AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #1 Del Skrevet 26. april 2023 Noen som vet om det stemmer at Zopiklone tas helt ut av det norske markedet og såfall hvorfor? Anonymkode: e5788...0da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #2 Del Skrevet 27. april 2023 Vet ikke hva det er Anonymkode: c47d6...62e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #3 Del Skrevet 27. april 2023 Jeg går på Zopiklone/Imovane fast og har gjort det i alle år. Pga sammensatt diagnose går jeg til fastlegen min x 2 per måned, og hen har ikke nevnt noe om dette, nei. Anonymkode: bfd93...222 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #4 Del Skrevet 27. april 2023 Hvor har du hørt det? Anonymkode: 659fa...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Paneera Skrevet 27. april 2023 #5 Del Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg går på Zopiklone/Imovane fast og har gjort det i alle år. Pga sammensatt diagnose går jeg til fastlegen min x 2 per måned, og hen har ikke nevnt noe om dette, nei. Anonymkode: bfd93...222 Virker medisinen når du står på den fast, eller må du ofte øke dosen for å få samme effekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 27. april 2023 #6 Del Skrevet 27. april 2023 Har du link til dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nastine Skrevet 27. april 2023 #7 Del Skrevet 27. april 2023 Fant denne… https://legemiddelverket.no/legemiddelmangel/nyheter-om-legemiddelmangel-og-avregistreringer/zopiclone-tabletter-fases-ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 27. april 2023 #8 Del Skrevet 27. april 2023 tøydokka skrev (1 minutt siden): Har du link til dette? Glem det. Fant det selv. Ifølge Legemiddelverket fases de ut, men vil være tilgjengelig i 7,5 mg etter utfaselsesdatoen 31/12.2023. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #9 Del Skrevet 27. april 2023 Hva er grunnen? Anonymkode: 659fa...74a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 27. april 2023 #10 Del Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er grunnen? Anonymkode: 659fa...74a Tror det er pga mangel på legemiddel. Står at det er en midlertidig situasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussemor47 Skrevet 27. april 2023 #11 Del Skrevet 27. april 2023 Blir tilgjengelig som zopiklon😇 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #12 Del Skrevet 27. april 2023 Den virker bare som der er legemiddelmangel, ikke at de ønsker fase den ut. Ville bare gjort legen oppmerksom på det og bedt om en plan for der egentlig ingen medisiner som erstatter Zopiklone. Der er vel noen innsovningstabletter som har zolpidem. Men der er gjerne ikke noe mer av dem. Men syns ærligtalt der er mange medisiner apotekene mangler, stadig vekk, der jeg lurer på hva fanden som foregår.. Anonymkode: 5a66a...b3b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #13 Del Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den virker bare som der er legemiddelmangel, ikke at de ønsker fase den ut. Ville bare gjort legen oppmerksom på det og bedt om en plan for der egentlig ingen medisiner som erstatter Zopiklone. Der er vel noen innsovningstabletter som har zolpidem. Men der er gjerne ikke noe mer av dem. Men syns ærligtalt der er mange medisiner apotekene mangler, stadig vekk, der jeg lurer på hva fanden som foregår.. Anonymkode: 5a66a...b3b Har også registrert at det blir mer og mer mangler. Hva tenker du da? Siden du skriver det slik? Anonymkode: 7d197...4f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #14 Del Skrevet 27. april 2023 Samfunnsengasjert skrev (9 timer siden): Virker medisinen når du står på den fast, eller må du ofte øke dosen for å få samme effekt? Kunne presisert mer. Jeg tar den fast ved behov, som kan være 2 ganger i uka, 7 ganger i uka, 0 ganger i uka. Ja, den funker fortsatt, men da selvfølgelig kun på innsovning. Anonymkode: bfd93...222 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 27. april 2023 #15 Del Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vet ikke hva det er Anonymkode: c47d6...62e Ja, da var det jo skikkelig viktig at du gikk inn i denne tråden for å kommentere akkurat det. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #16 Del Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Den virker bare som der er legemiddelmangel, ikke at de ønsker fase den ut. Ville bare gjort legen oppmerksom på det og bedt om en plan for der egentlig ingen medisiner som erstatter Zopiklone. Der er vel noen innsovningstabletter som har zolpidem. Men der er gjerne ikke noe mer av dem. Men syns ærligtalt der er mange medisiner apotekene mangler, stadig vekk, der jeg lurer på hva fanden som foregår.. Anonymkode: 5a66a...b3b Imovane er generisk det samme Anonymkode: bfd93...222 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iliah Skrevet 27. april 2023 #17 Del Skrevet 27. april 2023 Mezzosoprena skrev (37 minutter siden): Ja, da var det jo skikkelig viktig at du gikk inn i denne tråden for å kommentere akkurat det. 🤣 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #18 Del Skrevet 27. april 2023 Det er bare akkurat det merket (actavis) som har midlertidig mangel. Andre tabletter med zopiclone som virkestoff vil fortsatt være på markedet. Anonymkode: ce597...ea5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #19 Del Skrevet 27. april 2023 Jeg var på apoteket forrige uke og skulle ha Zopiclone,men fikk Zopitin i stedet.Merket ingen forskjell. Anonymkode: 0c145...f56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #20 Del Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg var på apoteket forrige uke og skulle ha Zopiclone,men fikk Zopitin i stedet.Merket ingen forskjell. Anonymkode: 0c145...f56 Det fikk jeg også Anonymkode: d637d...e77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå