Gå til innhold

Er bunaden min kjedelig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i min bunad fra Bardu og Målselv og synes den er skikkelig fin. Har mulighet til å overta en Nordlandsbunad, men jeg synes den bør gå til noen andre siden jeg ikke kommer til å bruke den. Da kom kommentaren om at Nordlandsbunaden er mye mindre "kjedelig" enn den jeg har! Jeg synes begge bunadene er fine, for all del, og jeg vet at Nordlandsbunaden ofte vinner kåringer om å være landets fineste, men er det vanlig å gå rundt og tenke at andres bunader er kjedelige? Det er ikke akkurat paljetter og fyrverkeri på noen av dem, så jeg skjønner liksom ikke helt greia.

Den jeg har er øverst, Nordlandsbunaden nederst.

a6b74d7b9df7c08f1ca07fcb457e6a5a.png

Nordland-6-BN.jpg

Anonymkode: 4e425...264

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville helt klart hatt den fra Bardu 🙌🙌

Anonymkode: 6d0a8...1af

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes den øverste er finest, og ingen bunader er kjedelig☺️

Anonymkode: ba558...c6f

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet

Liker bedre den du har. Men det er kanskje mest av alt pga jeg ikke liker det rutete forkle. Liker også at fargen er dypere. Ellers er de to nokså like. 

• Liker 11
Skrevet

Likte best den øverste. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Synes den du har en finere en Nordlsndsbunaden 😊

Anonymkode: a0142...32e

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner aldri hvorfor den vinner kåringer 🧐

MIN er finest 😆

Neida. Men den øverste er jo penest i mine øyne da, og jeg hadde uansett valgt den. 

Anonymkode: 71331...afc

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri tenkt at noen bunader er kjedelige. 

Anonymkode: 5b2c5...e9f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min personlige mening er at Nordlandsbunaden ikke er noe spesielt pen. Jeg føler den er veldig, veldig oppskrytt.

Jeg synes den du har, og de i lignende stil, er de aller fineste. Jeg ville definitivt ha beholdt den du har fra før.

Anonymkode: be2d4...dfa

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg skjønner aldri hvorfor den vinner kåringer 🧐

MIN er finest 😆

Neida. Men den øverste er jo penest i mine øyne da, og jeg hadde uansett valgt den. 

Anonymkode: 71331...afc

Jeg leste en gang at Nordlandsbunaden er den som har flest "brukere" og dermed vinner den alle kåringer fordi alle stemmer på sin egen bunad. Mon tro om det er sant?

Anonymkode: be2d4...dfa

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Ingen tvil. Den øverste er finest. Mye mer elegant. Er ikke noe fan av den sennepsgule fargen i den nederst. 

• Liker 7
Skrevet

Det jeg ikke forstår, er hvorfor nordlandsbunaden alltid vinner slike tevlinger.

Den bunaden du har er så mye finere enn nordlandsbunaden.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Har blå nordlandsbunad, og ville selvfølgelig aldri hatt en annen! Det sagt, så er det mange som er finere😄 

Anonymkode: 131c6...197

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Den øverste er jo veldig «standard» bunad, og det finnes en drøss av bunader og festdrakter som ligner på den. Når det er sagt er det viktigere for meg å ha et forhold til bunaden og hvor den kommer fra, enn at den må være så spennende.

Anonymkode: 8be54...4ce

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er veldig glad i min bunad fra Bardu og Målselv og synes den er skikkelig fin. Har mulighet til å overta en Nordlandsbunad, men jeg synes den bør gå til noen andre siden jeg ikke kommer til å bruke den. Da kom kommentaren om at Nordlandsbunaden er mye mindre "kjedelig" enn den jeg har! Jeg synes begge bunadene er fine, for all del, og jeg vet at Nordlandsbunaden ofte vinner kåringer om å være landets fineste, men er det vanlig å gå rundt og tenke at andres bunader er kjedelige? Det er ikke akkurat paljetter og fyrverkeri på noen av dem, så jeg skjønner liksom ikke helt greia.

Den jeg har er øverst, Nordlandsbunaden nederst.

a6b74d7b9df7c08f1ca07fcb457e6a5a.png

Nordland-6-BN.jpg

Anonymkode: 4e425...264

Nei den er ikke kjedelig.  Nydelig er den. Ikke så ulik Lundeby som jeg ønsker meg. Samme stil iallefall.  Så du velger selvsagt den du føler deg flotteste i. Skulle jo bare mangle

Anonymkode: 4b906...547

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns bunaden din er kjempe fin. Har selv nordlandsbunad. 

Anonymkode: 93ea1...b59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bunaden fra Målselv/Bardu er veldig fin synes jeg og den skal du være stolt av å bære.

Nordlandsbunaden er fin den også, men mer vanlig å se 17 mai, så for meg er valget enkelt-Bardu og Målselv bunaden som forøvrig har landets mest sjarmerende dialekt🇳🇴🤠

Mvh

Romsdaling. 

Anonymkode: 5fd12...d54

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Den nederste ser jo ut som er laget med hjerte og sjel.

Den øvreste ser ut som er kjøpt for 499kr hos Wish.

Anonymkode: ba334...56e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke hvorfor nordlandsbunaden alltid vinner kåringen. Syns alle bunadene er fine på hver sin måte. 

Liker din like godt som den under. 

Anonymkode: 94abf...35d

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Likte den øverste best. Velg det du liker best.

Anonymkode: 37740...c22

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...