Gå til innhold

Hvor lenge er det vits å fortsette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har snakket med en fyr i 3 uker. Meldinger hele dagen lang, hver dag. Vi har møttes et par ganger. En tur og et hjemmebesøk. Skal møtes igjen til helgen. 
Foreløpig er det ingen gnist. Det er han som er på, og holder kontakten i gang. Jeg syns han er kjekk, og virker som en grei fyr, så tenkte å gi det en sjanse. Men lurer jo på om det er mulig å opparbeide følelser når det ikke er et snev av det ennå. Jeg er ikke fysisk tiltrukket av han, og det er helt fjernt for meg å tenke at det kan bli noen romanse. Likevel håper jeg på at det skal skje en endring.

Noen som har erfart at følelser kan komme senere?

Anonymkode: 7424b...bc9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor vil du bli fysisk tiltrukket av akkurat ham? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
ESFP skrev (5 minutter siden):

Hvorfor vil du bli fysisk tiltrukket av akkurat ham? 

Det er veldig vanskelig å finne noen som passer, syns jeg. Og som er interessert i MEG. Roter meg som regel bort i menn som vil være casual.  Jeg blir sjeldent interessert i noen. De fleste blir det bare én date med, og da merker jeg fort om det er helt feil. Han her har potensiale, tror jeg. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er veldig vanskelig å finne noen som passer, syns jeg. Og som er interessert i MEG. Roter meg som regel bort i menn som vil være casual.  Jeg blir sjeldent interessert i noen. De fleste blir det bare én date med, og da merker jeg fort om det er helt feil. Han her har potensiale, tror jeg. 

Har han potensiale bare fordi han liker deg? Det å sende meldinger gjennom hele dagen er ikke positivt. Bli kjent med ham, ikke la deg blende av at han er veldig på. 

AnonymBruker
Skrevet
ESFP skrev (11 minutter siden):

Har han potensiale bare fordi han liker deg? Det å sende meldinger gjennom hele dagen er ikke positivt. Bli kjent med ham, ikke la deg blende av at han er veldig på. 

Ja, så klart. Det er jo det vi holder på med. Men jeg har aldri gitt noen en sjans til å bli kjent når jeg vet at det ikke kommer til å bli noe følelsesmessig mellom oss. Derfor mitt spørsmål.

Skrevet

Det må du nok kjenne etter selv, det er jo bare du som kjenner deg innerst inne. Og hva du ser i han. Jeg har i allefall lest om mennesker som bruker en del tid før de forelsker seg/blir tiltrukket så det er vel mulig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, så klart. Det er jo det vi holder på med. Men jeg har aldri gitt noen en sjans til å bli kjent når jeg vet at det ikke kommer til å bli noe følelsesmessig mellom oss. Derfor mitt spørsmål.

Hvilke type menn får du normalt følelser for? Har de noen likhetstrekk? 

Man får som regel følelser/gnist for dem som minner oss om den type kjærlighet man fikk eller ikke fikk fra en av foreldrene som små barn. Det er vanskelig å skape den gnisten. Den dukker ikke opp selv om man forsøker å tvinge den frem. 

Det er noe annet å bli kjent med en person og utvikle kjærlighet.

Det mest normale i dag er å følge gnisten og håpe på at det kan utvikle seg til kjærlighet. 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en av ulempene med moderne dating. Man skal skape en gnist ut av ingenting.  

Men nå har du fastlagt at han har potensiale, og virker trygg og grei. Kanskje er det da fysisk intimitet som må til? Rekkefølgen på måten å utforske, og å knytte seg, er veldig forskjellig. Noen kan ikke tenke seg å kline, eller ha sex, uten å ha følt på direkte tilknytning, mens andre kanskje aldri oppnår å føle noe, uten å gå via sex. 

Anonymkode: 2b89a...79f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er en av ulempene med moderne dating. Man skal skape en gnist ut av ingenting.  

Men nå har du fastlagt at han har potensiale, og virker trygg og grei. Kanskje er det da fysisk intimitet som må til? Rekkefølgen på måten å utforske, og å knytte seg, er veldig forskjellig. Noen kan ikke tenke seg å kline, eller ha sex, uten å ha følt på direkte tilknytning, mens andre kanskje aldri oppnår å føle noe, uten å gå via sex. 

Om vi hadde hatt sex nå, hadde jeg fått helt avsmak, og da ville jeg i alle fall ikke møtt han igjen.

ESFP skrev (10 minutter siden):

Hvilke type menn får du normalt følelser for? Har de noen likhetstrekk? 

Man får som regel følelser/gnist for dem som minner oss om den type kjærlighet man fikk eller ikke fikk fra en av foreldrene som små barn. Det er vanskelig å skape den gnisten. Den dukker ikke opp selv om man forsøker å tvinge den frem. 

Det er noe annet å bli kjent med en person og utvikle kjærlighet.

Det mest normale i dag er å følge gnisten og håpe på at det kan utvikle seg til kjærlighet. 

Det er jo litt problemet. Jeg får ikke følelser for de som er interessert i meg. Jeg får følelser for de som avviser meg, og som jeg må kjempe for å få. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om vi hadde hatt sex nå, hadde jeg fått helt avsmak, og da ville jeg i alle fall ikke møtt han igjen.

Det er jo litt problemet. Jeg får ikke følelser for de som er interessert i meg. Jeg får følelser for de som avviser meg, og som jeg må kjempe for å få. 

Ikke møt ham igjen. For hans del. Han trenger en som vil ha ham. 

Du må jobbe med deg selv. Gå til psykolog eller les deg opp. Du har nok en indre stemme som forteller deg at du ikke fortjener kjærlighet, at du ikke er bra nok og at du derfor må jobbe for å få et forhold. Du må få endret denne indre stemmen slik at du kan gjenkjenne ordentlig kjærlighet og ta imot. Fordi du fortjener det!!! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Kan jeg spørre deg om alder? Jeg var akkurat som deg i mine yngre dager, vokste det av meg etter hvert :) 

Men dersom du føler avsmak for han når det kommer til sex, burde du tenke på han og la være å møte han. Er fare for at han blir unødvendig såret.

Anonymkode: 46732...dfb

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg får ikke følelser for de som er interessert i meg. Jeg får følelser for de som avviser meg, og som jeg må kjempe for å få. 

De som avviser deg er jo naturligvis mer attraktive enn de som ikke avviser deg vil jeg tro? Er vel ikke mer hokus pokus enn som så

Anonymkode: a8319...a82

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De som avviser deg er jo naturligvis mer attraktive enn de som ikke avviser deg vil jeg tro? Er vel ikke mer hokus pokus enn som så

Det er ingenting naturlig med å være mest tiltrukket av dem som avviser. Det er usunt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Helt i orden. Da spørs det om dagens taktikk vil føre dere til målet?  Vil du gå lei av langvarig, tett chatting, eller greier dere å gå i dybden, slik at de følelsesmessige kanalene åpnes? Holder det å møtes så sjeldent, eller må dere gire opp? 

Jeg prøver også på dating, og jeg merker på både meg selv og den andre, om vi går inn i det, med vilje og intensjon om å slippe noen inn på oss. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Kan jeg spørre deg om alder? Jeg var akkurat som deg i mine yngre dager, vokste det av meg etter hvert :) 

Men dersom du føler avsmak for han når det kommer til sex, burde du tenke på han og la være å møte han. Er fare for at han blir unødvendig såret.

Anonymkode: 46732...dfb

Jeg er nok ikke i mine yngre dager.

Dersom jeg har fysisk kontakt med noen jeg ikke er tiltrukket av, får jeg avsmak ja. Jeg nyter ikke sex uten følelser.

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er personligheten som er avgjørende. Jeg er selvsagt på jakt etter en attraktiv personlighet. 
Om det er utseendet du tenker på, er denne mannen helt min type. Ingenting å utsette på det. 

Når det gjelder de andre har jeg falt for personligheten deres. De er ikke typiske kjekkaser. 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Helt i orden. Da spørs det om dagens taktikk vil føre dere til målet?  Vil du gå lei av langvarig, tett chatting, eller greier dere å gå i dybden, slik at de følelsesmessige kanalene åpnes? Holder det å møtes så sjeldent, eller må dere gire opp? 

Jeg prøver også på dating, og jeg merker på både meg selv og den andre, om vi går inn i det, med vilje og intensjon om å slippe noen inn på oss. 

Jeg er genuint interessert i å finne en kjæreste etter å ha levd i håpet i tre situationships de siste fem årene. Laangvarig forhold før det.

Men det er vanskelig å bli interessert. Men nå hadde jeg tenkt å gi det en sjanse, og se om det kan utvikle seg til noe, siden han virker som en bra fyr.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen gnist på 3 uker..? Meldinger hele dagen lang… jeg kan relatere, og jeg tenker at her er det vel ikke mye håp? For meg tolker jeg ut fra det du skriver at dette oppleves litt masete? Du tiltrekkes ikke hans utseende/personlighet? Avsmak hvis du skulle finne på å ha sex med han nå. Jeg tenker at dette kan kanskje bare avsluttes? Ikke bruk mer tid på denne mannen, hadde jeg følt det slik som du (som jeg har opplevd selv også), så hadde ikke dette vært mere å satse på. Rett og slett dødt. Mitt råd er altså å avslutte og kost det av deg, vent på neste mulighet - den kommer nok ❤️

Anonymkode: 4d468...784

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er mulig å utvikle interesse etter hvert, jo. Les denne: 

Anonymkode: ffef9...0a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.4.2023 den 19.42):

Jeg er lik, får følelser når jeg må kjempe/jakte. Slitsomt. 

Har nå bestemt meg for å gå en annen vei. Prøve med en som sender trygge signaler. 

Send gjerne ei melding om du ønsker å dele erfaring. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.4.2023 den 19.33):

Jeg føler ingen gnist med ham.

Vel, kanskje du bare trenger å spre beina?

Velkommen til det 21. århundre.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.4.2023 den 19.42):

Du svarer på dette selv. Når du er der at tanken på sex gir deg avsmak, så er det bare å bryte. Da er ikke grunnlaget der for noe mer, uansett hvor mye du "ønsker" det.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...