Gå til innhold

Positive og negative sider ved å bo i Molde?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

? :)

Anonymkode: 4f7ec...2e0

AnonymBruker
Skrevet

Positivt: naturen
Negativt: dårlig vær og gretne folk

Anonymkode: c83ae...c67

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ikke engang begynne å beskrive hvor mye jeg elsker Molde. Ananasbrusen er jo helt fantastisk, den er så unik og deilig at jeg får vann i munnen bare av å tenke på den. Og hva med Moldejazz? Det er en av de beste festivalene i hele Norge! Jeg elsker å høre på musikk og danse med venner der.

Og Molde FK, selvfølgelig! Det er vår stolthet, og jeg elsker å se på kampene deres. Konditoriet Kneipen er også et sted jeg elsker å gå til. De har så mange deilige kaker og bakverk at jeg alltid blir fristet til å kjøpe mer enn jeg trenger.

Og Varden, selvfølgelig! Det er et utrolig vakkert fjell med en fantastisk utsikt over hele byen. Jeg har tatt med meg venner og familie dit utallige ganger, og det er alltid like magisk hver gang.

Og Kringstadbukta, åh, den er så vakker og fredfull. Jeg elsker å ta turer der og bare nyte naturen. Og til slutt, vår kjære Kjell Magne Bondevik, han er en ekte Molde-mann og jeg er så stolt av å ha en tidligere statsminister som er fra vår by.

Så ja, det er mye å elske og sette pris på i Molde.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer litt an på hvorfor du tenker flytte dit også, da.

Naturen er positiv som hun over sier. Fjord og fjell, naturen er bynær.

Jeg opplever ikke at folk er gretne, men det er ikke nødvendigvis så enkelt å komme innpå folk. Men er man åpen selv og tar initiativ så er de egentlig som folk ellers. Godt kulturliv og musikkliv.

Været er som det er og hva man gjør ut av det. Gode klær og skotøy for alle sesonger gjør at rufsevær ikke blir et større problem enn man velger å gjøre det til selv. Tross alt bor vi i Norge og langs kysten, det varierer, slik er det.

Anonymkode: 1a91d...8f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mye sladder. Molde er preget av bygdedyret, og det finnes en del blærete folk.

Men fin natur da.

Anonymkode: ab70e...dc0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Mye sladder. Molde er preget av bygdedyret, og det finnes en del blærete folk.

Men fin natur da.

Anonymkode: ab70e...dc0

Sladder og bygdedyr er det overalt. Molde er virkelig ikke verre enn andre steder.

Nydelig natur og fantastiske turmuligheter.

Skiftende vær, så man trenger gode klær.

Anonymkode: 242a7...3bd

• 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan vurdere Molde, når man har Ålesund like i nærheten. 🧐 Det er faktisk et av livets store mysterium...

Ålesund er:

MYE vakrere enn Molde. Molde er faktisk en av de styggeste "byene" jeg har vært i, den ble bombet så hardt under krigen at nesten all bebyggelse er fra 50-tallet og nyere, dvs. trist, fargeløs, firkantet, brutal arkitektur. Politikerne i Molde gjør heller ingenting for å reparere byen. Det nye som bygges er like stygt som det gamle.

Større enn Molde og har derfor flere og bedre tilbud. Begge byene er selvsagt mikroskopisk små, men i Ålesund kan man faktisk finne en håndfull gode restauranter. Det kan man ikke i Molde.

Flotte fjorder og fjell like i nærheten. Kort vei til Sunnmøre. Fjellene rundt Molde er lavere, kjedeligere og mer overbefolket.

Hyggeligere mennesker og litt mer fornuftig politikk. Befolkningen er generelt ikke wannabe-"Oslososser", slik mange er i Molde, og litt mindre høyrevridde og patriotiske.

Litt mindre besatt av idiotiske ting som fotball. Fotball er det eneste Molde har, så hele byen har valgt å bli fanatisk opphengt i dette. Det er nesten som en slags kult der, det er helt absurd.

Bedre boligmarked! Det er mulig å finne seg en flott bolig til en god pris i eller rundt Ålesund, mens Molde er uforholdsmessig dyrt.

Anonymkode: d0ec0...3bb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvordan noen kan vurdere Molde, når man har Ålesund like i nærheten. 🧐 Det er faktisk et av livets store mysterium...

Helt enig !  Og så den fryktelige Romsdaldialekta, folk bræææææker jo.   " I ska faen stææææææækje mææææ.... osv.

Folk i Kr.sund er også mye hyggeligere enn i Molde. Åpne og humørfylte, blir mer som Trøndere.

Anonymkode: f4546...d5d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.5.2023 den 10.48):

Ålesund er:

MYE vakrere enn Molde. Molde er faktisk en av de styggeste "byene" jeg har vært i, den ble bombet så hardt under krigen at nesten all bebyggelse er fra 50-tallet og nyere, dvs. trist, fargeløs, firkantet, brutal arkitektur. Politikerne i Molde gjør heller ingenting for å reparere byen. Det nye som bygges er like stygt som det gamle.

Større enn Molde og har derfor flere og bedre tilbud. Begge byene er selvsagt mikroskopisk små, men i Ålesund kan man faktisk finne en håndfull gode restauranter. Det kan man ikke i Molde.

Flotte fjorder og fjell like i nærheten. Kort vei til Sunnmøre. Fjellene rundt Molde er lavere, kjedeligere og mer overbefolket.

Hyggeligere mennesker og litt mer fornuftig politikk. Befolkningen er generelt ikke wannabe-"Oslososser", slik mange er i Molde, og litt mindre høyrevridde og patriotiske.

Litt mindre besatt av idiotiske ting som fotball. Fotball er det eneste Molde har, så hele byen har valgt å bli fanatisk opphengt i dette. Det er nesten som en slags kult der, det er helt absurd.

Bedre boligmarked! Det er mulig å finne seg en flott bolig til en god pris i eller rundt Ålesund, mens Molde er uforholdsmessig dyrt.

Anonymkode: d0ec0...3bb

Er ikke omtrent 60% av butikkene i sentrum nedlagt? Har vært der noen ganger ifm jobb, og kan ikke si jeg er sjarmert av kun gamle bygninger alene. Er et senter der med butikker som Nille og Kid? Noen få svært innsnevrede nisje-butikker i bakgatene. Ellers restauranter. Er der oppholdsvær og lite vind, kan det utkikkspunktet på Aksla være fint. Husk regnjakke, uansett årstid.

Anonymkode: 55d00...a05

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er ikke omtrent 60% av butikkene i sentrum nedlagt? Har vært der noen ganger ifm jobb, og kan ikke si jeg er sjarmert av kun gamle bygninger alene. Er et senter der med butikker som Nille og Kid? Noen få svært innsnevrede nisje-butikker i bakgatene. Ellers restauranter. Er der oppholdsvær og lite vind, kan det utkikkspunktet på Aksla være fint. Husk regnjakke, uansett årstid.

Anonymkode: 55d00...a05

Til og med Nille er nedlagt i sentrum. Det er knapt butikker igjen. 

Anonymkode: ca6d6...cc5

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært en del i Molde ifbm både jobb og familie.

Molde er depressivt for alle andre enn moldensere i fire eller flere generasjoner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...