AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #1 Del Skrevet 26. april 2023 Jeg kjøpte boken "Femdagers nullstilling" hvor de skriver om helsegevinstene du kan få gjennom fasteimiterende diett. Jeg er nå på dag tre i fasten og synes dette er veldig spennende. Men jeg lurer på hvor ofte man skal gjennomføre de fem dagene med faste? Hva er optimalt? Og hvordan spiser man mellom periodene? - Burde jeg prøve spisevindu på 6-8 timer? - Eller faste to dager i uka? (Faster dere fullstendig da eller spiser dere NOE i løpet av de dagene?) - Eller faste annenhver dag? Dette er så spennende, men det er så vanskelig å vite hva man skal velge! Anonymkode: 83f95...cb8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #2 Del Skrevet 27. april 2023 Jeg har nettopp startet med fasting. Men jeg gjør light versjonen; 14 timers faste. Så jeg spiser frokost, lunsj og middag. Jeg er veldig glad i frokost, og med små barn i hus er middagen viktig for oss. For min del funker dette bra. Jeg klarer å gjennomføre det. Men jeg føler meg vanvittig mye bedre! Anonymkode: 2bb69...a88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #3 Del Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har nettopp startet med fasting. Men jeg gjør light versjonen; 14 timers faste. Så jeg spiser frokost, lunsj og middag. Jeg er veldig glad i frokost, og med små barn i hus er middagen viktig for oss. For min del funker dette bra. Jeg klarer å gjennomføre det. Men jeg føler meg vanvittig mye bedre! Anonymkode: 2bb69...a88 Jeg er ikke så avhengig av mat før klokken 11 - 12, så hos meg er det mer på kvelden jeg sliter skikkelig. Jeg har også prøvd periodisk faste frem til nå, hvor målet har vært spisevindu mellom 12-18. Da gjorde jeg det mer for å gå ned i vekt da, men nå har jeg jo skjønt etter å ha lest denne boka at faste er positivt for så mye mer enn det. Så det er jo veldig moro å prøve dette, men vanskelig å vise akkurat hvor ofte, hvor lenge etc, så veldig fint å høre andres rutiner😄 Anonymkode: 83f95...cb8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #4 Del Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er ikke så avhengig av mat før klokken 11 - 12, så hos meg er det mer på kvelden jeg sliter skikkelig. Jeg har også prøvd periodisk faste frem til nå, hvor målet har vært spisevindu mellom 12-18. Da gjorde jeg det mer for å gå ned i vekt da, men nå har jeg jo skjønt etter å ha lest denne boka at faste er positivt for så mye mer enn det. Så det er jo veldig moro å prøve dette, men vanskelig å vise akkurat hvor ofte, hvor lenge etc, så veldig fint å høre andres rutiner😄 Anonymkode: 83f95...cb8 "...Vanskelig å vite...", mente jeg😄 Anonymkode: 83f95...cb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #5 Del Skrevet 27. april 2023 Les kapittel 5 i boka, der står det meste av det du lurer på! 😊 Anonymkode: aa12d...723 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #6 Del Skrevet 27. april 2023 Jeg har fastet i mange år, og faster mest intuitivt. I dag fastet jeg frem til kl 15 (stor smoothie), og hadde en lett middag kl 18. I morgen så blir trolig spisevinduet noen timer større. Hvis du ikke er vant til å faste, så begynn forsiktig og øk heller senere. Du finner den balansen som fungerer for deg. For meg er hvordan fasten brytes vel så viktig som fasten i seg selv. Når man faster så får fordøyelsen fri, og da har kroppen best av noe lettfordøyelig. Derfor bryter jeg nesten alltid faster med smoothie, frukt e.l, og spiser heller ei skive 1-2 timer senere ved behov. Anonymkode: 99d46...8a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phoenix Heart Skrevet 27. april 2023 #7 Del Skrevet 27. april 2023 Faster kun om natten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå