Gå til innhold

Hetetokter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har hatt hetetokter. Hva var årsaken? Og hvor leng var dere plaget?

Og hvis det er pga overgangsalder, hadde dere noen andre symptomer i tillegg? Og hvor gamle var dere da det starter?

Jeg er 35år. Har regelmessig mens, og ingen endringer i blødningene. Yngste barnet er 3år, som jeg hadde null problem å bli gravid med. Synes det er rart hvis jeg har kommet i overgangsalderen nå. Men sliter så med hetetokter, og nattsvette. Og har gjort det i 4-5.mnd. Kan vel egentlig ikke komme på noen andre naturlige årsaker til hetetokter heller🙈 annet enn graviditet (og det er jeg ikke). Trodde også at de som kom tidlig i overgangsalder ville ha utfordringer med å bli gravid.

Gidder ikke å kontakte legen, hvis det er vanlig å ha sånne "faser". Så da må jeg ty til kg, for å finne ut det er vanlig😅

Anonymkode: d3f32...188

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter ekstremt med nattesvette en uke før mensen. Er også 35 år.

Anonymkode: b07d7...b10

AnonymBruker
Skrevet

For lite d vitamin og magnesium. Dvs det lå innunder hva leger kaller "normalt", men forsvant da jeg fikk nivåene ordentlig opp. Tok gode doser tilskudd av begge, d vitamin med litt fett sammen med frokost, og magnesium til kvelds. 

For lite b-12 og folat kan også gi nattesvette/hetetokter. Sikkert andre ting også, men dette før man ikke høre særlig om på norske legekontor

Anonymkode: 66f2d...c79

AnonymBruker
Skrevet

Nattesvette kan være symptom på alvorlig sykdom, så du bør undersøkes av lege.

Anonymkode: 57711...4f7

Skrevet

Du bør gå til legen, det kan være så mangt men de kan i hvertfall ta tester som kan utelukke noe og finne indikasjoner på hva det kan være.

Infeksjon i kroppen kan gi nattesvette i hvertfall. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...