AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #1 Skrevet 26. april 2023 Jeg har akkurat hatt bilen på EU-kontroll, og fått flere ting som må rettes. Utgiftene kommer opp i ca. 40K. I tillegg må bilen ha nye sommerdekk så legg til noen tusenlapper til. Bilen er gammel og det må overveies om vi skal reparere eller kjøpe ny, sannsynligvis er prisen for reparasjon større enn den summen vi ville fått ved salg. Uansett er det et veldig innhogg i økonomien og spiser opp bufferen vi har. Samtidig er vi invitert i konfimasjon til min niese i juni og reise, overnatting og gave kommer fort på mellom 5-10K fordi vi må reise et godt stykke og betale for overnatting. Det er en del av familien vi ikke ofte ser, og jeg har veldig lyst til å dra. Men jeg ser det at vi fort må ta konfirmasjonen på kredittkort, hvilket ikke er veldig ønskelig. I en slik situasjon, er det innenfor å ikke reise i konfirmasjon med gi en bra gave likevel? Anonymkode: 94f31...584 7
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #4 Skrevet 26. april 2023 Helt innafor. Send en gave. Anonymkode: aa731...6de 9
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #5 Skrevet 26. april 2023 Jeg hadde forklart situasjonen til søsken og gitt en fin gave. Helt innenfor å ikke dra, bare vær ærlig om grunnen. Jeg hadde aldri ønsket at ett søsken av meg eller mannen skulle bruke så mye penger på kreditt for å delta. Anonymkode: 90d73...489 7
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #6 Skrevet 26. april 2023 Ja, det er ok. Jeg husker ikke hvem som var i konfirmasjonen min. Eneste jeg husker var gavene, men vi er en stor familie, da. Jeg tror det går bra uansett, eller så må dere spørre om å overnatte hos familie. Anonymkode: def86...486 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #8 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ja, det er ok. Jeg husker ikke hvem som var i konfirmasjonen min. Eneste jeg husker var gavene, men vi er en stor familie, da. Jeg tror det går bra uansett, eller så må dere spørre om å overnatte hos familie. Anonymkode: def86...486 Man er åenbaet forskjellig.. jeg husker alle selv om vi var stor slekt , men husker ikke alle gavene Anonymkode: d075d...f1e 5 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #9 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg har akkurat hatt bilen på EU-kontroll, og fått flere ting som må rettes. Utgiftene kommer opp i ca. 40K. I tillegg må bilen ha nye sommerdekk så legg til noen tusenlapper til. Bilen er gammel og det må overveies om vi skal reparere eller kjøpe ny, sannsynligvis er prisen for reparasjon større enn den summen vi ville fått ved salg. Uansett er det et veldig innhogg i økonomien og spiser opp bufferen vi har. Samtidig er vi invitert i konfimasjon til min niese i juni og reise, overnatting og gave kommer fort på mellom 5-10K fordi vi må reise et godt stykke og betale for overnatting. Det er en del av familien vi ikke ofte ser, og jeg har veldig lyst til å dra. Men jeg ser det at vi fort må ta konfirmasjonen på kredittkort, hvilket ikke er veldig ønskelig. I en slik situasjon, er det innenfor å ikke reise i konfirmasjon med gi en bra gave likevel? Anonymkode: 94f31...584 Sove i telt? Kjøre dit? Anonymkode: d075d...f1e
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #10 Skrevet 27. april 2023 Nei. Vil det bli noen besparelse hvis bare du reiser? En billigere gave, kanskje lettere å få gratis overnatting? Anonymkode: c8068...ea6
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #11 Skrevet 27. april 2023 Innafor å ikke reise. Ville også solgt bilen, ikke reparert for 40k og spandert nye sommerdekk Anonymkode: dfae4...e00 3
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #12 Skrevet 27. april 2023 Måtte gjøre det samme, eier ikke bil og det gikk ikke nattog hjem, så måtte ha overnattet på hotell som jeg ikke hadde råd til som student Anonymkode: 234e8...8cc 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #13 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har akkurat hatt bilen på EU-kontroll, og fått flere ting som må rettes. Utgiftene kommer opp i ca. 40K. I tillegg må bilen ha nye sommerdekk så legg til noen tusenlapper til. Bilen er gammel og det må overveies om vi skal reparere eller kjøpe ny, sannsynligvis er prisen for reparasjon større enn den summen vi ville fått ved salg. Uansett er det et veldig innhogg i økonomien og spiser opp bufferen vi har. Samtidig er vi invitert i konfimasjon til min niese i juni og reise, overnatting og gave kommer fort på mellom 5-10K fordi vi må reise et godt stykke og betale for overnatting. Det er en del av familien vi ikke ofte ser, og jeg har veldig lyst til å dra. Men jeg ser det at vi fort må ta konfirmasjonen på kredittkort, hvilket ikke er veldig ønskelig. I en slik situasjon, er det innenfor å ikke reise i konfirmasjon med gi en bra gave likevel? Anonymkode: 94f31...584 Hvorfor ikke kjøpe ny bil når du må bruke så mye penger på reparasjon. Det er ikke verdt det. Anonymkode: 51ab1...308
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #14 Skrevet 27. april 2023 Skjønner ikke helt at det går an å bruke 9 000 kroner på overnatting? Man gir jo kanskje 1000 i gave til en niese. Men 9000 for overnatting? Hvordan? Jeg har ekstremt høy terskel for ikke å dra i en konf. Har du sett på finn etter sommerdekk? Anonymkode: fd43c...92a 1
Gjest theTitanic Skrevet 27. april 2023 #15 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har akkurat hatt bilen på EU-kontroll, og fått flere ting som må rettes. Utgiftene kommer opp i ca. 40K. I tillegg må bilen ha nye sommerdekk så legg til noen tusenlapper til. Bilen er gammel og det må overveies om vi skal reparere eller kjøpe ny, sannsynligvis er prisen for reparasjon større enn den summen vi ville fått ved salg. Uansett er det et veldig innhogg i økonomien og spiser opp bufferen vi har. Samtidig er vi invitert i konfimasjon til min niese i juni og reise, overnatting og gave kommer fort på mellom 5-10K fordi vi må reise et godt stykke og betale for overnatting. Det er en del av familien vi ikke ofte ser, og jeg har veldig lyst til å dra. Men jeg ser det at vi fort må ta konfirmasjonen på kredittkort, hvilket ikke er veldig ønskelig. I en slik situasjon, er det innenfor å ikke reise i konfirmasjon med gi en bra gave likevel? Anonymkode: 94f31...584 Å sette seg i gjeld for å gå i konfirmasjon blir hvertfall feil. Jeg hadde ikke ønsket at noen skulle gjøre det for mwg
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #16 Skrevet 27. april 2023 theTitanic skrev (8 minutter siden): Å sette seg i gjeld for å gå i konfirmasjon blir hvertfall feil. Jeg hadde ikke ønsket at noen skulle gjøre det for mwg Men 10 000 i reise og gave? Konfirmanten bor vel i Hellas Anonymkode: fd43c...92a 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #17 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men 10 000 i reise og gave? Konfirmanten bor vel i Hellas Anonymkode: fd43c...92a Det er dyrt for to stk og fly t/r sør-nord i Norge for tiden. Så må man komme seg til og fra flyplassen begge steder, pluss overnatting. Anonymkode: 321e1...15e 7
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #18 Skrevet 27. april 2023 I min familie gir de ikke gaver hvis de ikke møter opp heller, så du kan sikkert bare si fra du ikke kommer og så sparer du de pengene! Anonymkode: 4337e...cff
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #19 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er dyrt for to stk og fly t/r sør-nord i Norge for tiden. Så må man komme seg til og fra flyplassen begge steder, pluss overnatting. Anonymkode: 321e1...15e Sååå dyrt? Det er i så fall sykt. Anonymkode: fd43c...92a
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #20 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I min familie gir de ikke gaver hvis de ikke møter opp heller, så du kan sikkert bare si fra du ikke kommer og så sparer du de pengene! Anonymkode: 4337e...cff Høres ut som en herlig familie, du... Anonymkode: fd43c...92a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå