Gå til innhold

Er dere småbarnsforeldre mye syke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nesten mer syke enn barna. Vi hadde omgangssyke for 5 uker siden, noen dager etter ble vi alle forkjølet men meg og far ble mye verre og lengre varighet med forkjølelse. Ble litt friske så lå vi rett ut i påska igjen. Friske noen dager, syke igjen i noen dager, friske igjen, og sånn har det vært gående i flere mnd. For eksempel nå i april så har vi vært syke mer enn halvparten av mnd. Vært friske kanskje en uke av 26 dager. Jeg er syk igjen på dag2. Verkende kropp, sår hals, rennende øyne osv. Er veldig lei av å være syk. Føler ikke andre i området er like mye syk, men så ser jeg ikke alle foreldre hver dag heller. 

Anonymkode: db14c...fff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du i deg nok D-vitamin?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber på småbarnsavdeling i bhg og har det akkurat som deg. Mer syk enn frisk og drar med masse smitte hjem til familien. Har jobbet 16 år i bhg.. God bedring!

Anonymkode: a1c31...876

AnonymBruker
Skrevet

Samme hær. Syk hele tiden etter barnet begynte i barnehage. Håpløst.. 

Anonymkode: cda34...d6c

Skrevet

Ingen av oss blir mye syke. Barnet har hatt vannkopper, det er alt. Selv hadde jeg covid19 to ganger, men ble ikke voldsomt syk.

Skrevet (endret)

de første to årene i barnehagen var det mye sykdom, men etter det har jeg hatt stålhelse😁knapt forkjølet, aldri covid heller, og ja jeg tester meg fortsatt jevnlig.

Vi er nøye på at alle vasker henda når de kommer hjem, før mat og selvfølgelig etter toalettbesøk. - barna er sterkt indoktrinert med «kirurgisk» håndvask, og følger med på gjestene sine om de synes de sluntrer unna.😅

Endret av Kaisada
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt mye forkjølelser og hanglete form, men ikke sykdom som i behov for fri fra jobb/må ligge på sofa etc.

Anonymkode: 131cc...8ce

AnonymBruker
Skrevet

Både mannen og jeg har vært overraskende lite syk vil jeg si. Men hittil er det kun eldstemann som går i barnehagen. De gangene hun har vært syk blir hun veldig klengete på meg og derfor ligger det i kortene at jeg alltid blir syk etter at hun er blitt frisk. 

Anonymkode: 7dea1...e7c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir minst like mye syk som barnet...

Anonymkode: dbf19...f2b

Skrevet

Jeg var mye syk de første par årene jeg hadde barn i bhg. Har aldri vært så mye syk i hele mitt liv, tror jeg. Og mange veldig heftige runder også. Jeg tror det var en kombinasjon av å bli utsatt for mange nye virus, at jeg hadde kronisk søvnunderskudd (fikk også et barn til da den eldste hadde gått et år i bhg), at jeg hadde et litt rart kosthold og var mindre fysisk aktiv enn før. De siste årene har jeg vært veldig lite syk. Det skyldes nok en del at jeg nå har vært borti masse virus, men i tillegg at jeg sover mye bedre, spiser mer fornuftig, trener mer, altså at kroppen har dekket sine grunnleggende behov bedre og jeg da tåler bedre alle mulige virus også. Og så er jeg nøye med å ta d-vitamin om vinteren.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir sjelden syk selv. Ungene har hatt enormt mange runder. Pappan får en del sykdom selv. Jeg får alltid omgangssyke om det kommer, men sjelden forkjølelse og den slags sykdom. Jobber også på småbarn. Så tar nok med en del hjem og smitter resten av familien, men slipper unna selv.

Anonymkode: 84fb3...869

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber også i småbarnsavdeling i barnehage, har to barn i ulike avdelinger i en annen barnehagen, og er syk "hele tiden". Jeg har hatt omgangssyke to ganger i år, og har kommet ut at tellingen på hvor mange ganger jeg har hatt feber. Det har vært slik fra 2021, tidligere ble jeg sjelden smittet av alt som gikk på jobb. 

Det eldste barnet mitt på 4 år er sjelden syk. Hun blir evt. litt snørrete, og så går det over uten å bli noe mer. Hun ble heller ikke smittet i omgangssyke-rundene. Den yngste på 3 er vel syk omtrent like ofte som meg. Uansett er det nesten en begivenhet når det er helg uten at minst ett av familiemedlemmene er syk her i huset nå. Håper det hjelper med lysere og varmere tider!

Anonymkode: 86270...6ac

Skrevet

I løpet av mine 15 år som far til tre barn har jeg hatt ca 10 sykedager. 5 av de i forbindelse med corona. 

Skrevet

Nei, kun litt forkjølet innimellom

AnonymBruker
Skrevet

Nei, bare små vanlige forkjølelser inni mellom. 

Anonymkode: 1c07d...220

Skrevet

Nei, sjeldent syke

AnonymBruker
Skrevet

Ja! Ofte forkjølet. Var så å si aldri syk før jeg fikk barn. Skyldes nok en kombinasjon av smitten, stress og lite søvn. For meg da. Tar d-vitamin og spiser sunt.

Anonymkode: ab052...c88

AnonymBruker
Skrevet

Før covid, nei.

Etter covid, ja!

har tre barn. 12 år, 8 år og 5 år.

Anonymkode: 954a3...b45

AnonymBruker
Skrevet

Ja det har vært helt jævlig siden barnehagestart og jeg kom til et punkt der jeg vurderte å ta ungen ut av barnehagen da jeg uansett ikke fikk gjort noe fornuftig pga all sykdommen som hørte med. Jeg har vært mer og lenger syk av gangen enn barnet. Og når jeg endelig har blitt frisk av noe, er det påen igjen med sykdom hos barnet😩😪😵💫 Før det igjen er min tur😭🙈

Anonymkode: d3693...4e6

AnonymBruker
Skrevet
Kaisada skrev (10 timer siden):

de første to årene i barnehagen var det mye sykdom, men etter det har jeg hatt stålhelse😁knapt forkjølet, aldri covid heller, og ja jeg tester meg fortsatt jevnlig.

Vi er nøye på at alle vasker henda når de kommer hjem, før mat og selvfølgelig etter toalettbesøk. - barna er sterkt indoktrinert med «kirurgisk» håndvask, og følger med på gjestene sine om de synes de sluntrer unna.😅

Så bra du har fått styrket immunforsvar. Nei barna her er snart 4 og snart 6, og vi har vært mye syke helt siden eldste var rundt 1,5 år gammel... Gir seg ikke for oss.. Men jeg er nesten mer syk enn barna, og alt barna drar med seg fra bhg får vi også. Gikk ikke i barnehage som barn så det har kanskje en sammenheng. De har hatt vannkopper og det er det eneste de har hatt som ikke har smittet oss (pga vi er immune)

Anonymkode: db14c...fff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...