AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #1 Skrevet 26. april 2023 Det siste drøye halvåret har jeg lagt merke til at han holder bestikket helt merkelig, slik som små barn gjør når de holder blyant og skje med tverrgrep, og han bruker hele ansiktet når han spiser mat med hendene og griser som en treåring. Han smeller bestikket i tallerkenen slik at det blir jævlige lyder (jeg har misofoni men kun når han spiser) Jeg er 100% sikker på at han har adhd, og det mener han selv også men ser på det som en "gave". Tenner ikke på han lenger fordi han har slanket seg 16 kg og blitt altfor tynn. Han slafser når han spiser. Lukker jeg øynene ser jeg for meg at det er en stor bikkje som spiser ved siden av meg. Han fikk nye fronter på tennene sine i fjor, og etter det har det blitt mer lyd når han spiser. Det høres nesten ut som en hest som går på brostein eller noen som smeller med kastanjetter. Han legger ikke merke til det selv. Han har begynt å irritere meg og vi diskuterer med høy temperatur, og det har vi ikke gjort før. Han er mer glad i meg enn hva jeg er, virker det som. Går det mot slutten? Anonymkode: dcc2e...db6 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #2 Skrevet 26. april 2023 Ja høres ut som de gode glansdager er over her gitt Anonymkode: 9ef36...162 14 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #3 Skrevet 26. april 2023 Kjenner meg igjen. Tror mannen min prøver å lage mest mulig lyd når han spiser. Spesielt potetgull. Hører han i rommet ved siden av, med hodetelefoner på. Turnoff!!!! Anonymkode: f00bc...7f3 4 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #4 Skrevet 27. april 2023 Så utrolig trist. Vi har så kort tid her på jorden og er utrolig synd når folk ikke klarer å vise kjærlighet og være takknemlig for en god partner. Hvis du virkelig ikke elsker han, bør du gå i fra han. Eller finne årsakene til at du føler så avsky for han. Viser dere omsorg for hverandre? Tar dere vare på hverandre? Anonymkode: 332ca...047 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #5 Skrevet 27. april 2023 Prøv å spise hver for dere, så ser du om det er misofonien eller dine følelser for ham. Anonymkode: c8502...ab9 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #7 Skrevet 27. april 2023 Er i samme båt selv. Alt bråker så helt jæ…..! Hvorfor klarer han ikke å sette fra seg kaffekoppen uten å smelle den i bordet? Eller lukke døra istedet for å slamre? Tømme oppvaskmaskinen? Gud bedre for et leven. Flaks vi har noe helt igjen. Jeg blir gal. Anonymkode: daf2f...85c 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #8 Skrevet 27. april 2023 Han har jo både fått penere tenner - regner jeg med - og har blitt sunnere siden han har tatt av seg, så da da finner han nok raskt ei som liker han som han er. Så avslutt bare. Anonymkode: 6e55a...22e 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #9 Skrevet 27. april 2023 Hvor lenge har dere vært et par? Anonymkode: 42640...072 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #10 Skrevet 27. april 2023 Det er nok mye som kan tyde på at det er på tide å gå videre for deg, med mindre du klarer å endre fokuset ditt. Anonymkode: cc030...36d
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #11 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det siste drøye halvåret har jeg lagt merke til at han holder bestikket helt merkelig, slik som små barn gjør når de holder blyant og skje med tverrgrep, og han bruker hele ansiktet når han spiser mat med hendene og griser som en treåring. Han smeller bestikket i tallerkenen slik at det blir jævlige lyder (jeg har misofoni men kun når han spiser) Jeg er 100% sikker på at han har adhd, og det mener han selv også men ser på det som en "gave". Tenner ikke på han lenger fordi han har slanket seg 16 kg og blitt altfor tynn. Han slafser når han spiser. Lukker jeg øynene ser jeg for meg at det er en stor bikkje som spiser ved siden av meg. Han fikk nye fronter på tennene sine i fjor, og etter det har det blitt mer lyd når han spiser. Det høres nesten ut som en hest som går på brostein eller noen som smeller med kastanjetter. Han legger ikke merke til det selv. Han har begynt å irritere meg og vi diskuterer med høy temperatur, og det har vi ikke gjort før. Han er mer glad i meg enn hva jeg er, virker det som. Går det mot slutten? Anonymkode: dcc2e...db6 Du har ikke misofoni, du bare irriterer deg over samboeren din. Anonymkode: 09172...864 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #12 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvor lenge har dere vært et par? Anonymkode: 42640...072 13 år Anonymkode: dcc2e...db6
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #13 Skrevet 27. april 2023 Ofte når følelsene går over, så blir de "sjarmerende særtrekkene" til irriterende uvaner. Men ser at du har misofoni, det KAN være derfor? Anonymkode: 1f103...ccb 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #14 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ofte når følelsene går over, så blir de "sjarmerende særtrekkene" til irriterende uvaner. Men ser at du har misofoni, det KAN være derfor? Anonymkode: 1f103...ccb Har reagert på skrapelydene han lager når han spiser siden jeg fikk misofoni for et par år siden, og han lager disse lydene fordi han smeller mener kraft gaffelen loddrett ned i tallerkenen på en måte som jeg ikke har sett hos noen andre før, og grunnen er at han holder bestikket som et barn som skal spise for første gang. Jeg ble oppmerksom på dette da jeg utviklet misofoni mot høye lyder, ikke skrapelyder fra bestikk. Det siste året har vi hatt krise i forholdet vårt fordi han har fått en sykdom som tar over vår hverdag ved at han snakker om den og symptomene hele tiden, og jeg er så lei. I tillegg sliter jeg med savn og sorg etter at min sønn har flyttet ut, og jeg har lite kontakt med han fordi han er opptatt med sitt nye studentliv . Jeg sliter med long covid, er i overgangsalder og er misfornøyd med livet. I tillegg var han utro i fylla med en dame for tre år siden, og selv om han angrer og sier han hater seg selv for at han gjorde det, klarer jeg ikke å komme over det. Sexlivet vårt har blitt skakkjørt også, og det er jeg som ikke orker. Han prøver å være hyggelig men jeg hakker bare på han. Ts Anonymkode: dcc2e...db6 4
svartkatt Skrevet 27. april 2023 #15 Skrevet 27. april 2023 Det er nok slutt allerede. Nå er det bare siste steget igjen. 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #16 Skrevet 27. april 2023 Stakars samboer, tenker jeg. Gjør det slutt så han kan finne noen som setter pris på ham Anonymkode: eb164...456 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #17 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Stakars samboer, tenker jeg. Gjør det slutt så han kan finne noen som setter pris på ham Anonymkode: eb164...456 Tror nok dette kommer av at jeg ikke klarer å gå videre helt etter utroskapen og at jeg er lei sykdomsprat dagen lang. Ts Anonymkode: dcc2e...db6 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #18 Skrevet 27. april 2023 Helt ærlig, dette hadde jeg ALDRI orket! Ja, du er sikkert preget av overgangsalder og det ene med det andre, men det du beskriver er jo uholdbart; avsky og møkka lei partneren din. Og du, jeg skjønner deg, mye av det du beskriver følte jeg også for eksen min. Jeg har ikke misofoni, men jeg orket hverken hvordan han så ut når han spiste eller lydene hans til slutt. Alt var bare fælt, og jeg avsluttet. Takk og lov for det. Anonymkode: 7cb70...6c7 2
Juniper Skrevet 27. april 2023 #19 Skrevet 27. april 2023 Så alt dette startet egentlig etter hans utroskap? Man ser jo skriften på veggen temmelig tydelig her. 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #20 Skrevet 27. april 2023 Men da avslutter du forholdet, og skaper deg en ny hverdag uten å måtte irriterer deg over en samboer som oppfører seg som en 3 åring. Det er rettferdig ovenfor han, og du trenger ikke å opptre som hans mor. Du har mistet respekten for han. Det er derfor du irriterer over alt han gjør Anonymkode: 75293...0d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå