yamask Skrevet 26. april 2023 #1 Skrevet 26. april 2023 Hei. I slutten av mai flytter jeg og min lille familie fra innlandet til nordnorge, og det blir en 3 dagers biltur med 2 overnattinger på hotell. Første dag vil det bli ca 6 timer, andre dag ca 8 timer og tredje dag ca 4 timer bil + 3 timer i ferge før vi er fremme. Katten kommer til å sende brev til dyrepolitiet. Noen som har noen gode råd? Han kommer til å være i bur selvsagt, og vil få mat og drikke underveis - men hvordan skal han gå på do? Han er svært renslig, og bruker ikke doen hjemme om den ikke blir renset hver dag. Og jeg har jo ikke noe kontroll over når han må på do. Ha en liten do lett tilgjengelig i bilen og la ham snuse på den innimellom? Må jo uansett ha en do tilgjengelig for overnattingene. Tar gjerne i mot tips fra andre som har foretatt en så strabasiøs biltur med katt. Han er ikke vant til sele, men tenker kjøpe en asap så han blir vant til det. Har mareritt om alt som kan gå galt. Han syns ikke bil er kjempegøy, men tidligere har han sovnet underveis. Aldri kjørt mer enn 4 timer tidligere.
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #2 Skrevet 27. april 2023 Jeg vil anbefale et stort bur med plass til en liten do i. Jeg hentet mine 60 mil unna og hadde kjøpt et hundebur for anledningen der det var plass til en liten do. Anonymkode: e8cdb...abd 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #3 Skrevet 27. april 2023 Da jeg måtte frakte min 60 mil i bil droppet jeg å gi han frokost den dagen, gav ikke mat eller vann underveis (kun godbiter). Det gikk helt fint, han sov mesteparten av turen. (Han har et meget godt katteliv ellers, dette var et engangstilfelle og selvsagt ikke verdens beste dag for pus). Anonymkode: 915bd...ec7 1
Helene Skrevet 28. april 2023 #4 Skrevet 28. april 2023 Jeg flyttet 40 mil med 3 katter. Snakket med veterinær på forhånd. De fikk beroligende som skulle vare 4 timer. Vi stoppet underveis, dopause, og 2 av kattene gikk på do. Den 3dje ville ikke ut. 2 taklet turen veldig bra. Den siste måtte vi gi mere beroligende. De 2 andre tok turen veldig fint. Alle 3 er godt integrert på ny plass og vet hvor de bor. Råd, snakk med veterinær. Ha do i bilen. 1
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #5 Skrevet 28. april 2023 Vi dro fra nord til innlandet i fjor. Fikk katten sendt ned med fly, og den fikk beroligende før flyturen. Fant ut at det var den greieste måten. Da fikk vi en del ting plass i huset også før katten kom. Anonymkode: 87600...9b9 1
Helene Skrevet 29. april 2023 #6 Skrevet 29. april 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi dro fra nord til innlandet i fjor. Fikk katten sendt ned med fly, og den fikk beroligende før flyturen. Fant ut at det var den greieste måten. Da fikk vi en del ting plass i huset også før katten kom. Anonymkode: 87600...9b9 Dette er et godt råd. Biltur på 3 dager er tøft for en kattekropp. 1
AnonymBruker Skrevet 29. april 2023 #7 Skrevet 29. april 2023 dette er ikke noe problem. Ta dopauser underveis. Anonymkode: 0e18c...082 1
Tvist Skrevet 29. april 2023 #8 Skrevet 29. april 2023 Ville vurdert å fly med katten, i kabinen med deg. Eller i det minste ta turen med lengre etapper og på to dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå