Gå til innhold

Romaskin - anbefaling?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kan noen anbefale en romaskin? Helst en billig! Under 3000, om det er mulig…

Anonymkode: 4ecb2...8dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fins bare ett dugende romaskinmerke og jeg har testet mange rundtom. Da snakker i selvsagt om Consept2.

Anonymkode: 6e6da...f6d

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig med overnevnte her. Billige romaskiner er noe dritt. Concept 2 er nesten uslåelig. Xebex fungerer, men ikke like god. 

Anonymkode: 786e3...bd7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vitalogy

Du kan få brukt Concept2 ned mot 5-6000,- , men det er klart at det er langt fra 3000,-. Full forståelse for det. Men du kan dessverre ikke forvente en god romaskin til den prisen.

Endret av Vitalogy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Kom over denne tråden, og ser anbefalingene her...

Jeg kikket på denne_
https://mystuff.no/products/infico-romaskin?_pos=2&_sid=7aec292b7&_ss=r
Som koster  ca 6.400,-

Men om jeg forstår dere rett i denne posten, bør jeg legge på det dobbelte å gå for en slik i istedenfor?
https://www.concept2.no/indoor-rowers/concept2-rowerg

Har ikke noe problem med det om det faktisk er verdt den dobbelte prisen.
Vil heller gi litt ekstra og få noe som duger over tid, enn å kjøpe noe rimeligere som ikke holder i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Geojak skrev (1 time siden):

Kom over denne tråden, og ser anbefalingene her...

Jeg kikket på denne_
https://mystuff.no/products/infico-romaskin?_pos=2&_sid=7aec292b7&_ss=r
Som koster  ca 6.400,-

Men om jeg forstår dere rett i denne posten, bør jeg legge på det dobbelte å gå for en slik i istedenfor?
https://www.concept2.no/indoor-rowers/concept2-rowerg

Har ikke noe problem med det om det faktisk er verdt den dobbelte prisen.
Vil heller gi litt ekstra og få noe som duger over tid, enn å kjøpe noe rimeligere som ikke holder i lengden.

Ja, riktig. Det er natt og dag. Kan også love at concept 2 maskinen er lett å selge uten stort tap i bruktmarkedet. De er helt sinnsykt holdbare. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Ja, riktig. Det er natt og dag. Kan også love at concept 2 maskinen er lett å selge uten stort tap i bruktmarkedet. De er helt sinnsykt holdbare. 

Da går vel feriepengene i år til investering i trim og helse tenker jeg.
Har lenge vurdert romaskin hjemme, viker som det gir bedre trening til hele kroppen en en ergometersykkel gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geojak skrev (5 minutter siden):

Da går vel feriepengene i år til investering i trim og helse tenker jeg.
Har lenge vurdert romaskin hjemme, viker som det gir bedre trening til hele kroppen en en ergometersykkel gjør.

Synes det er mye bedre med romaskin enn sykkel ja, bedre trening. Morsommere osv.. den masterfit jeg har er helt super, programmer i konsollen osv.. jeg hata å trene noe slikt før jeg kjøpte meg den romaskinen 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Denne har jo ikke med noen av de mest kjente maskinene, vil tippe de har med de maskinene de får penger for å linke til? 

Jeg kan ikke alt om romaskin, men har en masterfit selv og er kjempefornøyd. Vi undersøkte hva som kom best ut i tester osv før vi kjøpte. Dreit i hva som er kjent og populært men fant ut av hva som faktisk er bra vi da. Men vær sin smak, ble etterspurt tips om romaskin her og kom med det 😉

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IneT skrev (2 timer siden):

Jeg kan ikke alt om romaskin, men har en masterfit selv og er kjempefornøyd. Vi undersøkte hva som kom best ut i tester osv før vi kjøpte. Dreit i hva som er kjent og populært men fant ut av hva som faktisk er bra vi da. Men vær sin smak, ble etterspurt tips om romaskin her og kom med det 😉

Jeg synes tips fra brukere og deres erfaring er viktigere enn tester der de har tatt for seg noen få.

Vanskelig å finne gode tester som tar med seg slle merker på,markedet.
hvilken masterfit modell er det dere har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Vitalogy skrev (På 29.4.2023 den 20.21):

Du kan få brukt Concept2 ned mot 5-6000,- , men det er klart at det er langt fra 3000,-. Full forståelse for det. Men du kan dessverre ikke forvente en god romaskin til den prisen.

Hvor da? 

Anonymkode: 90bf0...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi har concept2 og er veldig fornøyd med den. Den oppleves som ekstremt stødig når man trener hardt.

Anonymkode: 050e3...e1e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geojak skrev (1 time siden):

Jeg synes tips fra brukere og deres erfaring er viktigere enn tester der de har tatt for seg noen få.

Vanskelig å finne gode tester som tar med seg slle merker på,markedet.
hvilken masterfit modell er det dere har?

Vi har tp900.. den koster jo litt selvfølgelig. Men mulig å få den brukt kanskje på Finn, har ikke sjekket. Det viktigste er å kjøpe en litt bra en tror jeg, et bra merke, ikke de billigste, for da tror jeg du kan bli skuffet.. vi har hatt denne i snart 2 år, og jeg ror flere ganger i uka. Har sett på tips på YouTube, fra Tufte og fra andre som kan dette. Vet Tufte er ambassadør for et merke å, usikker på hvem, men søk det opp.. viktigste er jo at den fungerer som tenkt for deg 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
IneT skrev (3 timer siden):

Joda, men du viser bare til side med noen te tester, og sier ingenting om at du har god erfaring med en av dem. Jeg husker jeg så på den siden da jeg skulle kjøpe romaskin, men opplevde den som utrolig lite objektiv. Jeg kjøpte min romaskin under korona og kjøpte først en billigere modell fra sportsmaster, men for en som er vant med concept2, synes jeg den var utrolig lite ergonomisk å ro på. De hadde 100% fornøyd garanti og jeg oppgraderte den til xebex fordi concept 2 var utsolgt under korona. Den funker til hjemmebruk, men jeg synes likevel at concept 2 er milevis bedre. Det handler om alt fra posisjon, mulighet for justering av motstand, hvordan draget føles ++ Det er en grunn til at alle roere bruker concept 2 når de trener på land. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev i en annen kommentar til Ts hva jeg hadde osv osv.. men linken kom alene ja, gud forby at folk gjør en feil. Ts spurte etter tips, jeg kom med mitt, og du kan gi ditt.. betyr ikke at hverken den ene eller andre er dårlig. Jeg har ikke disset den du mener er best, kanskje du ikke burde disse andres meninger heller, bare et tips 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Joda, men du viser bare til side med noen te tester, og sier ingenting om at du har god erfaring med en av dem. Jeg husker jeg så på den siden da jeg skulle kjøpe romaskin, men opplevde den som utrolig lite objektiv. Jeg kjøpte min romaskin under korona og kjøpte først en billigere modell fra sportsmaster, men for en som er vant med concept2, synes jeg den var utrolig lite ergonomisk å ro på. De hadde 100% fornøyd garanti og jeg oppgraderte den til xebex fordi concept 2 var utsolgt under korona. Den funker til hjemmebruk, men jeg synes likevel at concept 2 er milevis bedre. Det handler om alt fra posisjon, mulighet for justering av motstand, hvordan draget føles ++ Det er en grunn til at alle roere bruker concept 2 når de trener på land. 

Jeg skrev i en annen kommentar til Ts hva jeg hadde osv osv.. men linken kom alene ja, gud forby at folk gjør en feil. Ts spurte etter tips, jeg kom med mitt, og du kan gi ditt.. betyr ikke at hverken den ene eller andre er dårlig. Jeg har ikke disset den du mener er best, kanskje du ikke burde disse andres meninger heller, bare et tips 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg TS, men er ute i samme ærend.

La oss ikke diskutere hvilke testsider som er best eller mangler noe.

Personlig erfaring fra noen som har brukt de forskjellige er langt mer verdt.

Jeg har for min del konkludert med at jeg nok bør spandere dobbelt så mye som jeg opprinnelig hadde tenkt. For å få en maskin som holder og tåler bruk gjennom flere år. 

Noen som har erfaring med å kjøpe brukt?
Er det noen feller/risiko der som gjør at man bør styre unna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...