AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #1 Skrevet 26. april 2023 hei. jeg er per nå 50% gradert sykemeldt. Etter eget initiativ har jeg prøvd å jobbe mer denne uka, 6t man og tirs, 4 i dag. Jeg har dermed jobbet de timene jeg skal etter sykemeldingen (har fri fredager). Kan jeg da teknisk sett, om jeg sier ifra, være hjemme i morgen? Er helt slått ut, ligget på sofaen i hele går og i dag med feber og sliter med å sove... Er ingen som er avhengig av at jeg er på jobb. Anonymkode: 0f664...a11
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #2 Skrevet 26. april 2023 Hør med sjefen. Det er ulike fra arbeidsplass til arbeidsplass og egentlig noe dere burde blitt enige om når du ble sykemeldt. Anonymkode: d52f6...b61 2
Bombasi Skrevet 26. april 2023 #3 Skrevet 26. april 2023 (endret) I teorien, ja. Men dette er det kun lederen din som kan svare på. Fravær bør kun skje etter avtale med leder. At du føler deg dårlig og har opptjent arbeidstiden denne uken er dog en god sak. Endret 26. april 2023 av Bombasi 2
Mezzosoprena Skrevet 26. april 2023 #4 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): hei. jeg er per nå 50% gradert sykemeldt. Etter eget initiativ har jeg prøvd å jobbe mer denne uka, 6t man og tirs, 4 i dag. Jeg har dermed jobbet de timene jeg skal etter sykemeldingen (har fri fredager). Kan jeg da teknisk sett, om jeg sier ifra, være hjemme i morgen? Er helt slått ut, ligget på sofaen i hele går og i dag med feber og sliter med å sove... Er ingen som er avhengig av at jeg er på jobb. Anonymkode: 0f664...a11 Jeg skjønner ikke - du har 50% sykmelding, og har jobbet de timene du skal denne uken - hvorfor skulle du da ikke være hjemme fra jobb i morgen? 1
Grüner Skrevet 26. april 2023 #5 Skrevet 26. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (39 minutter siden): hei. jeg er per nå 50% gradert sykemeldt. Etter eget initiativ har jeg prøvd å jobbe mer denne uka, 6t man og tirs, 4 i dag. Jeg har dermed jobbet de timene jeg skal etter sykemeldingen (har fri fredager). Kan jeg da teknisk sett, om jeg sier ifra, være hjemme i morgen? Er helt slått ut, ligget på sofaen i hele går og i dag med feber og sliter med å sove... Er ingen som er avhengig av at jeg er på jobb. Anonymkode: 0f664...a11 Hvis du jobber 50% og har avtale om faste dager, skal du i utgangspunktet møte på alle de dagene, selv om du på eget initiativ jobber lengre vakt enn du er satt opp på en dag. Hvis det var sjefen som hadde bedt deg om det, hadde det stilt seg annerledes. Hvis avtalen din er å jobbe bare 4t/4 dager i uka kan du ikke gjøre om det til 6t/2dager + 4t/1dag uten å avklare det med sjefen først. Endret 26. april 2023 av Grüner
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #6 Skrevet 26. april 2023 Grüner skrev (4 minutter siden): Hvis du jobber 50% og har avtale om faste dager, skal du i utgangspunktet møte på alle de dagene, selv om du på eget initiativ jobber lengre vakt enn du er satt opp på en dag. Hvis det var sjefen som hadde bedt deg om det, hadde det stilt seg annerledes. Er ikke satt opp på vakter, fører timer. Anonymkode: 0f664...a11
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #7 Skrevet 26. april 2023 Det må du uansett snakke med arbeidsgiver om. Du kan ikke bare la være å møte opp på jobb. Jobben din har også rett til/plikt til å tilrettelegge arbeidsoppgavene dine. Anonymkode: 497cb...e7e
svartkatt Skrevet 26. april 2023 #8 Skrevet 26. april 2023 Det spørs vel hvordan dere har avtalt det. Jeg har faste dager, men kan være litt fleksibel med tid og dager. Nå jobber jeg to lengre dager, men tidligere var det tre korte. Da hendte det jeg jobba lengre noen ganger, og kortere andre. Avspaserer om det blir ekstra pga møter osv. Nå har du tydeligvis jobbet for mye, og det er helt klart god grunn til å bli hjemme. Spesielt ettersom du har vært den tiden du skal. Men du må nok gi beskjed. Dere må nesten snakke om hvordan du kan gjøre dette fremover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå