Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt med depresjon i ei god stund. Forholdet fikk seg et voldsomt knekk. Vi har fått hjelp. Følte ting gikk bra. Men no så er jeg nede igjen. Og tankene går som bare det. Vi har vært sammen i over 20 år. Men no vet jeg ikke lenger. Kjenner det gjør veldig godt når han har jobb turer. Elsker å være hjemme alene. Jeg blir jo glad når han kommer hjem. Men gleder meg når han har jobb turer. Vi har ikke vært så mye bort ifra hverandre tidligere i livet vårt. Og jeg er jo redd for å miste han å. Han er en god mann og en flott far. Men jeg kjenner det gjør veldig godt for meg når han er bort. Hva er det jeg kjenner på? Er det er behov for å ta vare på meg selv jeg kjenner? Eller har vi voks fra hverandre? Er dette vanlig å kjenne på etter så mange år sammen? Når barna bodde hjemme så gikk jo årene av seg selv. Men no som man er alene så går jo ikke tiden på samme måte. Er det derfor ting surrer i hodet? Vet ikke hva jeg vil med dette. Men jeg kjenner det er vanskelig å holde liv i positivitet til tider. 

Anonymkode: d7235...22a

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som et behov for å ta vare på deg selv. Sette deg selv først og ikke tenke på andre. Det er veldig viktig for at du skal få det bedre og kan innebære at det er best å være enslig og singel akuratt nå 

Anonymkode: a7d63...03e

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanlig når man har vært sammen lenge at man kjenner behov for litt alenetid og synes det er godt når partner er borte på jobbtur f.eks. uten at det betyr at man ikke er glad i partner sin eller har vokst fra hverandre. Det er helt naturlig når man er sammen hele tiden, at litt tid fra hverandre gjør godt. Så jeg ville ikke være bekymret for at dere har vokst fra hverandre. Man kan ha det fint og godt med hverandre og likevel ønske litt alenetid innimellom. Naturlig!

Anonymkode: 96a79...774

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):
Endret av Anonym-09
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er veldig vanlig når man har vært sammen lenge at man kjenner behov for litt alenetid og synes det er godt når partner er borte på jobbtur f.eks. uten at det betyr at man ikke er glad i partner sin eller har vokst fra hverandre. Det er helt naturlig når man er sammen hele tiden, at litt tid fra hverandre gjør godt. Så jeg ville ikke være bekymret for at dere har vokst fra hverandre. Man kan ha det fint og godt med hverandre og likevel ønske litt alenetid innimellom. Naturlig!

Takk. Man blir jo litt tullerusk når hodet går i spinn. Jeg har ikke snakka sånn kjempe dypt med han om det men jeg har sagt at det gjør litt godt når han er bort så han trenger ikke å ha dårlig samvittighet for det. 

Ts

Anonymkode: d7235...22a

Skrevet

Slik føler jeg det også, uten at jeg tviler det minste på forholdet av den grunn. Det er bare deilig med alenetid. Det hadde ikke vært kjekt med alenetid hele tiden, som i å være singel. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er jo helt normalt å syns det er godt å være alene. Er ikke naturlig eller sunt og være helt avhengig av hverandre hele tiden for å være glad. Men dere er kanskje i en fase hvor ting er rart, nytt, uvant. Dere må jo bli litt kjent på nytt og se hvem dere er både individuelt og som par, nå når dere ikke bare er foreldre.

Anonymkode: b75c5...705

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er mange som trenger litt alenetid. Det betyr ikke at vi ikke liker de rundt oss. Bare at av og til så trenger vi bare ro og selskap av kun oss selv 😊 Lade opp. Så kan vi være sosial etterpå. OG kose oss med det også 😊

Anonymkode: da41f...b99

AnonymBruker
Skrevet

Høres normalt ut. Og kjenner meg igjen fra tidligere forhold. Uten at det var noe galt. I de senere årene har jeg kun gått for særboerskap, for synes det er så deilig å ikke ha noen som går "oppå meg" hele tiden. 

Anonymkode: 9f1ef...bef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...