AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #1 Skrevet 26. april 2023 Hjelp! har vært krig siden han fikk tenner (sent..har fortsatt bare 8). Uansett hva vi prøver er det er helvete. hva gjør dere andre?:(( vi prøver virkelig. Anonymkode: 3c735...445
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #2 Skrevet 26. april 2023 Hadde samme problem, det ble mye bedre når vi prøvde elektrisk tannbørste. 😊 Har dere prøvd det? Anonymkode: f0a61...03d
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #3 Skrevet 26. april 2023 Fantorangens pussesang og 2 tannbørster, en for barnet som hun kan pusse selv og en som jeg pusser med Eller så liker hun at vi pusser tennene på hverandre, så noen ganger får hun pusse mine tenner mens jeg forter meg å pusse hennes 😏 Nekter ho så trykker jeg forsiktig på begge sider av kjeven og tvangspusser, ikke det beste å gjøre men å ikke pusse er ikke et alternativ. Noen ganger må man bruke tvang.. Anonymkode: 6604d...d81
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #4 Skrevet 26. april 2023 La han få være med i butikken å velge seg ut en tannbørste selv. Så får han pusse litt selv og dere pusser over etterpå. Det viktigste er å lage positive rutiner så tidlig som mulig. Ikke la det være et alternativ å slippe, men det skal likevel være lystbetont. Det er heller ikke så viktig om man pusser i 10 sekund eller 2 minutter nå i starten, bare man får inn en god rutine på sikt. Er også lov å hoppe over tenner som er på vei ut og vonde å pusse på. Anonymkode: 2c023...935 1
tussi84 Skrevet 26. april 2023 #5 Skrevet 26. april 2023 Vi lar 2 åringen pusse tennene sine litt selv før vi pusser etterpå. Vi lar oss han hjelpe til å ta på tannkrem.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #6 Skrevet 26. april 2023 La barnet pusse tennene dine når du pusser barnets tenner, og så la barnet "pusse selv" etter at du har pusset ferdig f.eks. Ikke enkelt det der, for tannpuss MÅ man jo faktisk gjennomføre! Anonymkode: d1e9b...2eb
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #7 Skrevet 26. april 2023 I en periode kan en premieavtale fungere. Lag et rutenett med X antall ruter der han kan feste et klistremerke i en rute hver gang det går fint. Når så og så mange ruter er fylt opp, skal han få en premie dere har avtalt på forhånd. Anonymkode: 40550...dcb
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #8 Skrevet 27. april 2023 Takk for alle gode råd. Vi har prøvd det meste men kanskje ikke lenge nok/rutine. Han er riktig nok ikke to år helt enda, men legger meg med dårlig samvittighet hver kveld. Blir liksom tvangspussing i 10 sekunder maks. Skal prøve noen av rådene nevnt her igjen og prøve å være mer rolig selv🙈 Anonymkode: 3c735...445
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå