AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #1 Skrevet 26. april 2023 Vi har ett barn sammen, alder nevnes ikke. Vi bor ikke sammen lenger. Han dro meg til retten for å kreve 50/50. Det fikk han ikke ennå, men jeg samarbeider med å gi samværet som ble bestemt foreløpig. Neste rettsmøte er i September.Er barnet syk finner vi ny dag til samvær. Nå har han glemt samvær flere ganger. Alle gangene har jeg sendt mld og spurt hvor han blir av. Han svarer ikke på de meldingene. Han glemmer møter på fvk og sist gang avsluttet fvk saken siden han ikke møtte opp igjen. Jeg kommuniserer kun på mld for å ha bevis. Han er veldig nedlatende til barnet om barnet er lei seg. Han vil ikke at barnet skal gråte eller være lei seg. Dette sier han høyt og krast til barnet. Dette fører til ett barn som da bare gråter mer. Det nytter ikke for meg å si noe i disse situasjonene for det tar han som kritikk og at jeg aldri er fornøyd. Jeg tviler på at han vil endre seg, så jeg er redd han får 50/50 i retten i September. Hva er muligheten for det? Anonymkode: 320e0...f27 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #2 Skrevet 26. april 2023 Jeg trodde ikke retten dømte 50/50, kun hovedansvar på 50/50 krever ett godt foreldresamarbeid. Spar på alt av dokumentasjon og skriv ned alle ganger han ikke holder avtaler. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg her. Anonymkode: 4d573...067 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #3 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg trodde ikke retten dømte 50/50, kun hovedansvar på 50/50 krever ett godt foreldresamarbeid. Spar på alt av dokumentasjon og skriv ned alle ganger han ikke holder avtaler. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg her. Anonymkode: 4d573...067 Jeg dokumenterer absolutt alt. Anonymkode: 320e0...f27 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #4 Skrevet 26. april 2023 Om retten kommer til at 50/50 er beste løsning, så må vi anta at avgjørelsen er tatt med et objektivt syn, og følgelig er en korrekt avgjørelse. Anonymkode: 503ca...768
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #5 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har ett barn sammen, alder nevnes ikke. Vi bor ikke sammen lenger. Han dro meg til retten for å kreve 50/50. Det fikk han ikke ennå, men jeg samarbeider med å gi samværet som ble bestemt foreløpig. Neste rettsmøte er i September.Er barnet syk finner vi ny dag til samvær. Nå har han glemt samvær flere ganger. Alle gangene har jeg sendt mld og spurt hvor han blir av. Han svarer ikke på de meldingene. Han glemmer møter på fvk og sist gang avsluttet fvk saken siden han ikke møtte opp igjen. Jeg kommuniserer kun på mld for å ha bevis. Han er veldig nedlatende til barnet om barnet er lei seg. Han vil ikke at barnet skal gråte eller være lei seg. Dette sier han høyt og krast til barnet. Dette fører til ett barn som da bare gråter mer. Det nytter ikke for meg å si noe i disse situasjonene for det tar han som kritikk og at jeg aldri er fornøyd. Jeg tviler på at han vil endre seg, så jeg er redd han får 50/50 i retten i September. Hva er muligheten for det? Anonymkode: 320e0...f27 Hvor lite er barnet? Hvorfor har han ikke samvær uten deg? Kan det være at han blir stresset av å ha deg på nakken når han har samvær med barnet? Anonymkode: 60373...3ac
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #6 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har ett barn sammen, alder nevnes ikke. Vi bor ikke sammen lenger. Han dro meg til retten for å kreve 50/50. Det fikk han ikke ennå, men jeg samarbeider med å gi samværet som ble bestemt foreløpig. Neste rettsmøte er i September.Er barnet syk finner vi ny dag til samvær. Nå har han glemt samvær flere ganger. Alle gangene har jeg sendt mld og spurt hvor han blir av. Han svarer ikke på de meldingene. Han glemmer møter på fvk og sist gang avsluttet fvk saken siden han ikke møtte opp igjen. Jeg kommuniserer kun på mld for å ha bevis. Han er veldig nedlatende til barnet om barnet er lei seg. Han vil ikke at barnet skal gråte eller være lei seg. Dette sier han høyt og krast til barnet. Dette fører til ett barn som da bare gråter mer. Det nytter ikke for meg å si noe i disse situasjonene for det tar han som kritikk og at jeg aldri er fornøyd. Jeg tviler på at han vil endre seg, så jeg er redd han får 50/50 i retten i September. Hva er muligheten for det? Anonymkode: 320e0...f27 Selvfølgelig får han ikke 50% nåe du har skriftlig bevis på at han ikke evner å følge opp samvær, og heller ikke kontakter deg. Han får heller ikke 50% når han dropper FVK på den måten at de må avslutte saken hans. Han er ikke den smarteste kniven i skuffen med andre ord. Jeg ville prøvd å ta opptak en gang han snakker krast og nedlatende til barnet, just in case - for da har du enda mer, men for å være ærlig er sjansen for at han får noe samvær relativt liten. Anonymkode: bfba9...b32 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #7 Skrevet 26. april 2023 Du har nok lite å bekymre deg for her. Null sjanse for utvidet samvær om det kan dokumenteres at han ikke følger opp mindre mengde samvær idag. For ikke å snakke om at han droppet ut av familievernkontoret. Smart av deg å kommunisere skriftlig, og ta vare på alt. Om noen kan vitne om hvordan han opptrer mot barnet i tillegg, så er vel sannsynlighet stor for redusert samvær. Om du er oppriktig bekymret for at han påvirker barnet negativt - barnevernet. Han kan f.eks få krav om foreldreveiledning. Og husk - det kan slå negativt ut på deg med hovedomsorg, om du lar barnet ditt utsettes for skadelig oppførsel fra far. Da er det bedre å ta en telefon til barnevernet og lufte en bekymring. Anonymkode: 54bcf...1fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå