Teardrop Skrevet 26. april 2023 #1 Del Skrevet 26. april 2023 Har du gravidforsikring? Hvilket selskap valgte du og hvorfor? Ønsker ikke svar om gratisforsikringen, den er uaktuel for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #2 Del Skrevet 26. april 2023 Hvorfor gravidforsikring? Har ikke vi gratis helsevesen i Norge? Og dukker det opp noe kritisk så kommer man som gravid først i køen Anonymkode: c6186...d56 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #3 Del Skrevet 26. april 2023 Ville vært uaktuelt, blir jo veldig dobbelt forsikring ifht hva man har dekket gjennom de ordinære forsikringene sine. Anonymkode: dfe39...7a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #4 Del Skrevet 26. april 2023 Har sett på de ulike alternativene, men har ikke bestemt meg ennå. Tenker også å ta en ekstra bra forsikring og ekstra forsikringer når barnet blir født. Anonymkode: 5e7a2...4d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #5 Del Skrevet 26. april 2023 Hæ? Anonymkode: 3338c...256 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #6 Del Skrevet 26. april 2023 Hva skal du med det? Visste ikke at det fantes engang jeg. Anonymkode: 28f3d...976 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #7 Del Skrevet 26. april 2023 Jeg hadde i Storebrand, egentlig kun fordi den var billig og fordi IF skulle ha så sykt mye fordi jeg var gammel gravid. Fikk faktisk bruk for den, fikk noen tusen utbetalt pga lenge på sykehus grunnet komplikasjoner under fødsel. Kosta bare 290 kr, men jeg sjekka som sagt ikke innholdet i andre forsikringer fordi if uansett var for dyrt. Ungen var/er helt frisk, så fikk ikke noe på forsikringa mtp ungen (heldigvis!). Har tegnet egen forsikring etter at hen passerte 3 mnd eller hva det var. Anonymkode: c4821...ca2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #8 Del Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg hadde i Storebrand, egentlig kun fordi den var billig og fordi IF skulle ha så sykt mye fordi jeg var gammel gravid. Fikk faktisk bruk for den, fikk noen tusen utbetalt pga lenge på sykehus grunnet komplikasjoner under fødsel. Kosta bare 290 kr, men jeg sjekka som sagt ikke innholdet i andre forsikringer fordi if uansett var for dyrt. Ungen var/er helt frisk, så fikk ikke noe på forsikringa mtp ungen (heldigvis!). Har tegnet egen forsikring etter at hen passerte 3 mnd eller hva det var. Anonymkode: c4821...ca2 Hvor mye fikk du utbetalt av forsikringen? Anonymkode: 4985c...35d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #9 Del Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor gravidforsikring? Har ikke vi gratis helsevesen i Norge? Og dukker det opp noe kritisk så kommer man som gravid først i køen Anonymkode: c6186...d56 En forsikring dekker som regel det helsevesenet i Norge ikke dekker. Her måtte vi ut med 30 000 i hotellregning for at far skulle få være med på pasienthotellet når babyen var innlagt, det fikk vi igjen av forsikringen vi har. Får også dekket alt av behandlingsutgifter som ikke er gratis, f.eks medisiner, kremer og andre apotekvarer vi behøver til barnet. Blir fort noen tusen.. Pengene vi får fra forsikringen når vi er innlagt brukes på løpende ekstra utgifter som kommer når vi er innlagt over lengre tid. F.eks nytt tøy når barnets tøy blir ødelagt av blod, medisin søl eller lignende, samt at vi måtte gå til innkjøp av nye toalettsaker, rene klær til mor og leker/tegnesaker når vi var innlagt over lang tid og uten mulighet for å stikke hjem å hente ting.. Er barnet født prematurt f eks så får man ikke tegnet barneforsikring når barnet er født, så lurt å ha gravidforsikring som dekker 6 mnd etter fødsel, for så å ha barneforsikring. Anonymkode: 88582...874 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #10 Del Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): En forsikring dekker som regel det helsevesenet i Norge ikke dekker. Her måtte vi ut med 30 000 i hotellregning for at far skulle få være med på pasienthotellet når babyen var innlagt, det fikk vi igjen av forsikringen vi har. Får også dekket alt av behandlingsutgifter som ikke er gratis, f.eks medisiner, kremer og andre apotekvarer vi behøver til barnet. Blir fort noen tusen.. Pengene vi får fra forsikringen når vi er innlagt brukes på løpende ekstra utgifter som kommer når vi er innlagt over lengre tid. F.eks nytt tøy når barnets tøy blir ødelagt av blod, medisin søl eller lignende, samt at vi måtte gå til innkjøp av nye toalettsaker, rene klær til mor og leker/tegnesaker når vi var innlagt over lang tid og uten mulighet for å stikke hjem å hente ting.. Er barnet født prematurt f eks så får man ikke tegnet barneforsikring når barnet er født, så lurt å ha gravidforsikring som dekker 6 mnd etter fødsel, for så å ha barneforsikring. Anonymkode: 88582...874 Det er jo litt spesielt case da. Da bodde dere ikke i nærheten av sykehuset? Egenandel på medisiner er billig i Norge. Barnet vårt får medisin som egentlig koster 30 000 kr i uken. Koster oss ingenting. Anonymkode: c6186...d56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #11 Del Skrevet 27. april 2023 Jeg har alle forsikringene til familien i klp. De har ikke en gravidforsikring. Men, fikk beskjed om at jeg kan forsikre babyen fra jeg har kommet langt nok i svangerskapet, slik at barnet er forsikret allerede med en gang fødselen er igang ☺️ hva er vitsen med en gravidforsikring? Man blir jo forsikret av helseforsikringer sin, og det en trenger å forsikre utover det er jo barnet. Anonymkode: edc17...56e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #12 Del Skrevet 20. juni 2023 On 4/27/2023 at 12:03 AM, AnonymBruker said: En forsikring dekker som regel det helsevesenet i Norge ikke dekker. Her måtte vi ut med 30 000 i hotellregning for at far skulle få være med på pasienthotellet når babyen var innlagt, det fikk vi igjen av forsikringen vi har. Anonymkode: 88582...874 Hvor hadde du gravidforsikring som dekker så mye ekstra kostnader? Har prøvd å lese mer om hva de ulike forsikringene dekker, for eksempel den If tilbyr utbetaler kun 300 kr/døgn ved innleggelse og det er jo lommepenger. Anonymkode: 5e7a2...4d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #13 Del Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 26.4.2023 den 23.21): Hvor mye fikk du utbetalt av forsikringen? Anonymkode: 4985c...35d Man får 600 kr per døgn man er innlagt, hvis man er innlagt minimum 7 døgn. Man får dekket opp til 14 døgn. Så beløpet varierer fra 4200 for 7 døgn til 8400 for 14 døgn. Det var ikke voldsomt mange tusen, men vi fikk dekka parkering og en del matutgifter for mannen med de pengene. Anonymkode: c4821...ca2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2023 #14 Del Skrevet 20. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 27.4.2023 den 18.59): Det er jo litt spesielt case da. Da bodde dere ikke i nærheten av sykehuset? Egenandel på medisiner er billig i Norge. Barnet vårt får medisin som egentlig koster 30 000 kr i uken. Koster oss ingenting. Anonymkode: c6186...d56 Vi bodde på pasienthotellet. Altså hotellet som er for pasienter, rett ved siden av sykehuset, ungen var jo innlagt… AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hvor hadde du gravidforsikring som dekker så mye ekstra kostnader? Har prøvd å lese mer om hva de ulike forsikringene dekker, for eksempel den If tilbyr utbetaler kun 300 kr/døgn ved innleggelse og det er jo lommepenger. Anonymkode: 5e7a2...4d7 Vi har Frende, hadde gått over til barneforsikring. Får 1100-1200 ,- pr døgn vi er innlagt i dagpenger, dekket alt av behandlingsutgifter og hvis barnet blir varig syk får vi (barnet) utbetalt en engangssum. Anonymkode: 88582...874 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå