Gå til innhold

Jeg er livredd for å spørre jenter ut på en kaffekopp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en 22 år gammel gutt og jeg har aldri hatt en kjæreste, mest fordi jeg aldri tør å spørre, i det siste har jeg bestemt meg for bare å kaste meg ut i det å spørre, men hver gang jeg har skrevet meldingen ferdig på telefonen min er det noe som holder meg tilbake, og det er rett og slett at jeg er livredd for å bli avvist og baksnakket av jenta jeg ba ut og hennes venninner...

Jeg vet at de mest sannsynlig synes det er hyggelig at jeg spør, uavhengig om de ikke er interessert eller opptatt (uten at det står på facebook e.l), så egentlig burde jeg ikke behøve å være redd for noe, men jeg får det ikke til...

Jeg er også redd for å få en slags taper-status i det sosiale, fordi jeg da vil bli klassifisert som en ekkel kåt gutt, fremfor en av de oppegående gutta som har dame... Det jeg mener med det er jo at damer har mye mer tillit til menn som er i forhold, fordi de ikke går rundt å prøver seg på dem, altså vil jeg bli en sånn slitsom fyr som jentene heletiden må være på vakt overfor, fordi han er singel og interssert i forhold.... Jeg prøver å tenke at alle menn har en gang vært i min situasjon(der de var singel og måtte be en jente ut og fått mange avvisninger på veien), men jeg får det ikke til....

Gutt 22

Anonymkode: 44b8c...2b2

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er en 22 år gammel gutt og jeg har aldri hatt en kjæreste, mest fordi jeg aldri tør å spørre, i det siste har jeg bestemt meg for bare å kaste meg ut i det å spørre, men hver gang jeg har skrevet meldingen ferdig på telefonen min er det noe som holder meg tilbake, og det er rett og slett at jeg er livredd for å bli avvist og baksnakket av jenta jeg ba ut og hennes venninner...

Jeg vet at de mest sannsynlig synes det er hyggelig at jeg spør, uavhengig om de ikke er interessert eller opptatt (uten at det står på facebook e.l), så egentlig burde jeg ikke behøve å være redd for noe, men jeg får det ikke til...

Jeg er også redd for å få en slags taper-status i det sosiale, fordi jeg da vil bli klassifisert som en ekkel kåt gutt, fremfor en av de oppegående gutta som har dame... Det jeg mener med det er jo at damer har mye mer tillit til menn som er i forhold, fordi de ikke går rundt å prøver seg på dem, altså vil jeg bli en sånn slitsom fyr som jentene heletiden må være på vakt overfor, fordi han er singel og interssert i forhold.... Jeg prøver å tenke at alle menn har en gang vært i min situasjon(der de var singel og måtte be en jente ut og fått mange avvisninger på veien), men jeg får det ikke til....

Gutt 22

Hopp i det og prøv. Så lenge du ikke oppfører deg som en kåt gutt, blir du ikke baksnakket heller. Å falle for noen tar jo litt tid. Så å be på kaffe å bli kjent er en god inngang, selv om det ender opp i ingenting.  Er du respektfull og byr litt på deg selv, samt er god på å lytte. Få til en god ping pong samtale.  Er du god på humor, blander du det litt inn i samtalen også. Så taper du ikke ansikt uansett resultat.  

Du kommer nok ikke til å lykkes på første forsøk.  Men lov å håpe. Går det ikke, så putt det i boksen for ekstra læring. At dama du ber på kaffe, ikke ender opp med deg. Betyr ikke at det er noe feil med deg, men at hun ser etter noe annet enn det du er og har å by på. Den som ser etter en som deg, finnes der ute. Så du må bare finne akkurat henne

Anonymkode: 139b4...289

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du mener å be ut jenter du kjenner litt, ikke sant? ikke totalt fremmede på facebook?
Hvis det er det første, må du bare hoppe i det. Spør på en hyggelig måte. Som du seier, de fleste vil ta det fint og bli smigret, uansett om de er interessert eller ikke.
Dette fikser du - lykke til!

Anonymkode: 1f2bc...a3a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du sender invitasjon til date til alle jenter du syns er søte ja da får du desperat creep stempel. Men si du plukker ut tre jenter i halvåret og disse ikke kjenner hverandre så er du ikke i fare for å få noe dårlig stempel. 

Men vil du imponere så be på en middag i stedet for kaffe. Kaffe gjør man med venner og da havner du fort i friendzonen. Trenger ikke være dyr middag

Anonymkode: cce71...475

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å be de ut på VIN? 

Anonymkode: 4ef0c...ab0

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vil foreslå at du inviterer dem du har god kjemi med ansikt til ansikt, framfor å sende meldinger.

Jeg håper at du har venninner som du omgås sosialt, og at du ikke ter deg pussig overfor folk i sosiale sammenhenger generelt. Da er det også lettere å spørre jenter om å treffes bare dere to, til en kaffe, gå på kino e.l. Det er også lurt å ikke være på sjekker'n første gang man møtes, men heller ta det litt piano.

Jeg vet ikke hvordan du kjenner de jentene du har lyst til å møte, og invitere via melding. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Sliter med det samme er 35 år 

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Gutt 22

Trikset er å lære deg å lese kroppsspråk, og bli i stand til å fange opp signaler på at en dame er åpen for at du oppsøker henne.

Litt inside information: Det er dette disse gutta som tilsynelatende kan sjekke opp hvem som helst faktisk gjør. Ingen kan sjekke opp hvem som helst, det er umulig.

Dette handler i stor grad om å plukke opp hint om hvem du har muligheten til å sjekke opp.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

ts her, jeg spurte i dag formiddag, og hun har ikke svart en gang selvom hun har sett meldingen, så det er nok ingen gjensidig interesse, men alltid ekstra kjedelig når man ikke får et svar engang...

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva med å be de ut på VIN? 

Anonymkode: 4ef0c...ab0

Spørs hvor godt de kjenner hverandre. Er ikke så smart å drikke alkohol på date med noen man ikke kjenner godt og stoler på. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

ts her, jeg spurte i dag formiddag, og hun har ikke svart en gang selvom hun har sett meldingen, så det er nok ingen gjensidig interesse, men alltid ekstra kjedelig når man ikke får et svar engang...

Så kjedelig. Hvordan relasjon hadde dere fra før og hva skrev du? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen grunn til å spørre de ut for kaffekopp. De fortjener det ikke. De kommer bare til å drikke opp kaffen og forvente at du betaler. Kvinner vil ikke ha likestilling.

Anonymkode: e5b78...9e1

• Liker 3
Skrevet

Bare ta sats og hopp i det! Den som intet våger, intet vinner. Hva er det verste som kan skje? Det er at hun sier nei. Alle syns det er koselig å bli bedt på date så lenge det er på en hyggelig måte. Ikke gi det, dette får du til!

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Så kjedelig. Hvordan relasjon hadde dere fra før og hva skrev du? 

vi var blitt litt kjent gjennom organisasjonen der vi traff hverandre og pratet noe, men ikke hjertevenner, men selvfølgelig kjipt at det blir totalt ignorert, det er ofte verre enn bare å få nei.

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

vi var blitt litt kjent gjennom organisasjonen der vi traff hverandre og pratet noe, men ikke hjertevenner, men selvfølgelig kjipt at det blir totalt ignorert, det er ofte verre enn bare å få nei.

ts

det er ekstra bittert å bli total-ignorert enn bare få en kort avvisning.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det er ingen grunn til å spørre de ut for kaffekopp. De fortjener det ikke. De kommer bare til å drikke opp kaffen og forvente at du betaler. Kvinner vil ikke ha likestilling.

Anonymkode: e5b78...9e1

Wtf dude :snapoutofit:

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

ts

Men har dere møttes en gang bare, eller flere ganger og såvidt pratet, eller mange ganger og lang tid og blitt ganske godt kjent? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt å ikke få svar. Jenter får så mange henvendelser at de ikke kan svare alle. Det er som når man søker jobb. Det er hyggelig å få en tilbakemelding selv om svaret er nei, men de fleste bedrifter har rett og slett ikke kapasitet. Ikke ta det personlig. 

Du må mest sannsynlig gjennom mange avvisninger før du får et ja. Så du er bare helt i starten av eventyret ditt. Husk at mange andre menn er lenger i løypa enn deg. De har kanskje blitt avvist 100 ganger og gir fortsatt ikke opp. Så du ser sikkert at du har en lang vei foran deg. 

Anonymkode: 8db09...42c

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Her er realiteten, det er et tall spill. Jeg sier ikke at du skal behandle kvinnene du først kommer på date med som om de er et spill hvor du skal si de rette tingene for å få dem til sengs. Du kan alltids gjøre det om det er det du er ute etter, når jeg var i fasen at jeg var lei av å bli sett på som en tøffel hadde jeg et helt år hvor jeg behandlet dating som et spill hvor jeg noterte det som gikk galt og det som gikk bra. Jeg fant ut i forhold til hva slags inntrykk kvinnen jeg var i kontakt med enten via telefonen eller om jeg møtte dem ute hva slags person de ville at jeg skulle være. Og gjore meg så om til den personen, noen her inne vil kanskje se ned på det. Men da må du også se ned på de fire kvinnene jeg hadde sex med iløpet av en og samme dag og alle de andre kvinnene jeg hadde mer sex med på et år, enn jeg hadde onanert det forrige året. Regelen jeg hadde for meg selv var jeg ljugde aldri om hva slags type person jeg var når jeg møtte en kvinne som var ute etter et seriøst forhold. Jeg ville ikke at noen som ville ha noe seriøst skulle føle at de hadde blitt sjarmert og så lurt når dagen etterpå at det ikke ble noe mer. 

Selv om jeg var blitt brent ville jeg ikke risikere å brenne en kvinne som ikke var åpen for noe som var casual.

Men jeg oppdaget at når jeg var blitt lei av å eksperimentere og hadde nå veldig god selvtilitt i sengen da flere av de som var casual ville fortsette som FF jo lengre jeg holdt på. At jeg kunne beholde mentaliteten av å fortsatt spille tall spillet, men at jeg leverte den jeg var. Slik at når jeg ikke fikk noen reaksjon var det helt greit fordi da hadde vi ikke kommet til å funke uansett. Var på mange en eller to gangs dater som aldri ble noe, det var 2 kvinner som jeg følte det kunne blitt noe men av diverse grunner ikke funket. Før jeg så tilslutt traff rett kvinne, og jeg vet at det vil være noen her inne som sier at hva jeg gjorde var feil. Men selv hun har innrømt at hadde hun møt meg om jeg var personen jeg var før jeg hadde fått eksperimentert ville hun ikke gått ut med meg. Fordi jeg trengte den tiden å lære både meg selv og kvinner å kjenne. Hun ville ikke ha noen mann hun var nødt til å lære opp hun ville ha ferdig pakke.

Ikke tro at jeg sier at det du burde gjøre er å gå rundt å bare ha sex med så mange du kan få til, er overhode ikke det jeg mener. Om det du ønsker det er et stabilt forhold til en flott kjæreste med tålmodighet nok til å være villig å lære deg litt opp, garanterer jeg deg at du vil finne henne. Men du er nødt til å begynne å spille tall spillet, og jeg lover deg etter du har gjort det noen uker slutter du å bry deg når noen sier nei eller ikke en gang svarer deg. Du må tenke på det som at de har spart deg for bortkastet tid om å tenke på om de liker deg eller ikke, og isteden så vet du med en gang om de er interessert eller ikke. For en kvinne som er interessert med mindre det er noe alvorlig/personlig som har skjedd som de må fokusere seg på, kommer de til å svare deg ganske så kjapt. 

Anonymkode: 6d9d6...405

Skrevet

Jeg blir bare glad når noen ber meg ut for å ta en kaffe

Hilsen en kvinne på 20 år 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...