AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #1 Skrevet 26. april 2023 Det er vel ikke fullstendig unormalt i langvarig forhold? 16 år sammen og med barn her... Blir sjeldent noe mer enn to ganger i året. Hva med deg? Anonymkode: 979d1...da8
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #2 Skrevet 26. april 2023 20 år i lag..ca 1 gang pr uke. Anonymkode: 72a1e...688 5
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #3 Skrevet 26. april 2023 Hvis begge trives med det er det vel greit, men det høres jo unektelig litt trist ut. Har dere annen fysisk kontakt (sitte nært i sofaen, holde hender, klemme, kysse)? Jeg er singel og har oftere sex. Jeg mistet sexlysten lenge etter siste barn, men jeg savnet den jo veldig og det bidro til bruddet. Anonymkode: 3ace0...340 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #4 Skrevet 26. april 2023 Kjære, kjære deg! Jeg føler så inderlig med deg, for jeg er i nøyaktig samme situasjon! Det er så jævla deprimerende å tenke på at sexlivet mitt er redusert til et par miserable øyeblikk i året, når jeg egentlig vil ha mer og føle meg ønsket og elsket av min partner. Det verste er at det virker som om samfunnet prøver å fortelle oss at det er normalt å ha et dødt sexliv i langvarige forhold, men jeg nekter å tro på det! Jeg vil ha mer! Jeg vil ha lidenskap og spenning og ømhet og alt det der! Men nei, her sitter jeg, i et forhold der sex er sjeldnere enn måneformørkelser, og det er ikke akkurat en enkel situasjon å være i. Kjenner jeg må tørke noen tårer her, det er så sårt å tenke på... Anonymkode: 940d1...82e 2 18
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #5 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis begge trives med det er det vel greit, men det høres jo unektelig litt trist ut. Har dere annen fysisk kontakt (sitte nært i sofaen, holde hender, klemme, kysse)? Jeg er singel og har oftere sex. Jeg mistet sexlysten lenge etter siste barn, men jeg savnet den jo veldig og det bidro til bruddet. Anonymkode: 3ace0...340 I tankene skulle jeg ønske det ble mer, men når kvelden kommer er ikke overskuddet der til å ta initiativ. Vi har det veldig godt sammen, kysser, klemmer, ler og har det gøy hver dag. Men det ender ikke i noe mer enn det😂 Anonymkode: 979d1...da8 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #6 Skrevet 27. april 2023 Det er ikke fullstendig unormalt, men det er litt uvanlig. Jeg kobler ideen om "godt forhold" til det å ha et sexliv og lidenskapm Det handler ikke om hvor ofte, men 2x i året er litem Her er det 1-2x per måned. Det er ok, men blir det stort sjeldnere kommer man til et punkt hvor flammen dør ut. AnonymBruker skrev (6 timer siden): I tankene skulle jeg ønske det ble mer, men når kvelden kommer er ikke overskuddet der til å ta initiativ. Vi har det veldig godt sammen, kysser, klemmer, ler og har det gøy hver dag. Men det ender ikke i noe mer enn det😂 Anonymkode: 979d1...da8 Jeg vet ikke om jeg er den rette til å gi råd, men hva med å sørge for å ha overskudd? Rydde plass? Slå av TVen kl 21? Anonymkode: 90cd7...83a 3
Gjest Refreng Skrevet 27. april 2023 #7 Skrevet 27. april 2023 Jeg tenker det er normalt å ha perioder der det er mindre. Spesielt dersom man har fått barn. Perioder med sykdom og stress kan påvirke samlivet. Dersom man går i flere år og bare har sex 2 ganger i året, så tenker jeg at her er det et problem et sted som skulle blit tatt tak i. Hva skjer? Har den ene lav libido? I så fall, hvorfor? Å ha hormonelle problemer er ikke uvanlig. Stillesittende hverdag og dårlig kosthold kan påvirke lyst negativt. Diverse sykdommer og tilstander kan også påvirke Så er det elefanten i rommet; har dere fortsatt følelser for hverandre? At følelser varierer i intensitet er heller ikke unormalt, men for noen kan det ende med at kjærestefølelsene dør ut. Å vedlikeholde lidenskap for hverandre er noe man må bidra til for å vedlikeholde. Ved å fortsatt huske hva man falt for hos partner, fortsette være kjærlig og omsorgsfull osv Det er ikke unormalt å ha perioder i livet der man er utslitt etter jobb. Men om det fortsetter år etter år, så tenker jeg kanskje man er i en jobb som egentlig tynger en for mye? Å føle seg stresset og utslitt hver dag er nok ikke heldig for helsen heller. Er det mulighet for å endre jobbhverdagen på et vis?
Stillalive Skrevet 27. april 2023 #8 Skrevet 27. april 2023 Jeg ser det er mange som har det slik og vi var der selv etter barn, hjalp jo heller ikke at jeg jobbet mye borte. Jeg som mange andre trodde jo dette var BARE oss. Men etter flere år i samme situasjon så måtte jeg ta initiativet til en alvorsprat hvor jeg rett å slett måtte forklare at enten måtte vi snu det eller så måtte vi gå hver vår vei. Lang historie kort så fikk vi snudd det, men selvsagt kan vi gå i perioder uten sex mens andre perioder er veldig aktive. Slik bare blir det med full jobb, barn, hus, hverdag osv. Personlig så mener jeg at om man legger bort sexlivet så bygger det seg opp en vegg i mellom begge hvor følelser og lignende bare fader bort, selv om man er oppriktig glade i hverandre. 6 1
Bamseklemmer Skrevet 27. april 2023 #9 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er vel ikke fullstendig unormalt i langvarig forhold? 16 år sammen og med barn her... Blir sjeldent noe mer enn to ganger i året. Hva med deg? Anonymkode: 979d1...da8 Tror faktisk det er mange som har et slikt sexliv.. og det er mange årsaker for at det blir slik.. Er det noen her som har opplevd at partneren ha sagt eller gjordt turn-off ting til dere? og kanskje gjentatte ganger? og har du et omsorgshjerte? Eller motsatt.. har du sagt eller gjordt turn-off ting til partneren? Det kan være en brutal sann årsak til sexnød😊
Rosa Dartle Skrevet 27. april 2023 #10 Skrevet 27. april 2023 (endret) Stillalive skrev (45 minutter siden): Jeg ser det er mange som har det slik og vi var der selv etter barn, hjalp jo heller ikke at jeg jobbet mye borte. Jeg som mange andre trodde jo dette var BARE oss. Men etter flere år i samme situasjon så måtte jeg ta initiativet til en alvorsprat hvor jeg rett å slett måtte forklare at enten måtte vi snu det eller så måtte vi gå hver vår vei. Lang historie kort så fikk vi snudd det, men selvsagt kan vi gå i perioder uten sex mens andre perioder er veldig aktive. Slik bare blir det med full jobb, barn, hus, hverdag osv. Personlig så mener jeg at om man legger bort sexlivet så bygger det seg opp en vegg i mellom begge hvor følelser og lignende bare fader bort, selv om man er oppriktig glade i hverandre. Enig i dette. Når man får barn er det ikke så enkelt å prioritere seg selv og samliv, men jeg tror det er enormt viktig å gjøre nettopp det dersom man skal få forholdet til å vare. Det varierer hvor ofte vi har sex også, det er veldig travle dager med barn. Som regel annen hver dag, men nå har det vært en periode med 1-2 ganger i uka på grunn av mye stress. Vi prøver å få barnevakt en gang i måneden, skrur av TVen og spiller spil og skravler i helgene og er flinke til å kose på hverandre ila dagen uten at det har noe seksuelt over seg. Vi har vært sammen ca 20 år. Det var tungt da vi hadde små barn, men da minste var ca 4 tok vi tak og fikk samlivet opp å gå igjen. Viktig at man ikke bare er et godt team og bestevenner, men at man også er kjærester. Og jeg tenker at sex er en viktig del av det. Endret 27. april 2023 av Rosa Dartle 4
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #11 Skrevet 27. april 2023 Hadde det sånn de siste årene med eksen... Anonymkode: 4612d...776
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #12 Skrevet 27. april 2023 Blir nok ofte sånn hvis kun èn av partene er den som tar initiativ og viser interesse. Er man den som tar initiativ hver eneste gang og samtidig blir avvist "i ny og ne" så slutter man til slutt å ta initiativ og vise interesse og sexlivet dør ut. Så, spør deg selv - viser du interesse for partneren din? Begjærer du partneren din? Greier du å snakke åpent med partneren din med hvilke behov du har og partneren greier å svare åpent og ærlig uten å svare "jeg bare er sånn"? Anonymkode: 0c96e...add 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #13 Skrevet 27. april 2023 Høres gørrkjedelig ut. Ville tatt en tur til legen dersom dere begge er s slitne at dere ikke orker sex mer enn to ganger pr år. Veldig uvanlig Anonymkode: eb8f5...012 5
Goodtimes Skrevet 27. april 2023 #14 Skrevet 27. april 2023 For å være ærlig, så har jeg selv vært i en lignende situasjon og aldri mer. Sex to ganger pr år er ekstremt lite og jeg vil også tro at det er ganske unormalt?
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #15 Skrevet 27. april 2023 Vi har vært sammen i 15 år (begge i 40-årene) og har sex ca 2 ganger i måneden. Mannen ville nok gjerne hatt oftere, men jeg mangler total sexlyst og har alltid lyst til å gjøre alt annet enn å ha sex når jeg har tid og overskudd. Når vi har sex er det fordi jeg bestemmer meg for at det er på tide, og så tar jeg initiativ. Heldigvis flørter vi en del i hverdagen, tar på hverandre og koser med hverandre (spooner, klemmer og pjusker på hverandre), så vi tar i hvert fall litt vare på intimiteten. Det som er normalt er vel per definisjon det flertallet gjør, så det normale er nok å ha sex oftere enn to ganger i året. Hvorvidt det er noe man burde gjøre noe med kommer an på hvert enkelt par. Hvis dere begge er fornøyd med sex to ganger i året, så er det ikke noe problem. Det har jo ingenting å si hva alle andre gjør. Men hvis en eller begge synes det er for lite, så bør man jo gjøre noe med det. Anonymkode: fc14b...68e 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #16 Skrevet 27. april 2023 Bamseklemmer skrev (1 time siden): Tror faktisk det er mange som har et slikt sexliv.. og det er mange årsaker for at det blir slik.. Er det noen her som har opplevd at partneren ha sagt eller gjordt turn-off ting til dere? og kanskje gjentatte ganger? og har du et omsorgshjerte? Eller motsatt.. har du sagt eller gjordt turn-off ting til partneren? Det kan være en brutal sann årsak til sexnød😊 Har du erfart dette selv, eller gjetter du bare? Anonymkode: fc14b...68e 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #17 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Kjære, kjære deg! Jeg føler så inderlig med deg, for jeg er i nøyaktig samme situasjon! Det er så jævla deprimerende å tenke på at sexlivet mitt er redusert til et par miserable øyeblikk i året, når jeg egentlig vil ha mer og føle meg ønsket og elsket av min partner. Det verste er at det virker som om samfunnet prøver å fortelle oss at det er normalt å ha et dødt sexliv i langvarige forhold, men jeg nekter å tro på det! Jeg vil ha mer! Jeg vil ha lidenskap og spenning og ømhet og alt det der! Men nei, her sitter jeg, i et forhold der sex er sjeldnere enn måneformørkelser, og det er ikke akkurat en enkel situasjon å være i. Kjenner jeg må tørke noen tårer her, det er så sårt å tenke på... Anonymkode: 940d1...82e Jeg føler det er omvendt jeg. Samfunnet forsøker å fortelle oss at man har/skal ha sex flere ganger i uken. Og så snakker jeg med venninner og det er jo ikke slik. Og så har man KG og da..som jeg synes fyrer oppunder dette. Anonymkode: db079...196 4 6
Raven.Writingdesk Skrevet 27. april 2023 #18 Skrevet 27. april 2023 Nærmer oss 20 år med barn og har i snitt sex minst 1 gang per uke, noen ganger 2-4 ganger på ei uke andre ganger kan det gå 3 uker mellom men sjeldent mer enn det, og er det gått 3 uker begynner begge å ta initiativ.. Jeg tror sex er spesielt viktig for menn, dette representerer intimitet for dem mer enn kvinner tror jeg. Jeg har mer fysisk nærhet til barna enn far (de sover ofte i senga, ligger i fanget mitt og jeg koser mer med dem) - far på sin side har innsett at han sover mesteparten av tida på et annet rom fordi ungene vil sove i senga med meg. 🤪 Sånn har vi hatt det i mange år og ærlig talt tror jeg det har hjulpet sexlivet mer enn skadet det. 1 1
Raven.Writingdesk Skrevet 27. april 2023 #19 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg føler det er omvendt jeg. Samfunnet forsøker å fortelle oss at man har/skal ha sex flere ganger i uken. Og så snakker jeg med venninner og det er jo ikke slik. Og så har man KG og da..som jeg synes fyrer oppunder dette. Anonymkode: db079...196 Jeg er enig i at det er et press fra samfunnet om at man skal helst ha mye sex og det er nærmest noe galt hvis man ikke har det. Men sexlyst endrer seg og er ikke konstant. Det viktigste er å finne en balanse begge parter er fornøyd med, ikke sammenligne seg med hva andre gjør eller hva man tror er «fasit». 3 1
Bamseklemmer Skrevet 27. april 2023 #20 Skrevet 27. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har du erfart dette selv, eller gjetter du bare? Anonymkode: fc14b...68e Ja, av egen opplevelse.. Mye av sexlysten forsvant og kjærligheten fikk seg et skikkelig hakk.. Det endte i sextørke i 2 år.. Men vi ryddet opp og ble nesten perlevenner igjen, men spøkelse lå jo der og gnisset. Vi er ikke sammen lengre nå, vi gikk fra å være et elskende par, til bare å være glad i hverandre. Case is closed... Endret 27. april 2023 av Bamseklemmer Litt justering bare... 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå