Gå til innhold

Kur prednisolon bivirkninger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor fort kommer bivirkningene av prednisolon?

Pleier en å få bivirkninger som måneansikt og psykiske bivirkninger på en høydosekur på 5 dager?

Anonymkode: 2ed2c...9aa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får bivirkninger fra første døgn. Ikke måneansikt men generell vektøkning,lett blåmerker og psyken får kjørt seg ja. Har gått seks ganger på kurer,like jæ... Hver gang 

Anonymkode: 84b58...bb4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hva du mener med høydosekur? For min del kom det veldig raskt, men jeg merket det ikke så godt selv. Så det på bilder at det var verre enn jeg så i speilet. Gikk på høy dose, men over en lang periode. 

Anonymkode: 25dfd...12d

AnonymBruker
Skrevet

Du kan få psykiske bivirkninger. Men de gir seg gjerne når du er ferdig med kuren. Ellers er det helt normalt å bli hyper og urolig i kroppen. Føltes som jeg ikke var nedpå madrassen når jeg skulle sove. 
Hadde veldig høy puls også, men usikker på om det kom av prednisolon eller hadde andre årsaker.

Anonymkode: 39735...5b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke alle som får bivirkninger 

Anonymkode: f8311...3d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har stått på Prednisolon i snart to måneder. Startet med 20 mg daglig i ei uke med gradvis nedtrapping. 
Det eneste jeg merket var mareritt. Drømmene ble veldig tydelige inntil jeg var nede på 5 mg daglig. Ikke noe månefjes, og jeg har lagt av meg to kg - nok fordi jeg løper ekstra mye i fare for å gå opp. Fått litt tynnere bein, men usikker på om det skyldes generell vekt nedgang eller steroidene. 

Anonymkode: 9e54c...4c3

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg merket mest da jeg gikk på Prednisolon, var at søvnen ble helt ødelagt. Ikke mareritt som personen over, men fikk ikke sove noe særlig i det hele tatt

Anonymkode: 99c6d...b57

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke fått noen som helst bivirkninger, får bare en helt ny og velfungerende kropp hver gang. Så kommer den gamle rælkroppen tilbake igjen et par dager etter at jeg slutter :vetikke:

Anonymkode: cd72c...8e7

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ingen bivirkninger. Mannen min har gått på prednisolon i over 30 år og har hverken søvnproblemer eller måneansikt.

Anonymkode: 3331e...170

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er dette for?

Anonymkode: 66dda...f5a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kommer an på hva du mener med høydosekur? For min del kom det veldig raskt, men jeg merket det ikke så godt selv. Så det på bilder at det var verre enn jeg så i speilet. Gikk på høy dose, men over en lang periode. 

Anonymkode: 25dfd...12d

Fikk resepten etter jeg hadde spurt her. 20mg per dag i 5 dager. Fikk du bivirkninger etter noen dager? 

Anonymkode: 2ed2c...9aa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke fått bivirkninger av doser på 20 mg. Veldig glad for det når jeg hører og leser om hva andre får av bivirkninger.

Anonymkode: 005e6...fea

AnonymBruker
Skrevet

Blir suicidal og må innlegges på psykiatrisk avdeling hver gang jeg starter på Prednisolon. 

Anonymkode: 381e6...2b2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hva er dette for?

Anonymkode: 66dda...f5a

Dempe betennelser eller immunforsvaret 

Anonymkode: 536b9...4ae

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har ikke fått bivirkninger av doser på 20 mg. Veldig glad for det når jeg hører og leser om hva andre får av bivirkninger.

Du ordla deg kanskje litt feil for det fremstår som at du blir lykkelig av at andre får bivirkninger.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått slik kur mange ganger, får alltid mareritt av den, går litt opp i vekt, ulvehunger

Anonymkode: 164c0...d86

Skrevet

Spørs hvor høy dose man går på. Jeg merket bivirkninger som mareritt, angst og mer sult enn normalt helt ned til 15 mg per dag. Høyeste dosen jeg har vært på har vært 50mg. Da var ansiktet mitt knall rundt, mareritt hver natt, angst hele dagen, konstant sulten, og det gikk hard utover slimhinner. Jeg blødde neseblod hver dag, blødde mye hver eneste gang jeg pusset tenner. I tillegg ble jeg noen ganger skikkelig tørr or rød på øynene og fikk kløe.

AnonymBruker
Skrevet

Går på det innimellom ved luftveisinfeksjoner. Gjerne da i 4-6 dager (har astma, så blir ekstremt tett av og til)

Har merket at jeg blir litt ekstra sulten og litt skjelven på hendene. Ellers er det som regel minimale bivirkninger av såpass korte kurer.

Anonymkode: 604cd...5ac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Du ordla deg kanskje litt feil for det fremstår som at du blir lykkelig av at andre får bivirkninger.

Ja, da ble det feil. Blir selvfølgelig ikke glad for at andre får bivirkninger.

Skrevet

Må ta det tidlig på morgenen for å få sove på kvelden, blir full av energi (noe som er greit på dagen, men ikke natten.. Om jeg  får en liten rift i huden, blør jeg mye. Oksehunger. Noen få dager med prednisolon, vil jeg tro går greit. Jeg synest at medisinen har flere positive sider, enn negative. Men over tid, er det ikke bra. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...