at det ikke skal bli fri flyt for enkelte. Samtidig blir det jo fort 8-10 enheter hvis man ønsker det inkludert. Alle har fått beskjed om at de må stå for resten selv, men at alkoholfritt er inkludert hele kvelden.

-vi har lagt opp for å unngå ventetid for gjestene. Alle vil få sitte med folk de kjenner og vi tror alle vil få ting de liker å spise. Vi har ikke spart på noe der. 

Anonymkode: dbc8c...b4a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bryllupet vårt var VELDIG likt slik du beskriver, faktisk. 😛 Mange av gjestene sa det var det beste bryllupet de hadde vært i! Det har jo gjerne litt med underholdning, stemning og slike ting å gjøre også da, men syns det du beskriver er et veldig godt utgangspunkt. Eneste var at vi hadde egentlig 5 bonger til hver, men bestemte oss halvveis i bryllupet for å brøle "fri bar" :P ble litt revet med. xD

Anonymkode: 6bd43...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Dette høres ut som et fint opplegg.  For min del hadde jeg heller villet hatt fri (ish) bar enn nattmat, for jeg har opplevd at betalbar også medfører at man må betale for mineralvann og kaffe (jeg drikker ikke voldsomt med alkohol).  Ikke engang vann var inkludert...  Men så lenge dere informerer om betalingsløsning i baren på forhånd, er ikke det noen stor greie for meg.  (I nevnte bryllup med betalbar var det ikke sagt fra på forhånd og baren tok kun kontanter.  Vi hadde ikke med oss cash...)

Anonymkode: 8d0ac...859

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette høres nesten helt likt ut som vårt bryllup! Bare at vi tok bilder etter vielsen ☺️

Ser flere nevner at det er for kort tid mellom middag og kaker; her satt vi til bords fra 16:45-20 og satte frem kaker kl 21:15. Det var helt perfekt og så og si alt av kaker forsvant 😂

Lykke til med den store dagen ❤️

Anonymkode: f02ef...045

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Dette høres ut som et fint opplegg.  For min del hadde jeg heller villet hatt fri (ish) bar enn nattmat, for jeg har opplevd at betalbar også medfører at man må betale for mineralvann og kaffe (jeg drikker ikke voldsomt med alkohol).  Ikke engang vann var inkludert...  Men så lenge dere informerer om betalingsløsning i baren på forhånd, er ikke det noen stor greie for meg.  (I nevnte bryllup med betalbar var det ikke sagt fra på forhånd og baren tok kun kontanter.  Vi hadde ikke med oss cash...)

Anonymkode: 8d0ac...859

Hun har skrevet flere ganger at vanlig drikke er inkludert.

Anonymkode: 6bd43...561

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

- vi har bedt gjestene si fra om hensyn som må tas mtp intoleranser og annet. Det er bare en person som ønsker vegansk mat. Ellers er det ingen spesielle hensyn å ta. Hotellet ordner selvsagt dette. Gjesten ville selv ta med alternativ til kake av eget ønske. 

Lurt.

Hilsen matallergiker

Anonymkode: 11bf9...26c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg overtenker det meste. Vet det er vår dag og alt det der, men for at jeg skal kunne kose meg må jeg vite at gjestene også gjør det. 
Vielsen er samme sted som middagen og festen. Det er på et hotell hvor gjestene kan bo. Vi tar bilder først, så det ikke blir ventetid. 
Vi har lagt opp til cava og kanapeer etterpå. Halvannen time senere er det middag. Der er det en lett forrett, en stor hovedrett, og dessert. Det er ulike viner til hver rett og gjestene får påfyll ved behov. 

En time etter middagen er det kake, kaffe og avec. Vi har bryllupskaken, cupcakes i ulike smaker og snacksbord med godt utvalg. 

Så åpnes et siderom med dansegulv, gode høyttalere og lys. Musikken blir spilt fra ferdig liste på Spotify. Vi har valgt musikk fra 80 tallet og frem til nå. Da kan de som vil ta del i festen mens de som vil snakke eller bare kose seg uten for mye lyd og dans kan bli i hovedrommet eller trekke seg bort til sofagruppene. Det er også veranda rett utenfor. Alle gjestene vil få to valgfrie drikker hver som de kan bruke i baren. Ellers er all alkoholfri drikke inkludert.

Ved midnatt blir det nattmat. Festen avsluttes kl. 02. 

Vi har hele veien prøvd å tenke på hva de fleste vil like samtidig som vi blir fornøyde. Vi har også valgt å kjøpe en kake og cupcakes da det er et stykke å reise og vi vil ikke at gjestene skal måtte stresse med å bake.

Ville du syntes det var kjipt at det ikke var fri bar? Eller at det ikke var vanlig kakebord? Noe annet du ikke hadde likt?

Bryllupet er i september så det er fremdeles tid til å gjøre endringer.

Ja de vil nok ha en fin opplevelse, selv om den nok blir enda bedre med fri bar. De bryllupene man husker mest positivt var de med fri bar

Anonymkode: e5199...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Høres ut som sånne bryllup man ser på film! Hadde blitt kjempeglad for å få være med! 

Anonymkode: b2e16...709

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt perfekt. Og fri bar er helt unødvendig med all den alkoholen som er servert før/under middagen. Ingen som har godt av mer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres bra ut. 😊
Jeg ser enkelte er bekymret for lite kaker. Jeg var i et bryllup hvor kakebordet var desserten, jeg ble litt skuffet over det. Så viste det seg samtidig at brudeparet hadde beregnet altfor liten bryllupskake, så alle gjestene fikk ikke en bit av bryllupskaka, og det var generelt veldig lite kake. For meg som elsker kaker var jo det skuffende. Men jeg tenker ikke på det idag når jeg tenker på bryllupet. Det var et veldig bra bryllup og bryllupsfesten var kjempegod. Underveis i festen kom det diverse snacks og frukt på bordene, det var veldig populært.

Det ser ut som dere har laget en skisse på et godt bryllup. Husk bare å ikke bli altfor opphengt i tidsplanen selve dagen, en grovskisse er mer en nok. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg overtenker det meste. Vet det er vår dag og alt det der, men for at jeg skal kunne kose meg må jeg vite at gjestene også gjør det. 
Vielsen er samme sted som middagen og festen. Det er på et hotell hvor gjestene kan bo. Vi tar bilder først, så det ikke blir ventetid. 
Vi har lagt opp til cava og kanapeer etterpå. Halvannen time senere er det middag. Der er det en lett forrett, en stor hovedrett, og dessert. Det er ulike viner til hver rett og gjestene får påfyll ved behov. 

En time etter middagen er det kake, kaffe og avec. Vi har bryllupskaken, cupcakes i ulike smaker og snacksbord med godt utvalg. 

Så åpnes et siderom med dansegulv, gode høyttalere og lys. Musikken blir spilt fra ferdig liste på Spotify. Vi har valgt musikk fra 80 tallet og frem til nå. Da kan de som vil ta del i festen mens de som vil snakke eller bare kose seg uten for mye lyd og dans kan bli i hovedrommet eller trekke seg bort til sofagruppene. Det er også veranda rett utenfor. Alle gjestene vil få to valgfrie drikker hver som de kan bruke i baren. Ellers er all alkoholfri drikke inkludert.

Ved midnatt blir det nattmat. Festen avsluttes kl. 02. 

Vi har hele veien prøvd å tenke på hva de fleste vil like samtidig som vi blir fornøyde. Vi har også valgt å kjøpe en kake og cupcakes da det er et stykke å reise og vi vil ikke at gjestene skal måtte stresse med å bake.

Ville du syntes det var kjipt at det ikke var fri bar? Eller at det ikke var vanlig kakebord? Noe annet du ikke hadde likt?

Bryllupet er i september så det er fremdeles tid til å gjøre endringer.

Helt toppers dette🤗❤️

Anonymkode: aab94...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
18 hours ago, AnonymBruker said:

- noen sier det blir mye mat. Det skjønner jeg. Vi kommer med en storspist gjeng, så mat er viktig og viktigere for de fleste enn kaker. Kanapeene er små og mest for å ha et par munnfuller. Snacks, kake og søtsaker blir stående utover kvelden og kan spises når de måtte ønske. 

Her sier du at velkomsten med kanapeer og cava etter vielsen ikke "ødelegger" folks appetitt. Indirekte sier du at folk ('en storspist gjeng') skal gå sultne rundt i flere timer før de får et substansielt måltid. 

Anonymkode: c378a...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med de som nevner kakebord. Og jeg er skeptisk på spotifylista. 

En DJ kan "lese" gjestene og styre stemninga. Ei liste kan drepe den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som gjest ville jeg vært fornøyd.

I eget bryllup hadde vi stort kakebord og fri bar. Vi hadde lagt opp til nattmat også, men denne ble droppet da vi hadde kaker såpass sent samt fri tilgang på salt snacks, at ingen var interessert i mat senere.

Anonymkode: 7c6a3...aa1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ville synes det var litt stusselig med bare en bryllupskake og cupcakes. Jeg er fra vestlandet, og altså, skikkelig kakebord med rikelig utvalg er et must. Jeg ville gladelig bakt kake og tatt med, fremfor å "bare" ha cupcakes og den tradisjonelle bryllupskaken. 

Anonymkode: c77ac...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...