Gå til innhold

Zopiklone tas ut av det norske markedet

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen som vet om det stemmer at Zopiklone tas helt ut av det norske markedet og såfall hvorfor? 

Anonymkode: e5788...0da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg går på Zopiklone/Imovane fast og har gjort det i alle år. Pga sammensatt diagnose går jeg til fastlegen min x 2 per måned, og hen har ikke nevnt noe om dette, nei. 

Anonymkode: bfd93...222

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Jeg går på Zopiklone/Imovane fast og har gjort det i alle år. Pga sammensatt diagnose går jeg til fastlegen min x 2 per måned, og hen har ikke nevnt noe om dette, nei. 

Virker medisinen når du står på den fast, eller må du ofte øke dosen for å få samme effekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tøydokka skrev (1 minutt siden):

Har du link til dette?

Glem det. Fant det selv. Ifølge Legemiddelverket fases de ut, men vil være tilgjengelig i 7,5 mg etter utfaselsesdatoen 31/12.2023.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er grunnen? 

Anonymkode: 659fa...74a

Tror det er pga mangel på legemiddel. Står at det er en midlertidig situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den virker bare som der er legemiddelmangel, ikke at de ønsker fase den ut. Ville bare gjort legen oppmerksom på det og bedt om en plan for der egentlig ingen medisiner som erstatter Zopiklone. Der er vel noen innsovningstabletter som har zolpidem. Men der er gjerne ikke noe mer av dem. Men syns ærligtalt der er mange medisiner apotekene mangler, stadig vekk, der jeg lurer på hva fanden som foregår..

Anonymkode: 5a66a...b3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den virker bare som der er legemiddelmangel, ikke at de ønsker fase den ut. Ville bare gjort legen oppmerksom på det og bedt om en plan for der egentlig ingen medisiner som erstatter Zopiklone. Der er vel noen innsovningstabletter som har zolpidem. Men der er gjerne ikke noe mer av dem. Men syns ærligtalt der er mange medisiner apotekene mangler, stadig vekk, der jeg lurer på hva fanden som foregår..

Har også registrert at det blir mer og mer mangler. Hva tenker du da? Siden du skriver det slik?

Anonymkode: 7d197...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Samfunnsengasjert skrev (9 timer siden):

Virker medisinen når du står på den fast, eller må du ofte øke dosen for å få samme effekt?

Kunne presisert mer. Jeg tar den fast ved behov, som kan være 2 ganger i uka, 7 ganger i uka, 0 ganger i uka. Ja, den funker fortsatt, men da selvfølgelig kun på innsovning. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Vet ikke hva det er

Anonymkode: c47d6...62e

Ja, da var det jo skikkelig viktig at du gikk inn i denne tråden for å kommentere akkurat det.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Imovane er generisk det samme :)

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Mezzosoprena skrev (37 minutter siden):

Ja, da var det jo skikkelig viktig at du gikk inn i denne tråden for å kommentere akkurat det.

🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er bare akkurat det merket (actavis) som har midlertidig mangel.

Andre tabletter med zopiclone som virkestoff vil fortsatt være på markedet.

Anonymkode: ce597...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var på apoteket forrige uke og skulle ha Zopiclone,men fikk Zopitin i stedet.Merket ingen forskjell.

Anonymkode: 0c145...f56

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg var på apoteket forrige uke og skulle ha Zopiclone,men fikk Zopitin i stedet.Merket ingen forskjell.

Anonymkode: 0c145...f56

Det fikk jeg også

Anonymkode: d637d...e77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...