AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #1 Skrevet 26. april 2023 Vi har vært sammen en god stund og føler det ofte er slik. Har jeg hatt en slitsom dag kan han si «Ja samme her, er helt utslitt av det og det og det» og vri samtalen over på seg selv. Når jeg forteller andre ting kan han si «skjønner, vet du hva som skjedde idag eller?» Om jeg er sliten er han alltid mer sliten, om jeg er trøtt skal jeg vite hvor trøtt han er etc. Han tuller ofte også bort ting når jeg prøver å snakke med han om problemene mine, men jeg skal alltid lytte til hans problemer. Eksempel kan jeg ta opp problemer med eksempel en person, og da kan han svare «du får banke han da hehehehe», istedenfor å faktisk snakke om det jeg sier. Har prøvd å tatt det opp flere ganger. Har noen tips? Anonymkode: 6bebc...5b1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #2 Skrevet 26. april 2023 Hvordan har du tatt det opp? Har du sagt rett ut at du syns han drar fokus over på seg selv for ofte når du forteller noe om deg du trenger støtte for? Det sagt så er det ikke unormalt å kommunisere på måten han gjør. Jeg kan være sånn selv med venninner som forteller noe så svarer jeg med å fortelle om samme erfaring så drodler vi litt rundt det. Men jeg tar meg også tid til å lytte når de trenger støtte, er bare det at jeg ofte opplever at samtalen ikke går videre om vi ikke forteller noe annenhver gang, at da blir samtalen stille fordi ingen vet hva de skal si. Kan du være helt ærlig med typen din å si hvordan du opplever det? Anonymkode: 0686e...368
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #3 Skrevet 26. april 2023 Jeg mener kanskje ikke sikkert han er bevisst på at det kutter deg av, kanskje han tror det bare er sånn man driver en samtale videre Anonymkode: 0686e...368
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #4 Skrevet 26. april 2023 Vel, det er mange som manndommen på å kommunisere på denne måten. Det er en forsvarsmekanisme som ofte blir aktivert når en blir usikker og/eller utilpass fordi man ikke helt vet hvordan man skal reagere. Det kan være naturlig hos de menneskene som ikke er særlig vant til å kommunisere om tanker/følelser fra barndommen av. Når det er sagt, så kan det også være andre grunner. Det som er viktig her er at du kommuniserer til kjæresten din at dette fungerer ikke for deg, du trenger at kjæresten din lytter og støtter deg når du forteller om vanskelige ting. Og ikke at fokuset enten skal bli dratt i en annen retning eller tullet bort. Han kan ikke endre seg hvis du ikke sier ifra og forteller hvilke behov du har, så må han velge om han vil ta det til seg å endre seg. Anonymkode: a0871...9db
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #5 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vel, det er mange som manndommen på å kommunisere på denne måten. Det er en forsvarsmekanisme som ofte blir aktivert når en blir usikker og/eller utilpass fordi man ikke helt vet hvordan man skal reagere. Det kan være naturlig hos de menneskene som ikke er særlig vant til å kommunisere om tanker/følelser fra barndommen av. Når det er sagt, så kan det også være andre grunner. Det som er viktig her er at du kommuniserer til kjæresten din at dette fungerer ikke for deg, du trenger at kjæresten din lytter og støtter deg når du forteller om vanskelige ting. Og ikke at fokuset enten skal bli dratt i en annen retning eller tullet bort. Han kan ikke endre seg hvis du ikke sier ifra og forteller hvilke behov du har, så må han velge om han vil ta det til seg å endre seg. Anonymkode: a0871...9db Autokorrektur. Skulle stå mange mennesker som kommuniserer på denne måten **** Anonymkode: a0871...9db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå