Gå til innhold

Er det sant at ungdom er jævlige?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har paranoid personlighetsforstyrrelse, så ja jeg vet dumt spørsmål.

Jeg er livredd nå som russetiden er her. At de bryter seg inn til meg og skader dyrene mine, ødelegger mine ting og prøver å drepe meg. Leser mye i media at russeknuter er så jævlige. Er de det?? HAR jeg noe å være redd for?

Anonymkode: 53e48...89c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ungdommer har alltid vært jævlige, skulle gitt de juling hele gjengen til de ble voksne.

Anonymkode: 0d5fe...1d5

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ihvertfall aldri hørt om russeknuter som innebærer å skade noen/noens dyr eller bryte seg inn😳

Skrevet

Ja, de er jævlige men de er også helt fantastiske.

Du finner alle typer mennesker blant ungdom. Det som er felles er at hormoner styrer kroppen og at hjernen ikke er helt ferdig ennå. Mange har ikke utviklet seg ferdig slik at de ikke ser så lett konsekvenser av handlinger.

Men å skade dyr, bryte seg inn hos deg er nok ikke noe du trenger å være redd for.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ungdommer har alltid vært jævlige, skulle gitt de juling hele gjengen til de ble voksne.

Anonymkode: 0d5fe...1d5

Som Sokrates sa i sin tid(for nesten 2500 år siden). ”Ungdommen nå for tiden foretrekker luksus. De har dårlige manerer, fornekter autoritet, har ingen respekt for eldre mennesker og prater når de egentlig burde arbeide. De unge reiser seg ikke opp lenger når eldre folk kommer inn i værelset. De motsier foreldrene sine, skryter i selskaper, sluker søtsaker når de sitter ved bordet, legger beina over hverandre og tyranniserer sine lærere.” 

Anonymkode: 50a04...ce3

AnonymBruker
Skrevet

Russeknutene innebærer vel aldri noe som er direkte ulovlig. 
De går jo mye mer på ting som er litt "jævlig" for russen selv. 

Og så vidt jeg vet, så plager de sjelden andre, ut over å vekke lærere natt til 17. mai. 

Jeg har aldri hørt om russ som har brutt seg inn hos noen. Og hva skulle poenget med å plage tilfeldige dyr egentlig være? 

Du må huske at russ i stor grad er et helt alderskull i hele Norge. De er altså like varierte personligheter som alle andre vanlige mennesker i landet. Hvordan oppførte folk seg det året du var 18år? 
Noen av dem oppfører seg jo akkurat som du selv ville gjort. 

Anonymkode: 4ca0c...4a2

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
On 4/26/2023 at 8:52 PM, AnonymBruker said:

Jeg har paranoid personlighetsforstyrrelse, så ja jeg vet dumt spørsmål.

Jeg er livredd nå som russetiden er her. At de bryter seg inn til meg og skader dyrene mine, ødelegger mine ting og prøver å drepe meg. Leser mye i media at russeknuter er så jævlige. Er de det?? HAR jeg noe å være redd for?

Anonymkode: 53e48...89c

Hvor har du det fra at det å bryte seg inn hos noen å skade folk og dyr er en av russeknutene?

Anonymkode: 54cac...712

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...