Gå til innhold

De som aldri betaler tilbake...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Folk med inkasso og store forbrukslån. Hvor lenge kan de slippe å betale før de tar huset? Kjenner noen som har stort forbrukslån, men at de slipper å betale tilbake. Er det så enkelt?

Er det bare å låne masse penger, reise og kose seg for så å drite i regningen som kommer? Hvordan klarer noen å leve slik? 

Anonymkode: 20b49...919

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tar lønna lenge før huset går

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
NakenPanda skrev (54 minutter siden):

De tar lønna lenge før huset går

Når går huset da? De tar ikke huset om det er barn? Vedkommende fortsetter å tar opp nye lån og fant en bærepose med ubetalte regninger. Hva gjør man for å hjelpe?

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Når går huset da? De tar ikke huset om det er barn? Vedkommende fortsetter å tar opp nye lån og fant en bærepose med ubetalte regninger. Hva gjør man for å hjelpe?

Hvis de ikke ber om hjelp er det ikke sikkert de er mottagelig . lån ikke sånne folk penger. (Eller tid ). De vil få tvangstrekk på lønn , og de vil aldri «slippe « betale . 

AnonymBruker
Skrevet

Det vil bare vokse og bli verre og verre. Siste mulighet kan være gjeldsordning i fem år. 

Anonymkode: 3dcb2...9ee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Huset går når en av kreditorene med pant i boligen begjærer den tvangssolgt. Selve prosessen fra a til å kan ta maaange år. 

Hvis vedkommende ikke har overskudd i form av lønn eller annet løsøre/formue gode vil kreditorer få pant i bolig. Hvis de ikke får pant i bolig, penger/lønn/trygd, eller annet løsøre/formue gode så er det intet til utlegg. Ved intet til utlegg avbrytes foreldelsesfristen og gjelden består.

Anonymkode: cbbf2...c49

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Joda de tar huset med barn

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
NakenPanda skrev (1 time siden):

Joda de tar huset med barn

Her må det presiseres at barna blir tatt fra foreldrene.

Anonymkode: a155d...afb

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Folk med inkasso og store forbrukslån. Hvor lenge kan de slippe å betale før de tar huset? Kjenner noen som har stort forbrukslån, men at de slipper å betale tilbake. Er det så enkelt?

Er det bare å låne masse penger, reise og kose seg for så å drite i regningen som kommer? Hvordan klarer noen å leve slik? 

Det er vel forskjell på å slippe å betale tilbake, og å drite i å betale tilbake?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, det gjør de ikke. Slutt å trolle!

Anonymkode: 44292...ab3

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei det gjør de så absolutt ikke 😅

Anonymkode: 129af...97f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke nødvendigvis, jeg ble svindlet på facebook market place av en dame, fant ut på hennes facebook profil at hun hadde to små barn i typ barnehage/barneskole alder. Meldte henne inn hos politiet men vant ikke saken hos forliksrådet selv om jeg hadde klare bevis på at hun svindlet meg + flere (hurra for det norske rett-system). Uansett, hun endte senere opp med at hun skyldte såpass mange folk og bedrifter penger, at huset ble tvangssolgt, jeg fikk naturligvis aldri mine penger tilbake fordi hun skyldte som sagt andre penger, som ble prioritert først.

Kan se at hun fortsatt har ungene sine på facebook og hennes andre sosiale medlemmer. Så vet ikke helt om det stemmer at barna blir tatt fra foreldrene. 

Anonymkode: d82d7...b71

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke nødvendigvis, jeg ble svindlet på facebook market place av en dame, fant ut på hennes facebook profil at hun hadde to små barn i typ barnehage/barneskole alder. Meldte henne inn hos politiet men vant ikke saken hos forliksrådet selv om jeg hadde klare bevis på at hun svindlet meg + flere (hurra for det norske rett-system). Uansett, hun endte senere opp med at hun skyldte såpass mange folk og bedrifter penger, at huset ble tvangssolgt, jeg fikk naturligvis aldri mine penger tilbake fordi hun skyldte som sagt andre penger, som ble prioritert først.

Kan se at hun fortsatt har ungene sine på facebook og hennes andre sosiale medlemmer. Så vet ikke helt om det stemmer at barna blir tatt fra foreldrene. 

Anonymkode: d82d7...b71

Hvordan kan du se på noen sin profil i SoMe at de ikke har mistet omsorgen over barna?

Anonymkode: 44292...ab3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei det gjør de så absolutt ikke 😅

Har sett det 3 ganger i løpet av et langt liv. 3 forskjellige boliger hvor barnevernet og namsfogden var på plass samtidig, da ble unger og hus tatt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har sett det 3 ganger i løpet av et langt liv. 3 forskjellige boliger hvor barnevernet og namsfogden var på plass samtidig, da ble unger og hus tatt.

Flott at de hjelper barna. 
for å si det på samme måte som deg, har jeg opplevd i mitt liv 2 familier der huset ble tvangssolgt og de beholdt barna. Skal sies at foreldrene hadde vett nok til å se at slaget var tapt og de jobbet med å finne ny bolig (med hjelp fra nav mm). Ingenting kriminelt, bare dårlig dømmekraft på økonomi. 

Du skrev at du måtte presisere at barna ble tatt under tvangssalg. Ikke at de kanskje kan ta dem. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...