Gå til innhold

Mamma har aldri tid til å snakke med meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg ringer så driver hun enten å drikker kaffe, ser på tv , leser en bok eller skal akkurat til å spise middag. Det sårer meg litt at hun ser på disse tingene som viktigere en å snakke med meg. Er det bare jeg som har en sånn mor?

Anonymkode: fa103...078

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du er nok ikke alene. Du kan fortelle henne at det sårer deg og be henne om å være tilgjengelig når du ringer. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Si det til henne. 

Snakker aldri med min mor utenom besøk, og er lite snakk da også. Er veldig vant med det, og orker sjelden bry meg lengre. Det er bare som det er. 

Å gi beskjed gjør kanskje ingen forskjell. Det er vanskelig for folk å endre seg. Men da har du i det minste gjort hva du kan. Og så får du heller senke skuldrene og kravene, og godta henne som hun er. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen er fryktelig opphengt i rutinene sine, og har vanskelig for å takle det om det blir avbrudd.

Det trenger ikke å bety at hun ikke ønsker å prioritere deg, selv om det sikkert føles sånn ❤️

Hva om du forsøker å avtale en fast ringedag? Kanskje det kan hjelpe? At hun vet at på (f.eks) onsdag klokka seks har dere to en avtale om å snakkes? 

Anonymkode: 45adb...e85

AnonymBruker
Skrevet

Her var det motsatt. Mamma ringte alltid når jeg enten nettopp hadde kommet ut av dusjen, når jeg trente, når jeg sto i middagslaging, spiste middag, osv. Utrolig irriterende, men det verste var at hun kjeftet meg opp fordi jeg var opptatt. Som jeg gjorde det med vilje? Nå snakker vi ikke sammen uansett, heldigvis.. Ville respektert henne at hun er opptatt og heller ytret at du savner å snakke med henne eller noe sånt. Så lar du kontakten være opp til henne.. 

Anonymkode: 5cf55...0d1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her var det motsatt. Mamma ringte alltid når jeg enten nettopp hadde kommet ut av dusjen, når jeg trente, når jeg sto i middagslaging, spiste middag, osv. Utrolig irriterende, men det verste var at hun kjeftet meg opp fordi jeg var opptatt. Som jeg gjorde det med vilje? Nå snakker vi ikke sammen uansett, heldigvis.. Ville respektert henne at hun er opptatt og heller ytret at du savner å snakke med henne eller noe sånt. Så lar du kontakten være opp til henne.. 

Hvis jeg ikke ringer så ringer ikke hun meg heller. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hvis jeg ikke ringer så ringer ikke hun meg heller. 

Da er hun nok ikke interessert i å snakke med deg..  kjipt. Men ville bare fokusert på meg selv og ha det så bra som mulig❤️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...