Gå til innhold

Ingen som tror på at kvinner kan ligge ned i liga?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det virkelig ingen som tror på at en vakker kvinne kan bli brukt til sex av en mann som er under henne i «liga»? Jeg har selv opplevd dette, og bakgrunnen er at jeg er interessert i menn som virker trygge og med stødig personlighet. De mennene jeg har gått etter har høy utdanning eller en viktig jobb i samfunnet, en av de var politi. Jeg ønsket forhold med en av disse mennene, hadde sex for tidlig da jeg trodde det skulle bli oss, men han dumpet meg etter sex. Og dette er en mann som ikke er høy, har flere ekstra kilo og som i manges øyne ikke er den mannen alle kvinner på Tinder løper etter. 

Anonymkode: e5b68...0e3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 88af4...0a3

• Nyttig 1
Gjest Raptuss
Skrevet

Det finnes mennesker som ikke er klare for forhold, som er umodne eller følelsesmessig utilgjengelige i alle samfunnslag og «ligaer». 

Hva som bor i ett menneske er ikke synlig på utsiden, det kan heller ikke måles av hvor stor pengebingen er eller andre ytre faktorer. 

Så det beste er å vente med sex til man er godt kjent med selve mennesket om man har lyst til å minimere risikoen for å bli dumpet etter sex. 

Selv da er det ingen garantier, kan hende man ikke er seksuelt kompatible, men en real fyr hadde gjort det slutt på en grei måte om det så var tilfellet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det virkelig ingen som tror på at en vakker kvinne kan bli brukt til sex av en mann som er under henne i «liga»? Jeg har selv opplevd dette, og bakgrunnen er at jeg er interessert i menn som virker trygge og med stødig personlighet. De mennene jeg har gått etter har høy utdanning eller en viktig jobb i samfunnet, en av de var politi. Jeg ønsket forhold med en av disse mennene, hadde sex for tidlig da jeg trodde det skulle bli oss, men han dumpet meg etter sex. Og dette er en mann som ikke er høy, har flere ekstra kilo og som i manges øyne ikke er den mannen alle kvinner på Tinder løper etter. 

Joda. Jeg tror det- men det er ikke nedover i liga hvis deres sosiale kompetanse/sosiale kapital kombinert med som du sier utdanning og yrke rykker dem opp i liga uavhengig av utseendet. Mtp menn er ikke liga alltid definert av utseendet men av flere faktorer som selvtillitt, sosial kompetanse og yrke. Han er antakelig vant til å få damer i virkeligheten.

Anonymkode: bc3a3...9f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor mener du at disse mennene er under din «liga»?

Anonymkode: 42d29...563

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan kvinner det. Kvinner kan være vakre og hele pakka, men ha dårlig selvtillit, og derfor takke ja til "lavere liga" menn 

Anonymkode: 18d7f...cd6

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Selvfølgelig kan kvinner det. Kvinner kan være vakre og hele pakka, men ha dårlig selvtillit, og derfor takke ja til "lavere liga" menn 

Anonymkode: 18d7f...cd6

Absolutt riktig i mitt tilfelle. Jeg går ikke rundt og tror jeg er superpen og deilig, men har fått mange tilbakemeldinger på at jeg er søt/ vakker/ flott og en veldig feminin og yndig dame.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at de kan, og det er hvis de har hørt for mye på det pisset om å senke forventningene sine.

Hvis man faktisk tror det er normalt og noe man må akseptere at en fyr er halvsjåvinistisk, halvrasistisk, ti år eldre og muligens kvapsete i tillegg, er veien kort. Den veien bør ikke kvinner gå på, det blir man ulykkelig av. I verste fall risikerer du å bli gift med eller flytte sammen med kødden også.

Anonymkode: d6305...7c9

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

haha....viktig jobb og høyt utdannede.....så drar du frem politi???? Politi er lavstatus yrke og 3 års utdannelse, de er på høyde med en snekker. Hvis du mener du sikter høyt på en politimann så koker vel alt ned til at du er i en rimelig lav liga.

Anonymkode: d9d10...65d

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Absolutt riktig i mitt tilfelle. Jeg går ikke rundt og tror jeg er superpen og deilig, men har fått mange tilbakemeldinger på at jeg er søt/ vakker/ flott og en veldig feminin og yndig dame.

ts

Nå er det ikke alle som ser på «feminin og yndig» som det optimale da. Jeg tolker det som litt svak og uselvstendig, kanskje litt uatletisk, litt hjelpeløs.

I tillegg er det veldig frastøtende med men esker som snakker om liga og anser andre mennesker som under sin liga og at de dermed ikke skulle ha rett til å dumpe deg om de ikne føler kjemi med deg.

Kanskje de synes du er dårlig i senga? Kanskje de synes du er stokk dum eller har dårlige verdier? Kan være alle slags grunner til å ikke ønske noe varig med en person selv om vedkommende er pen (i hvert fall selverklært pen).

Anonymkode: 5e0d9...704

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nå er det ikke alle som ser på «feminin og yndig» som det optimale da. Jeg tolker det som litt svak og uselvstendig, kanskje litt uatletisk, litt hjelpeløs.

I tillegg er det veldig frastøtende med men esker som snakker om liga og anser andre mennesker som under sin liga og at de dermed ikke skulle ha rett til å dumpe deg om de ikne føler kjemi med deg.

Kanskje de synes du er dårlig i senga? Kanskje de synes du er stokk dum eller har dårlige verdier? Kan være alle slags grunner til å ikke ønske noe varig med en person selv om vedkommende er pen (i hvert fall selverklært pen).

Det er bra du realitetsorienterer meg, for jeg er ute etter å lære hvorfor jeg har blitt dumpet. Jeg vil oppriktig høre andres perspektiv og meninger rundt dette.

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

haha....viktig jobb og høyt utdannede.....så drar du frem politi???? Politi er lavstatus yrke og 3 års utdannelse, de er på høyde med en snekker. Hvis du mener du sikter høyt på en politimann så koker vel alt ned til at du er i en rimelig lav liga.

Anonymkode: d9d10...65d

Jeg ser på politi som en av de viktigste jobbene i samfunnet. Jeg ville svært gjerne blitt sammen med en fin politimann. 

ts 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er bra du realitetsorienterer meg, for jeg er ute etter å lære hvorfor jeg har blitt dumpet. Jeg vil oppriktig høre andres perspektiv og meninger rundt dette.

ts

Og det var mitt perspektiv og min mening rundt det. Høres ut som du mener at fordi du er pen burde alle du anser som mindre pene gråte av lykke hvis du vil ha dem. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror ikke på ligaer.

Egenskaper som du synes dårlig ved en mann, kan jeg synes er et stort pluss. Og omvendt. Det handler om kjemi mer enn klasseforskjeller.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig kan hun det.

Men særlig vanlig er det ikke for en kvinne å frivillig velge en partner, enten for tilfeldig sex eller varig forhold, som hun selv oppfatter som mindre attraktiv enn seg selv.

To ting er viktig her:

Det handler om hvordan hun oppfatter ham i forkant, ikke hvordan han over tid viser seg å være. Mange kvinner har gått på en smell.

Og kvinner vurderer ikke attraktivitet hos menn etter helt de samme kriterier som motsatt vei. Så "attraktiv" betyr ikke nødvendigvis at han er veldig pen. Han kan f.eks ha "høy utdanning eller en viktig jobb i samfunnet"…

Endret av ClausSaus
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Samme erfaring her, to ganger. Gikk med vilje etter menn som var mye eldre og dårligere stilt enn meg, altså under min "liga". Brukt og kastet.

Anonymkode: 2c383...ff2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
ClausSaus skrev (2 minutter siden):

Selvfølgelig kan hun det.

Men særlig vanlig er det ikke for en kvinne å frivillig velge en partner, enten for tilfeldig sex eller varig forhold, som hun selv oppfatter som mindre attraktiv enn seg selv.

To ting er viktig her:

Det handler om hvordan hun oppfatter ham i forkant, ikke hvordan han over tid viser seg å være. Mange kvinner har gått på en smell.

Og kvinner vurderer ikke attraktivitet hos menn etter helt de samme kriterier som motsatt vei. Så "attraktiv" betyr ikke nødvendigvis at han er veldig pen.

Mange av oss gjør det, fordi vi har hørt det tøvet som blant annet presenteres her, at alle attraktive menn bare vil ligge med oss og kaste oss etterpå, at vi ikke er realitetsorienterte hvis vi går etter attraktive menn osv. Likevel er mange mindre attraktive menn akkurat likedan. Null interesse for noe seriøst.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg er kvinne og hadde en stund en liten fetish for jomfruer/uerfarne menn, helst ukyssede også, og da sier det seg nesten selv at de ikke er de mest attraktive (og jeg ville jo ikke gå på barnerov heller, så dette var menn på min egen alder, midt 20-årene). Så har hatt sex med noen menn som jeg vil påstå at var "under min liga" på flere områder, ja. 

Anonymkode: 0bad3...de3

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mange av oss gjør det, fordi vi har hørt det tøvet som blant annet presenteres her, at alle attraktive menn bare vil ligge med oss og kaste oss etterpå, at vi ikke er realitetsorienterte hvis vi går etter attraktive menn osv. Likevel er mange mindre attraktive menn akkurat likedan. Null interesse for noe seriøst.

Du sliter litt med å forstå sånne faktorer som sosioøkonomisk status?

… som TS faktisk gav eksempler på i innlegget sitt?

Skrevet

Er ikke akkurat wife material dersom du gir tydelig tegn at du er  billig til sengs.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...