AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #1 Skrevet 26. april 2023 Dere som har hatt hetetokter. Hva var årsaken? Og hvor leng var dere plaget? Og hvis det er pga overgangsalder, hadde dere noen andre symptomer i tillegg? Og hvor gamle var dere da det starter? Jeg er 35år. Har regelmessig mens, og ingen endringer i blødningene. Yngste barnet er 3år, som jeg hadde null problem å bli gravid med. Synes det er rart hvis jeg har kommet i overgangsalderen nå. Men sliter så med hetetokter, og nattsvette. Og har gjort det i 4-5.mnd. Kan vel egentlig ikke komme på noen andre naturlige årsaker til hetetokter heller🙈 annet enn graviditet (og det er jeg ikke). Trodde også at de som kom tidlig i overgangsalder ville ha utfordringer med å bli gravid. Gidder ikke å kontakte legen, hvis det er vanlig å ha sånne "faser". Så da må jeg ty til kg, for å finne ut det er vanlig😅 Anonymkode: d3f32...188
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #2 Skrevet 26. april 2023 Jeg sliter ekstremt med nattesvette en uke før mensen. Er også 35 år. Anonymkode: b07d7...b10
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #3 Skrevet 26. april 2023 For lite d vitamin og magnesium. Dvs det lå innunder hva leger kaller "normalt", men forsvant da jeg fikk nivåene ordentlig opp. Tok gode doser tilskudd av begge, d vitamin med litt fett sammen med frokost, og magnesium til kvelds. For lite b-12 og folat kan også gi nattesvette/hetetokter. Sikkert andre ting også, men dette før man ikke høre særlig om på norske legekontor Anonymkode: 66f2d...c79
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #4 Skrevet 27. april 2023 Nattesvette kan være symptom på alvorlig sykdom, så du bør undersøkes av lege. Anonymkode: 57711...4f7
Mt3 Skrevet 27. april 2023 #5 Skrevet 27. april 2023 Du bør gå til legen, det kan være så mangt men de kan i hvertfall ta tester som kan utelukke noe og finne indikasjoner på hva det kan være. Infeksjon i kroppen kan gi nattesvette i hvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå