Gå til innhold

Hvordan konfrontere datter, hun trenger visst hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datters veninne tipset meg om at noen har fått tak i min datters private bilder, også har de spredt dem, i tillegg lagt til kommentarer av seksuell art.

De er videregående skole elever.

Jeg har merket at datteren min har vært litt "bekymret" og reservert, men hun har ikke fortalt meg noe.  Jeg har ventet nå snart to uker på at hun skal dele det med meg.  Jeg har også forsøkt å spørre om det er noe som plager henne.

Jeg tenker at jeg må bare si at jeg vet om det og skal hjelpe henne?

Anonymkode: c72b7...bec

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager har du latt henne gå med dette i TO UKER når du har visst, kunnet hjelpe, og ikke minst- hindret ytterligere spredning? Det finnes så mange gode tjenester for å få stanset slikt, men da bør det gjøres SÅ FORT MAN OPPDAGER DET. 

Mest sjokkert over at du har gått og latt henne ha vondt så lenge.

Anonymkode: 562c1...be9

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud å tafatt du er! 2 uker er lenge! Både for henne og bildene. Stakkars jente. Selvsagt sier du noe! Men ha en god plan på hvordan  du skal fikse det. 

Anonymkode: f121d...97d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Syntes kanskje ikke det er så tafatt å vente litt. Mange tenåringer trekker seg mer tilbake om en forelder er alt for frempå om slikt (antar nå at dette er nakenbilder etc.) Må faktisk huske at dette kan oppdattes feil når en forelder hiver seg på med en gang. Antar jo da at datteren din er 16-18 år. 

Ville gått forsiktig frem med det du er blitt informert om, men da ikke presse det som en krisesituasjon før du ser mottakelsen av det du har tatt opp. Så kan du være behjelpelig. 

Anonymkode: 9ef5f...200

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen vits å gi moren dårlig samvittighet her for å ikke ha konfrontert datteren sin før, hun ønsker jo åpenbart å hjelpe og har vel vert redd for å si noe som kan ødelegge forholdet dems… 

Anonymkode: cc83d...40f

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjære TS. For en vanskelig situasjon. Siden din datters venninne har tipset deg synes jeg du skal ta bekymringen på alvor. Legg til rette for en samtale dere to i mellom. Fortell henne at du har merket at hun har oppført seg annerledes og at du er bekymret. Fortell det du har hørt og si samtidig at dette ikke er hennes feil. Du kan hjelpe henne, og det at andre har gjort noe ulovlig med hennes bilder er noe som ikke er ok gjort. Uansett om hun har delt dem med dem eller ikke. Vis at du er der. Hun skammer seg nok og synes hun har vært dum/naiv eller noe annet negativt. Berolig henne og tål alle hennes følelser. Er hun under 16 er det i tillegg en alvorlig straffbar handling av de som har spredd dette. For ekstra tips til samtalen kan du ringe barnevernet anonymt, evt helsesykepleier om du synes BV er skummelt.. De vil kunne gi deg gode råd. Stor klem fra lærer❤️

Anonymkode: 7055c...471

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.4.2023 den 23.11):

Syntes kanskje ikke det er så tafatt å vente litt. Mange tenåringer trekker seg mer tilbake om en forelder er alt for frempå om slikt (antar nå at dette er nakenbilder etc.) Må faktisk huske at dette kan oppdattes feil når en forelder hiver seg på med en gang. Antar jo da at datteren din er 16-18 år. 

Ville gått forsiktig frem med det du er blitt informert om, men da ikke presse det som en krisesituasjon før du ser mottakelsen av det du har tatt opp. Så kan du være behjelpelig. 

Anonymkode: 9ef5f...200

Dette ER en krisesituasjon! Det er så traumatiserende for jenter!

Anonymkode: 49600...558

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...