Gå til innhold

Jeg er styggpen, eller penstygg - blir så forvirra av det!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har funnet ut at jeg er penstygg, eller styggpen. Jeg har et utseende som skifter. Jeg kan se vakker ut, men samtidig se stygg ut. 

Mange sier jeg er stygg, og mange sier at jeg egentlig er vakker. Jeg har veldig ustabil selvfølelse pga dette. 

På bilder fra jeg er baby og barn ser jeg veldig søt og engleaktig ut, men samtidig er mange barn mye søtere enn meg. Som tenåring forandret jeg meg veldig og ble på en måte pen, men samtidig stygg. 

Gjennom 20-årene fikk jeg hele tiden høre fra noen at jeg var stygg, mens andre sa at jeg egentlig har pen...og noen sa at jeg var så vakker. Har lurt på om det hadde med dagsformen min og om jeg var oppe og glad, eller nede og deprimert. 

Jeg er altså styggpen eller penstygg - eller finnes det et bedre ord? 

Anonymkode: 9a1c1...da6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan legge til at jeg er sjenert og har alltid vært en rolig person, og at jeg har slitt mye med angst, bl.a sosial angst og dårlig selvtillit. Aldri hatt kjæreste. 

AnonymBruker
Skrevet

Om det er et annet ord du for styggpen du leter etter burde vel denne tråden ligge under Språk og navn.

Anonymkode: 24560...8ef

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om det er et annet ord du for styggpen du leter etter burde vel denne tråden ligge under Språk og navn.

Jeg lurte vel egentlig på om noen andre sliter med det samme som meg eller vet noe om problemstillingen. Hva vil det egentlig si å være styggpen eller penstygg, og hva menes når noen kan si at jeg er stygg, mens andre kan si at jeg egentlig er vakker. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg lurte vel egentlig på om noen andre sliter med det samme som meg eller vet noe om problemstillingen. Hva vil det egentlig si å være styggpen eller penstygg, og hva menes når noen kan si at jeg er stygg, mens andre kan si at jeg egentlig er vakker. 

Det betyr at de har ingen sosiale antenner. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke tenk så mye på det. Antakelig har du et spesielt utseende som noen liker veldig godt og andre ikke. Men sånn er det også med de veldig pene. Jeg liker ikke alle typer av penhet. Liker ikke sukkersøte, men folk med mer karakter og unikt utseende. Aksepter deg selv. Spill på det unike ved deg selv.Tenk på hvem du er som menneske, ikke hvordan du ser ut.

Anonymkode: 0e0cc...bd4

AnonymBruker
Skrevet

Slutt å omgås folk som er frekke! Normale mennesker forteller ikke folk at de er stygge eller mindre pene. Hvem gjør sånt?

Hva som er pent er individuelt. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har møtt ett menneske som jeg har tenkt "å fy, h*n var stygg". Jeg synes som regel at mennesker med et litt annerledes utseende er mye mer spennende og pent enn de klassiske pene vi er opplært til å tenke er pent. 

Anonymkode: ff785...a3e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er vel en som kan sies å være styggpen. Har vakre store øyne, men utrolig stygg og svær nese og ansiktstrekk som ikke passer sammen, men visstnok en vakker profil. Med andre ord: ikke klassisk pen/vakker, men heller ikke bare stygg fordi store velformede øyne. Med andre ord er jeg både stygg og pen. 

Anonymkode: 930f2...09a

AnonymBruker
Skrevet

Jaja bedre enn meg i allefall, selv er jeg styggstygg 😅 Fikk høre det i ungdommen for å si det slik

Anonymkode: cc2a7...339

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også styggpen og får mye oppmerksomhet på grunn av det. Det er vanskelig å vurderer seg selv men regner med jeg har et litt karakteristisk utseende som blir lagt merke til. Jeg tenker det kunne lett ha vært verre. Jeg blir i det minste lagt merke til mens andre går jo gjennom et helt liv uten å bli sett. 

Anonymkode: da332...2eb

AnonymBruker
Skrevet

Det vil alltid være noen som syns du er fin mens noen syns du er alminnelig osv fordi øynene som ser har en eier som liker noe andre kanskje ikke liker. 

Mange modeller har karakteristiske trekk som overhode ikke ble sett som pent noe annet sted enn i modellverdenen. 

Poenget mitt er at du må leve med deg selv på en god måte, akseptere og være fornøyd med deg selv - da har man det best. 

Anonymkode: accd4...883

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...