AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #1 Skrevet 26. april 2023 Jeg har en dame som ikke tar mye ansvar for seg selv.. her er en del punkter: Dårlig økonomi, høy gjeld og betaler ikke ned på det, prioriterer vaner som snus og brus og andre ting. (Låner penger av folk, og spesielt meg da jeg alltid må hjelpe henne fordi hun ikke har råd) (Vi er samboere) Hun har angst, og har medesiner for det, men tar dem aldri på morgen.. Hun tar dem sent, og medesinen får ikke noe stabilitet. Noe som går ut over angsten hennes å meg.. Rydder ikke etter seg.. Bordet ser ikke ut, selv om jeg er flink å rydde å prøver å holde det fint så roter hun utroligt mye. Sover dårligt om natta.. Går ut å inn av soverommet sikkert 6-7 ganger iløpet av natten, noe som gjør at jeg våkner vær gang og får ikke nok søvn (Jeg har ADHD og trenger og sove når jeg skal, fordi jeg er utslitt på kvelden). Går mye på tiktok live, selv om hun får hets og blir mobbet en del.. Noe jeg har bedt henne om å stoppe fordi det hjelper ikke på psyken om hun skal bli dratt lengre ned. Vi har en bra kommunikasjon, problemet er at når vi har kommet til enighet om hvordan ting skal gjøres.. Så tar det 5 timer så er alt glemt. Hun har ingen sykdommer, men hun ble tidlig født. For og si det rett ut.. Jeg har blitt utnyttet økonomisk av mange exer før, og jeg er egentlig lei at jeg aldri finner noen som tar vare på økonomien sin selv. Hvordan skal jeg håndtere alt dette.. Jeg er utrolig glad i jenta, men jeg er sliten. Anonymkode: caa28...cb8 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #2 Skrevet 26. april 2023 Høres ut som du er sammen med en pubertal tenåring for å være ærlig. Skjønner godt at det blir veldig slitsomt, man vil ikke føle seg som «forelder» i et forhold. Jeg vet ikke, det er et dødfødt prosjekt å prøve og endre et menneske i så stor grad, så du må nok vurdere om dette er noe du kan leve med eller ikke. Jeg hadde absolutt ikke orket. Anonymkode: bea8f...86d 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #3 Skrevet 26. april 2023 Har dere sjans til å sove på hver deres soverom, så du får sammenhengende søvn? MÅ dere være samboere? Du vet at du aldri kommer til å se de pengene igjen, + at du rydder etter henne mye. Tid du kunne brukt til noe annet. Anonymkode: ddcc0...3d3 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #4 Skrevet 26. april 2023 Hun fortjener ikke å ha en kjæreste når hun ikke tar noe som helst ansvar for seg selv. Og du fortjener MYE bedre. Hilsen jente. Anonymkode: 6bead...995 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #5 Skrevet 26. april 2023 12 minutter siden, AnonymBruker said: Har dere sjans til å sove på hver deres soverom, så du får sammenhengende søvn? MÅ dere være samboere? Du vet at du aldri kommer til å se de pengene igjen, + at du rydder etter henne mye. Tid du kunne brukt til noe annet. Anonymkode: ddcc0...3d3 Vi må ikke være samboere, men hun bor egentlig i trondheim. uten meg har hun ingen andre heller dessverre, faren gikk også bort nylig 5 minutter siden, AnonymBruker said: Hun fortjener ikke å ha en kjæreste når hun ikke tar noe som helst ansvar for seg selv. Og du fortjener MYE bedre. Hilsen jente. Anonymkode: 6bead...995 Den er jeg selv veldig enig i. 13 minutter siden, AnonymBruker said: Høres ut som du er sammen med en pubertal tenåring for å være ærlig. Skjønner godt at det blir veldig slitsomt, man vil ikke føle seg som «forelder» i et forhold. Jeg vet ikke, det er et dødfødt prosjekt å prøve og endre et menneske i så stor grad, så du må nok vurdere om dette er noe du kan leve med eller ikke. Jeg hadde absolutt ikke orket. Anonymkode: bea8f...86d Det føles sånn. Det er som jeg sier til henne ordrett "Det blir feil av meg å sitte her og fortelle deg som er 34 år, om å rydde etter deg, ta medesinen til rett tid.. Og stå for ansvar for økonomien for din snus-avhengighet og alt annet". Alt hun sier er at hun skal bedre seg, men det har det ikke vært på 4 månder. Anonymkode: caa28...cb8
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #6 Skrevet 26. april 2023 Hun høres ut som hun trenger en verge. Anonymkode: a962c...5a4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #7 Skrevet 26. april 2023 LØP! Mens du enda kan! Hun kommer ikke til å endre seg, snakker av ren erfaring. Anonymkode: 8559d...6ad
Gjest Raptuss Skrevet 26. april 2023 #8 Skrevet 26. april 2023 Det høres utrolig slitsomt ut. Jeg hadde ikke klart å være sammen med noen jeg følte jeg var mor og støttekontakt til, hadde mistet tenninga og respekten rimelig fort.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #9 Skrevet 26. april 2023 Første dealbreaker for meg her er snusingen. Er dame og hadde aldri orket en mann som snuste! Jeg er opptatt av å ta vare på helsa og en som snuser og drikker brus hver dag har for forskjellig livvstil enn min, men jeg er ikke deg så om det er forenlig med din livsstil må du vurdere selv. Angst er ikke nødvendigvis en dealbreaker. Det kan være gode grunner for at hun ikke tar medisinen om morgenen, om det for eksempel er benzodiazepiner som gjør en sløv og reduserer tankekapasitet. Man blir kanskje enklere å ha med å gjøre fordi man er "bedøvet" men ikke alle liker å gå rundt i den tilstanden eller vil risikere å bli avhengig av slike medisiner som fort kan føre en over på enda sterkere preparater som gir rus. Om hun låner penger og ikke betaler tilbake hadde jeg ikke orket i lengden. Bodde med en eks som snyltet mange hundretusen på meg i flere år og ser nå etter en mann med orden på egen økonomi. Syns det er et helt innafor krav til en partner! Samtidig så mener jeg at i et samboerskap hvor begge har orden på økonomien men den ene tjener mest så er det naturlig å spandere en del på den andre og ta større del av de faste utgiftene og å snakke om utnytting i sånne tilfeller blir ganske gjerrig. Sier ikke at det er tilfelle i din sak, mener generelt Det at hun holder på med tiktok streaminger vil jeg ikke legge meg opp i. Noen bruker det som terapi f eks men om hun bare sitter å driter seg ut og får masse hat så sier det kanskje en del om manglende selvinnsikt og det er jo turnoff. Alt i alt her så hadde ikke jeg orket et forhold med en partner som dette og du har god grunn til å føle deg sliten. Et forhold skal være oppbyggende og positivt og ikke tappende og begrense livet sitt Anonymkode: b46a5...8a1 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #10 Skrevet 26. april 2023 Pass deg så hun ikke blir gravid!! Anonymkode: 6bead...995 1
Bombasi Skrevet 26. april 2023 #11 Skrevet 26. april 2023 (endret) Det høres ut som om at du er ferdig i forholdet, og trenger bekreftelse fra oss om å forlate. For du oppsummerer kun negativt om henne. Jeg kan ikke engang se grunnen til hvorfor du er sammen med henne. Så her får du bekreftelsen direkte fra meg: dump henne. Jeg hadde heller ikke taklet et slikt forhold. Endret 26. april 2023 av Bombasi 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå