AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #1 Skrevet 26. april 2023 Forstår meg ikke på skattemeldingen. Kan noen fortelle meg om det skal være samsvar mellom summen som i skattemeldingen heter «lønn og naturalytelser med mer», og den summen som heter «feriepengegrunnlag» i sammenstillingsoppgaven man mottar av arbeidsgiver i slutten av desember? Altså er lønn det samme som feriepengegrunnlag? Anonymkode: bac79...9ba
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #2 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Forstår meg ikke på skattemeldingen. Kan noen fortelle meg om det skal være samsvar mellom summen som i skattemeldingen heter «lønn og naturalytelser med mer», og den summen som heter «feriepengegrunnlag» i sammenstillingsoppgaven man mottar av arbeidsgiver i slutten av desember? Altså er lønn det samme som feriepengegrunnlag? Anonymkode: bac79...9ba Nei, lønn med naturytelser inkluderer både feriepengene for sist år, samt fordeler som forsikringer, fri telefon, avis o.l. Feriepengegrunnlaget er overstående med fratrekk for årets utbetalte feriepenger og tilleggsgoder som eksempelvis nevnt. Så feriepengegrunnlaget er alltid lavere en samlet lønn i sammenstillingsoppgaven. Anonymkode: 2ab02...b8a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå