Gå til innhold

Netflix forbyr kontodeling - Hva gjør du når det kommer til Norge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Netflix har begynt å rulle ut nye regler der de straffer folk for å dele kontoen sin. Alle får en avgift på 70 kroner. Det i seg selv er jo ikke noe vanskelig å forstå. Men problemet er at man ikke kan dele med andre i familien. Det rammer også folk som skal se Netflix på farta, f.eks. om man vil se på Netflix på hytta, må man selv bekrefte at du er rett eier av kontoen. Helt utrolig.

I Spania har allerede 1 million brukere sagt opp etter at det ble innført der. Om kort tid kommer det til Norge. Hva gjør dere da?

Jeg er i allefall ikke i tvil - Da sies kontoen opp umiddelbart. Klarer meg godt uten Netflix. Finnes nok å se på andre strømmetjenester. Tror det er en dårlig strategi av Netflix

https://www.nettavisen.no/netflix-straffer-kunder-som-deler-passord-brukere-strommer-ut/s/5-95-1057510

Anonymkode: 57e61...29b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Gir blaffen. 70 kr er småpenger uansett.

Anonymkode: 1db92...262

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan vel fortsatt dele med familie som befinner seg husets fire vegger om du har familieabonnement?

Anonymkode: b2262...c8e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da mister nok jeg tilgangen. Har en bruker hos datter nå (hun har et par andre brukere hos oss på bl.a Viaplay).

Jeg tenker at flere har tv på hytta, båten, campingvogn/ bobil osv, eller flere Tv i samme husholdning, å kan jo hende at mange sier opp abb sitt. Så til syvende og sist, så spørs det hva Netflix tjener på dette.

Anonymkode: 91aa2...5f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker de bare mister mange kunder på det.  
Jeg har Netflix og bruker den innimellom men deler den også med familien. Blir ikke å beholde den hvis jeg må styre med å logge meg inn 1 gang i mnden, spesielt hvis jeg må styre med en spesiel kode siden jeg reiser mye. 

Anonymkode: aab1b...a79

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bryr meg ikke siden jeg aldri deler slike kontoer med andre eller benytter meg av andre sine, skal uansett avslutte abonnementet mitt på Netflix snart siden det er bare møl de serverer.  

Anonymkode: b43c8...03a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netflix har mistet 1 mil ikke-betalende brukere, dvs gratispassasjerer. Ikke noe spesielt å tape der nemlig.

Vi klarer oss fint med den ene kontoen vi har.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har de fortsatt sånn at man kan se på maks to (eller er det tre?) steder samtidig? Isåfall kan de vel fjerne det, så er jo mye gjort? Det gjør det jo håpløst å dele en bruker.

Jeg er logget på "familienetflixen", men jeg klarer meg helt fint uten også. Bruker den så og si aldri.

Anonymkode: fd6ef...df8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sier opp og går tilbake til å bli pirat. 

Anonymkode: 7a2a6...4e2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Drizzt skrev (5 minutter siden):

Netflix har mistet 1 mil ikke-betalende brukere, dvs gratispassasjerer. Ikke noe spesielt å tape der nemlig.

Vi klarer oss fint med den ene kontoen vi har.

Feil. Ja, de har mistet gratispassasjerne også men de mister betalende kunder som ikke ønsket å ha tjenesten lenger. 

De sa selv at det er hundretusner gratispasasjerer men ser ikke helt da at det å miste en million (foreløpig) betalende kunder er noe bedre for Netflix 

Anonymkode: 9606f...427

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser ikke for meg at dette blir noe særlig problem for oss, siden vi ikke har "hytte og båt og sånt" (og har du råd til det så har du råd til å betale litt ekstra for Netflix også)... 

Anonymkode: 1f482...622

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Netflix har begynt å rulle ut nye regler der de straffer folk for å dele kontoen sin. Alle får en avgift på 70 kroner. Det i seg selv er jo ikke noe vanskelig å forstå. Men problemet er at man ikke kan dele med andre i familien. Det rammer også folk som skal se Netflix på farta, f.eks. om man vil se på Netflix på hytta, må man selv bekrefte at du er rett eier av kontoen. Helt utrolig.

I Spania har allerede 1 million brukere sagt opp etter at det ble innført der. Om kort tid kommer det til Norge. Hva gjør dere da?

Jeg er i allefall ikke i tvil - Da sies kontoen opp umiddelbart. Klarer meg godt uten Netflix. Finnes nok å se på andre strømmetjenester. Tror det er en dårlig strategi av Netflix

https://www.nettavisen.no/netflix-straffer-kunder-som-deler-passord-brukere-strommer-ut/s/5-95-1057510

Anonymkode: 57e61...29b

Dette blir for dumt å egentlig ha en mening om. 

Det gjelder deling på tvers land og strand, utenfor familie og ikke egen familie i samme husholdning. 

Hvorfor mener du det er så graverende at de strammer inn på dette? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det bryr jeg meg ikke om. Netflix slipper i snitt en god serie per år. Den måneden melder jeg meg inn. Så melder jeg meg ut. Og venter på neste (meget sjeldne) severdige sak. Den betaler jeg helt fint noen kroner for. Det ærleg Netflix har til vanlig betaler jeg ikke for.

Anonymkode: 95e84...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser ikke problemet. Netflix er ikke dyrt og hvis noen ikke gidder å betale det det koster så er de smålige prinsippryttere.

Anonymkode: 06678...f00

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne artikkelen var så rotete skrevet at jeg er ikke sikker på at jeg har forstått alt riktig. (Pluss ta det med en klype salt, siden det er Nettavisen 🙄 "Ekspertuttalelse" fra en TikTok-er, dette er virkelig dyptgravende og hardtslående journalistikk må jeg si!)
Men det er altså snakk om at de som deler kontoen med andre må betale ca 70 kr ekstra per mnd for å få med en ekstra husstand? Det blir jo mer som et familieabonnement isåfall, og deler man månedspris+70kr på to så blir det fortsatt billigere enn to separate abonnement.
Og ellers at man må logge seg inn en gang i mnd eller når man er på reise for å verifisere at det er riktig bruker av kontoen? Skjønner virkelig ikke at det skal være så vanskelig. Vi må jo allerede gjøre det med alle strømme-appene på Apple-boksen vår når vi tar den med oss på tur og den oppdager en ny og ukjent IP-adresse, det er helt normal sikkerhet. Så slipper man å "dele" med gnitne ekser og andre snyltere uten å måtte skifte passord.

7 hours ago, AnonymBruker said:

Feil. Ja, de har mistet gratispassasjerne også men de mister betalende kunder som ikke ønsket å ha tjenesten lenger. 

De sa selv at det er hundretusner gratispasasjerer men ser ikke helt da at det å miste en million (foreløpig) betalende kunder er noe bedre for Netflix 

Anonymkode: 9606f...427

Det som står, så vidt jeg forstår det (som sagt, rotete skrevet artikkel), er at 66% av de "tapte" kundene var kontoer som uansett ikke betalte. Så da har de vel ikke mistet 1 million betalende kunder, men en tredel av det?

Anonymkode: 029f3...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg bryr meg ikke om jeg må betale 70 kr ekstra for å evt dele med venninna mi som jeg alltid har gjort. Jeg lurer på om jeg må drive å logge meg inn hele tiden med koder siden jeg reiser mye i forbindelse med jobb? Hvis jeg må det i tillegg til å betale 70 kr ekstra så gidder jeg ikke. Da velger jeg viaplay i stedet. Seriene på netflix får jeg tilgang til om jeg vil.

Jeg har til nå hatt netflix omtrent siden de kom til Norge, og av den grunn så betaler jeg mindre per måned enn vanlig pris. Det er en av grunnene til at jeg betaler for det til tross for at jeg ser lite på. 

Anonymkode: 5df20...a7a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva jeg gjør? Beholder det abonnementet som jeg har. 

Anonymkode: ced03...15b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Netflix har tapt seg stort siste årene og bruken den sjelden lenger. Er langt flere kvalitetsserier på f.eks Hbo og Amazon.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror endringene kommer i juli sist jeg leste om det i avisen så stod det det.

Vet ikke prisen enda...

Tror jeg beholder medlemskapet!

Anonymkode: 76f0a...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...