Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Hva synes du om LinkedIn? Er det kleint?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og fake?

Anonymkode: 65076...928

AnonymBruker
Skrevet

Fått mine beste jobber via LinkedIn. Blir ofte kontaktet av hodejegere der for relevante jobber. Finner mange interessante nyheter der innenfor mitt fagfelt.

Anonymkode: 7a0bd...258

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på yrket og bransjen.

Anonymkode: 49ddb...610

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kanskje fått meg intervju nå og muligens ny jobb gjennom linkedin faktisk. Jeg var ikke vant med å bruke Linked in, men det var der de kontaktet meg.

Anonymkode: 81f12...aed

AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Kommer an på yrket og bransjen.

Anonymkode: 49ddb...610

Enig i den. Har nok mest for seg for jobber som krever en etterspurt kompetanse. 

Er nok litt rart å ha Linkedin profil hvis du er jordbærplukker. 

Anonymkode: acd7e...2d2

• Liker 1
Gjest Vikarsykepleier
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Fått mine beste jobber via LinkedIn. Blir ofte kontaktet av hodejegere der for relevante jobber. Finner mange interessante nyheter der innenfor mitt fagfelt.

Anonymkode: 7a0bd...258

Enig, det er der jeg som bemanningssykepleier blir kontaktet og får nye oppdragsgivere som konkurrer om meg.

Men TS, takk for informasjon om den andre siden av LinkedIn - jeg skal prøve å ta det mindre alvorlig.

AnonymBruker
Skrevet

Linkdin er bra

Anonymkode: 8e689...5d8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt latterlig.

Anonymkode: 35da5...21e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt latterlig.

Anonymkode: 35da5...21e

Hva med en saklig begrunnelse for påstanden?

Anonymkode: 74647...367

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

"Kleint"? Jeg synes vel det som er mest flaut her er akkurat det ordet.

Utover det er LinkedIn perfekt for min situasjon. Jeg blir oppdatert på hva andre i mitt yrke driver med, jeg får jobbtilbud, stifter kontakter på tvers av landet, deltar i faglige diskusjoner ol.

Klarer ikke forstå hva som er ille med det. Facebook derimot, da kan man snakke om "kleint".

Anonymkode: 8bc13...a47

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes LinkedIn er interessant, men jeg får ofte cringe av de "personlige innleggene" jeg får opp i feeden min. Jeg klarer ikke helt sette fingeren på hva det er, men ofte er det folk som "deler av sitt innerste" for å sette en arbeidslivssak på agendaen. I utgangspunktet fint, men det er liksom så... Skrytete uten å være åpenbart skrytete. Det gir jo mening, det er jo et sted man skal skryte av sine prestasjoner. 

Anonymkode: fa35f...680

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

LinkedIn-feeden min preges litt for mye av "humble bragging" av den typen AB over meg beskriver. Folk som legger ut noe som handler om ett eller annet resultat arbeidsplassen har oppnådd, samtidig som de skriver ting som "ydmyk og stolt over å jobbe sammen med SÅÅÅ utrOOOOOOlig dyktige kollegaer". Dårlig fordekt selvskryt, med andre ord. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er direkte pinlig. Få ting som gjør meg flau, men linkedin er virkelig ille.

Anonymkode: 119b7...e23

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

LinkedIn gjør ingenting for meg. Ble anbefalt det av foreleser på studie i forbindelse med bytte av yrke. Og jeg har knyttet noen kontakter. Har skrevet at jeg er jobbsøker. Men ingen kontakter meg for jobb. Jeg forstår ikke helt greia. Som jeg ser er det de høytstående i de store kjente firmaene som er veldig aktive. Og de får sikkert mye ut av å være der. Men jeg er ikke betalende medlem der da. Det har vel litt å si? Men så lenge det ikke fører frem noe for min del ser jeg ikke helt vitsen med å betale. Søkte en jobb der og det var innmari knotete. Plutselig var all tekst på tysk 🤷🏼‍♀️ 😅

Anonymkode: ca82a...75a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

LinkedIn gjør ingenting for meg. Ble anbefalt det av foreleser på studie i forbindelse med bytte av yrke. Og jeg har knyttet noen kontakter. Har skrevet at jeg er jobbsøker. Men ingen kontakter meg for jobb. Jeg forstår ikke helt greia. Som jeg ser er det de høytstående i de store kjente firmaene som er veldig aktive. Og de får sikkert mye ut av å være der. Men jeg er ikke betalende medlem der da. Det har vel litt å si? Men så lenge det ikke fører frem noe for min del ser jeg ikke helt vitsen med å betale. Søkte en jobb der og det var innmari knotete. Plutselig var all tekst på tysk 🤷🏼‍♀️ 😅

Anonymkode: ca82a...75a

Det spørs nok en del på type jobb og bransje du er i. Jeg blir kontaktet flere ganger i måneden om jobb via Linkdin

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Aldri vært på LinkedIn - men hørt at folk får jobber «derfra». Må man stå fram med ekte navn og bilde? 😬 (Hater sånn selv-skryt, samt at folk kan kjenne en igjen osv 🤭🫣😅). Kan man være litt ano? 

Anonymkode: 404dc...68e

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Aldri vært på LinkedIn - men hørt at folk får jobber «derfra». Må man stå fram med ekte navn og bilde? 😬 (Hater sånn selv-skryt, samt at folk kan kjenne en igjen osv 🤭🫣😅). Kan man være litt ano? 

Anonymkode: 404dc...68e

Nei det kan man ikke, da faller liksom hele vitsen bort

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, Ullvott said:

LinkedIn-feeden min preges litt for mye av "humble bragging" av den typen AB over meg beskriver. Folk som legger ut noe som handler om ett eller annet resultat arbeidsplassen har oppnådd, samtidig som de skriver ting som "ydmyk og stolt over å jobbe sammen med SÅÅÅ utrOOOOOOlig dyktige kollegaer". Dårlig fordekt selvskryt, med andre ord. 

I tillegg til at mange har ekstremt mange floskler i profilen og i innlegg. 

Synes også at Linkedin er blitt litt som Facebook var tidligere.  Ikke bare kan jobbytte på Linkedin ligne på annonsering av "nytt forhold" på Facebook med drøssevis av gratulasjoner og likes. Men også mange som legger ut bilder, inspirasjonshistorier, innlegg rundt mental helse, godhetsposering, osv. 

Når det er sagt så "må" man i mange yrker være på Linkedin om man ønsker å bytte jobb og/eller gå opp i lønn. Så skjønner godt at folk er på Linkedin. 

Anonymkode: 5614f...864

• Nyttig 1
Skrevet

Relevant i enkelte yrker, kleint i andre. 

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Synes også det er kleint med de som bruker Linkedin til å smiske og skal skryte av ALT sjefen legger ut og hvor de smører ekstremt tykt på.  

Anonymkode: e5106...a2c

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...