AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #1 Del Skrevet 26. april 2023 Hei, lurer på den praktiske forskjellen på bakingpowder, settingpowder og finishingpowder? Er det meningen man skal bruke alle disse eller kun en? Lurer også på den praktiske forskjellen på transcluent, banana og farget/tan? Hvis vi tar utgangspunkt i at alle nyansene er eksagt samme baking/settingpudder (ikke foundationpudder) , hva hjelper nyansene for? Jeg vet at banana skal highlighte men jeg klarer ikke se den effekten når jeg prøver, og noen transcluent og banana puddere får meg til å se blekere ut. Er det meningen at man skal holde seg til en nyanse for hele ansiktet (t-sone, under øyne og kinnene for min del for å matte ned og minske porer) eller bruke forskjellig nyanser på forskjellige områder for å skape en contouring effekt? Anonymkode: 83582...45c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 27. april 2023 #2 Del Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei, lurer på den praktiske forskjellen på bakingpowder, settingpowder og finishingpowder? Er det meningen man skal bruke alle disse eller kun en? Lurer også på den praktiske forskjellen på transcluent, banana og farget/tan? Hvis vi tar utgangspunkt i at alle nyansene er eksagt samme baking/settingpudder (ikke foundationpudder) , hva hjelper nyansene for? Jeg vet at banana skal highlighte men jeg klarer ikke se den effekten når jeg prøver, og noen transcluent og banana puddere får meg til å se blekere ut. Er det meningen at man skal holde seg til en nyanse for hele ansiktet (t-sone, under øyne og kinnene for min del for å matte ned og minske porer) eller bruke forskjellig nyanser på forskjellige områder for å skape en contouring effekt? Anonymkode: 83582...45c Dersom jeg bruker slikt pudder, bruker jeg bare én type, til å sette foundation med. Bruker da translucent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #3 Del Skrevet 27. april 2023 Setting og finishing pudder er to forskjellige ting, men kan innimellom brukes om hverandre. Settingpuddere er matt og laget for å sette sminken. Finishingpuddere har ofte noe glød i seg, og er laget for å blende alle produkter sømløst sammen, og legge et slags filter over ansiktet (type hourglasspudder f eks). Man kan bruke både settingpudder og deretter finishingpudder, men det er ikke spesielt vanlig. De fleste holder seg til en av typene, eller bruker settingpudder i T-sone og finishingpudder i ytterkantene av fjeset. Bakingpudder er et settingpudder som er spesielt utviklet for å bruke baking teknikk. (Drag queen teknikk, tung sminke som skal holde gjennom "alt") Translucent skal i utgangspunktet være et nærmest usynlig og fargeløst pudder, fint å velge dersom man ikke ønsker noe ekstra farge, men for medium til mørke hudtoner kan de av og til gi et grått slør. Bananapudder er ikke highlighting i tradisjonell forstand. Noen mener de er bra under øynene for å hjelpe å skjule mørke ringer. Min mening er at man kun kan bruke dem om man er medium til mørk hudtone, og har en varm/gul undertone. Har man nøytral eller kald undertone vil man lett se syk ut om man bruker bananapudder. Farget/tan høres ut som et pudder med noe farge/dekkevne, det er ingen standard imellom merker, så du må swatche det eksakte pudderet du er interessert i for å se om fargen og dekkevne passer det du ser etter. Anonymkode: 60c9a...083 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå