AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #1 Skrevet 26. april 2023 Før noen av dere tror dette er en troll-tråd. Vær så snill, bare les hele. Okei, jeg er en jente (19), som i det siste har opplevd en slags "tilknytning" til menn som er noe eldre enn meg. Det dreier seg som oftest om menn som er alt mellom midten av 20-årene og til menn i midten av 30-årene. Jeg får en slags følelse av forelskelse, bare at det liksom ikke er det. Jeg kan ikke se for meg romantiske forhold med dem, på NOEN som helst måte, men jeg føler liksom en slags tilknytning. Og alle "symptomene" når jeg er rundt dem er de samme som når en er forelska. Jeg har hatt en far som er mye borte på jobb, og jeg og han har hatt et noe "turbulent" forhold de siste årene av ulike årsaker. Kan det være at grunnen til at jeg føler den rare følelsen rundt menn er fordi de liksom fyller noe som "manglet" litt i livet mitt, eller er det noe alvorlig galt med meg? Jeg føler meg jo skikkelig ekkel som føler denne tilknytningen, fordi jeg er redd for at jeg skal oppføre meg flørtete overfor mennene og få dem til å føle seg ukomfortable. Værsåsnill ikke skjell meg ut, jeg kan åpenbart ikke noe for det som skjer, og prøver jo som dere ser å finne ut av det. Anonymkode: 33305...ef7
Glenda27 Skrevet 26. april 2023 #2 Skrevet 26. april 2023 Leste akkurat en artikkel på ung.no ang litt det samme, bare at det gjaldt mommy issues. Du kan jo kanskje lese den? Tror ihvertfall at det de fikk som svar var at dette kan indikere at man knytter seg mot folk som kan minne om moren deres (i ditt tilfelle din far):)
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #3 Skrevet 26. april 2023 Nei å være fascinert av menn i 20 og 30 årene er ikke daddy issues. Daddy issues er å kun føle seg hjemme med menn på 50++ og å strekke seg langt for å få deres anerkjennelse, om det så må bety at man lar de utnytte deg seksuelt selvom man egentlig ikke liker de på den måten. Anonymkode: 78fcc...d97
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #4 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei å være fascinert av menn i 20 og 30 årene er ikke daddy issues. Daddy issues er å kun føle seg hjemme med menn på 50++ og å strekke seg langt for å få deres anerkjennelse, om det så må bety at man lar de utnytte deg seksuelt selvom man egentlig ikke liker de på den måten. Anonymkode: 78fcc...d97 Det hørtes jo veldig likt ut som det ts beskriver, bare i en videre fase Anonymkode: 174e7...d4c
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #5 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det hørtes jo veldig likt ut som det ts beskriver, bare i en videre fase Anonymkode: 174e7...d4c Det er ikke unormalt eller nødvendigvis usunt og selvskadene å fascineres av personer som er 5 og 10-12 år eldre. Det er ofte personer som har mer kunnskap, mer livserfaring og som er tryggere på seg selv og som dermed gjør det lettere å føle seg trygg med de og et ønske om å være mere rundt de. Anonymkode: 78fcc...d97
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #6 Skrevet 26. april 2023 Fortsettelse: forskjellen er vel der at den ene er en normal fascinasjon fordi noe eller noen er interessant og trygg, som en skolelærer for eksempel som man liker å snakke med en gang i blandt, men når det går over i at man vil gjøre alt for å få bekreftelser fra de eldre, strekke seg langt for å bli sett, oppsøker jevnlig, setter seg i risikable og sårbare situasjoner, føle seg kul med de og ha sex, ruse seg sammen etc da blir det selvskadene. Men begge typer tilknytning er man ekstra lett å utnyttes av eldre med dårlige intensjoner også som spiller på de følelsene, fascinasjonen og evn farskompleksene Anonymkode: 78fcc...d97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå