AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #1 Skrevet 26. april 2023 Hei dere, og beklager lang melding - jeg bare vet ikke hvordan jeg skal forklare situasjonen kortfattet. Jeg har nylig startet å date en person jeg tidligere har møtt via idrett. Han er en veldig god trener innenfor denne idretten, så en fyr mange kjenner til. Jeg derimot er ganske fersk og har ikke så mange bekjente som driver med det. Fyren det gjelder virket super snill, jordnær, hyggelig og trygg på seg selv når vi har møttes i forbindelse med treninger. Vi har hatt god kjemi på trening og han har hjulpet meg med å bli trygg på meg selv her. En dag tok han kontakt med meg via Instagram og spurte om vi skulle ta oss et glass vin en kveld. Etter dette begynte vi å prate daglig, og det var veldig hyggelig men dagen før han skulle komme begynte han å stresse fælt rundt sin egen penisstørrelse. Helt random begynte han å stille meg spørsmål om hva jeg likte, og følte han måtte advare meg om at han er veldig liten. Jeg bryr meg ikke om sånt og prøvde å si dette til han, men han ga seg ikke og fortsatte å sende nedlatende meldinger om sin egen størrelse av/på de neste 12 timene. Dagen etter kom han til meg, og det tok seriøst ikke mer enn et glass inn i samtalen før han satt i gang igjen med usikkerheten rundt sin egen størrelse. Han begynte også å prate om hvor viktig det var for han å ha dyre ting, som stort hus, luksusbiler og å kunne reise på ekstremt dyre ferier. I tillegg måtte han være *best* i alt for å føle seg bra. Han sa faktisk på et punkt at han var sammen med ei jente i mange år kun fordi hun var styrtrik og kunne gi han denne livsstilen som han søkte etter (han selv har nemlig ikke mye penger), men at det tok slutt da han innså at han ikke kunne være sammen med noen kun for det. Alt i alt ga han meg skikkelig vibber om at han er en super usikker person som ikke forstår at han er bra nok uten alle disse tingene. Spoler vi fram en del timer denne kvelden så endte vi opp med å ha sex, og junioren hans var i mine øyne helt normal og veldig god - men allikevel stoppet han opp flere ganger under akten for å prate om hvor ekstremt liten den var og hvor usexy han måtte være. Han begynte også her, dessverre, å fortelle meg at han har hatt sex med x-antall damer (hundrevis) og at flere har påpekt hvor liten den er. I tillegg skulle han vise meg videoer av han som lå med andre som han hadde på mobilen og ba samtidig om å få filme meg. Jeg sa nei, men han respekterte det ikke - og her stoppet det bare opp for meg. Jeg klarte ikke fortsette, og det resulterte i at han ble grisesur fordi han mente jeg hadde løyet til han om at jeg synes han var sexy siden jeg nå plutselig ikke greide å ha sex med han lenger. Prøvde å forklare han at det var på grunn av tingene han sa rundt antall sexpartnere og videogreiene, men det gikk ikke inn. Han lå å klagde av/på helt til han dro dagen etter, men han sa fortsatt at han ønsket å møte meg igjen "til tross for at du tydeligvis ikke synes jeg er bra nok i senga" (hans ord). Spoler vi fram til kvelden samme dag som han dro, så begynte han å sende meg meldinger om sin egen størrelse igjen. Jeg sa jeg synes den var stor og at han var flink til å bruke den, for det var han. Han ba meg etterhvert tippe størrelse, og på det punktet her begynte jeg å bli ganske lei og valgte jeg å oppgi større enn hva jeg vet han er bare for å prøve å booste selvtilliten hans som virker å være helt ekstremt ødelagt. Han KLIKKA, mente jeg holdt han for narr og sa han aldri har følt seg så liten før. For hvordan våget jeg å si at jeg synes han var stor, når tallet jeg oppga såvidt var over gjennomsnittet (17cm)? Han var jo tross alt mye større enn det, sa han (men det vet jeg jo at han ikke er, fjern 5-7 cm så er vi kanskje inne på noe). Jeg prøvde å beklage, prøvde å si at jeg oppriktig mener han er stor og bra nok, men til ingen nytte. Han sluttet å svare, sluttet å åpne meldinger og har bokstavelig talt "ghostet" meg uten å ha fysisk slettet meg. Jeg har ikke ønske om å date han videre og det visste jeg ganske tidlig (spesielt etter sex-hendelsen), men problemet er at han er en person jeg ikke klarer å unngå i idretten, faktisk så risikerer jeg at vi må ha nærkontakt type 1-1 hvis jeg trener på "feil" dager og jeg synes det er skikkelig ubehagelig nå når han holder på sånn her og med alt som har skjedd/personen han har vist seg å være. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger, og føler liksom ikke at jeg kan ringe inn og spørre hvilke dager han jobber bare for å unngå han. Ei heller har jeg lyst til å slutte, men uten å nevne hva slags idrett det er så er det svært begrenset med arenaer her i Norge og den andre "banen" er 6 timer unna. Hva ville dere gjort? Hvordan ville dere håndtert situasjonen nå? Har prøvd å løse det ved å prate med han (via tekst og telefon) men han nekter å svare. Burde jeg bare møte opp til trening og tenke at dette er hans problem? ..... Og ja, jeg forstår at jeg nok i utgangspunktet ikke burde dratt på date med han, men jeg tenkte at vi er voksne mennesker (30++) så vi burde klare å omgås i ettertid også skulle det vise seg å ikke klaffe på den ene "daten" vi hadde. Anonymkode: 0d648...f79 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #2 Skrevet 26. april 2023 Er han PT og du trener samme sted? Eller er han fotballtrener og du trener på en helt annen gruppe? Han virker jo ikke helt god i hodet, høres ut som at han tenner på denne ydmykelsen for størrelsen siden han snakker så mye om det og han høres jo helt skadet ut når han tror fine biler og rikdom er livet. Hadde unngått han alt jeg kunne men skjønner det er vanskelig om han er treneren din eller trener samme sted Anonymkode: f1376...375 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #3 Skrevet 26. april 2023 Ooooooookei..... Du, bare møt opp og tren, smil og lat som ingenting. Bare smil alt vekk, snakker han med deg så svar med jaha nehei ok og smil. Helsikken for en fyr. Anonymkode: 3ab8b...f05 10 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #4 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er han PT og du trener samme sted? Eller er han fotballtrener og du trener på en helt annen gruppe? Han virker jo ikke helt god i hodet, høres ut som at han tenner på denne ydmykelsen for størrelsen siden han snakker så mye om det og han høres jo helt skadet ut når han tror fine biler og rikdom er livet. Hadde unngått han alt jeg kunne men skjønner det er vanskelig om han er treneren din eller trener samme sted Anonymkode: f1376...375 Jeg har ikke lyst til å nevne hvilken idrett det er, da det dessverre er en så liten idrett i Norge at vi har et begrenset antall trenere og begrensede treningsplasser så skulle det være noen her inne som driver med det samme så er det ikke så mange trenere å "gjette" mellom. Jeg har ingen mulighet til å trene noe annet sted, da må jeg kjøre 6 timer og denne idretten er i tillegg svært dyr å drive med, så ganske uaktuelt å få enda lenger reisevei (nå har jeg 1 time+). Synes jo det er super ubehagelig å skulle møte han igjen, han er jo ikke helt god. I tillegg har jeg begynt å lure på om disse filmene han har av folk han har liggi med har vært tatt med samtykke eller ikke, for han begynte jo bare å filme meg enda jeg sa nei sånn 3 ganger. Var bare takket være at jeg tilfeldigvis snudde meg og så det at jeg fikk stoppet det og slettet videoen.. Anonymkode: 0d648...f79 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #5 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke lyst til å nevne hvilken idrett det er, da det dessverre er en så liten idrett i Norge at vi har et begrenset antall trenere og begrensede treningsplasser så skulle det være noen her inne som driver med det samme så er det ikke så mange trenere å "gjette" mellom. Jeg har ingen mulighet til å trene noe annet sted, da må jeg kjøre 6 timer og denne idretten er i tillegg svært dyr å drive med, så ganske uaktuelt å få enda lenger reisevei (nå har jeg 1 time+). Synes jo det er super ubehagelig å skulle møte han igjen, han er jo ikke helt god. I tillegg har jeg begynt å lure på om disse filmene han har av folk han har liggi med har vært tatt med samtykke eller ikke, for han begynte jo bare å filme meg enda jeg sa nei sånn 3 ganger. Var bare takket være at jeg tilfeldigvis snudde meg og så det at jeg fikk stoppet det og slettet videoen.. Anonymkode: 0d648...f79 Det høres ikke bra ut. Jeg tenker at du egentlig bør tipse politiet om dette. Sjansen er stor for at de ikke er filmet med samtykke når han filmet deg uten samtykke. Anonymkode: f1376...375 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #6 Skrevet 26. april 2023 Jeg orket ikke lese alt, men allerede før første date hadde det vært bye bye fra meg. Orker ikke mannfolk som skal snakke om utstyret sitt og iallefall ikke før første date. Hva du skal gjøre er vel å ikke ligge med folk første gang. Bli kjent først og hadde du gjort det så hadde dere sikkert ikke havnet i senga. Anonymkode: 5a595...79e
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #7 Skrevet 26. april 2023 Helt seriøst, TS, du bør kontakte både politiet og forbundet med dette. Det denne treneren holder på med er både ulovlig og helt uakseptabelt for en trener. Slike kan ikke få fortsette. Han driver et spill, ligger rundt, sørger for å gjøre det så ubehagelig for damene og trekker seg så raskt unna igjen at han satser på at ingen vil gå videre med saken og anmelde ham eller varsle på ham til forbundet. Politiet først og så forbundet. Anonymkode: ce9d7...d9c 3 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #8 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt seriøst, TS, du bør kontakte både politiet og forbundet med dette. Det denne treneren holder på med er både ulovlig og helt uakseptabelt for en trener. Slike kan ikke få fortsette. Han driver et spill, ligger rundt, sørger for å gjøre det så ubehagelig for damene og trekker seg så raskt unna igjen at han satser på at ingen vil gå videre med saken og anmelde ham eller varsle på ham til forbundet. Politiet først og så forbundet. Anonymkode: ce9d7...d9c Postet for raskt. Han filmer dessuten damer nakne når de har sex, uten at han forteller om det. Dermed har han trolig også pressmiddel om noen skulle forsøke å stille ham til ansvar for hans uakseptable oppførsel. Det å filme noen uten samtykke i en slik situasjon er ulovlig! Det du har sett er trolig bare toppen av isfjellet, for den mannen, slik han fremstår, synes å være svært forstyrret! Anonymkode: ce9d7...d9c 4
Carrot Skrevet 26. april 2023 #9 Skrevet 26. april 2023 Jepp, møt på trening og drit i han, hev deg over det - du har "mer på han enn han har på deg" for å si det slik.. Og så er du såpass voksen vil jeg tro at ett velkonstruert svar er nok til å gjøre han klar over at han bør oppføre seg? 1
DAO89 Skrevet 26. april 2023 #10 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt seriøst, TS, du bør kontakte både politiet og forbundet med dette. Det denne treneren holder på med er både ulovlig og helt uakseptabelt for en trener. Slike kan ikke få fortsette. Han driver et spill, ligger rundt, sørger for å gjøre det så ubehagelig for damene og trekker seg så raskt unna igjen at han satser på at ingen vil gå videre med saken og anmelde ham eller varsle på ham til forbundet. Politiet først og så forbundet. Anonymkode: ce9d7...d9c Jeg har allerede vært i kontakt med politiet angående filmingen da jeg ble anbefalt dette av ei venninne noen dager etter, men jeg har ingen god sak å anmelde da jeg stoppet han og han slettet videoen, i tillegg samtykket jeg til sex så eneste overgrepet som skjedde var nettopp denne videoen - som igjen ble slettet. Han prøvde seg ikke igjen etter dette og selv om han var potte sur og mente vi avsluttet sexen fordi jeg liksom ikke synes han var sexy, så tok han ikke på meg/prøvde seg videre. Saken vil altså bli henlagt med veldig god sannsynlighet (det er folk som blir voldtatt og har beviser på det som får saken sin henlagt!), og som helt fersk kvinne i denne sporten uten noe særlig bekjentskap utover én person som er på mitt nivå (som også trener med han og virkelig digger han, det gjorde jeg også før denne hendelsen!) er jeg kjempe redd det ender opp med at han blir trodd og at jeg blir hun "sure" som ikke klarte å akseptere at hun ble "dumpa" eller noe. Jeg virkelig elsker denne sporten, så jeg ønsker ikke ta sjansen på å bli fryst ut/ikke være velkommen lenger bare fordi jeg mistenker at han kan ha filmet andre uten samtykke. Jeg så heller aldri disse videoene, da jeg åpenbart sa nei, så jeg vet ikke innholdet eller hvor mange det faktisk er. Så føler ikke jeg har en god nok case til å være påståelig og ta det videre... om det gir mening. 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #11 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det høres ikke bra ut. Jeg tenker at du egentlig bør tipse politiet om dette. Sjansen er stor for at de ikke er filmet med samtykke når han filmet deg uten samtykke. Anonymkode: f1376...375 Er enig i dette, at du bør informere politiet, hvem vet hva mer han har gjort? Er det mulig å snakke med styret i klubben? Han høres ikke ut som en person som bør ha for mye kontakt med "elever", og hvem vet om det er andre i klubben som er utsatt for det samme? Jeg driver selv med en trening som ikke er så utbredt i Norge, en form for "kampsport" og jeg vet at de ikke vil ha den type folk til å representere dem. Utover det, så støtter jeg forslaget om å møte opp og fortsette med ditt der, det er ikke du som har gjort noe galt. Anonymkode: 12ff9...e06
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #12 Skrevet 26. april 2023 Carrot skrev (5 minutter siden): Jepp, møt på trening og drit i han, hev deg over det - du har "mer på han enn han har på deg" for å si det slik.. Og så er du såpass voksen vil jeg tro at ett velkonstruert svar er nok til å gjøre han klar over at han bør oppføre seg? Ja, problemet mitt her nå er jo bare det at han ikke engang gidder å åpne meldingene mine. Så jeg synes det er skikkelig ubehagelig, men jeg er vel bare nødt til å møte opp også eventuelt ta det som det kommer skulle det dukke opp noe. Han er virkelig en helt annen mann på privaten, så ille at jeg fortsatt sliter med å forstå at det er samme person - det vat faktisk en periode jeg tenkte han måtte være rusa på et eller annet. Kan vel prøve å få litt kontakt med de få andre instruktørene som er der også, så kanskje jeg kan prøve å få til noe fast med dem i stedet. Anonymkode: 0d648...f79
Hippogriff Skrevet 26. april 2023 #13 Skrevet 26. april 2023 Jeg syns du gjør gode refleksjoner. Støtter rådet du har fått om bare å møte opp på trening og late som ingenting. Vær blid og hyggelig, si blidt hei til ham når du passerer ham, unnlat å initier samtaler og nærmere kontakt men svar når han snakker til deg. Overfladisk og høflig distanse, tenker jeg er løsningen din. Lat som at det aldri skjedde. Og ta det aldri opp med ham. 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #14 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er enig i dette, at du bør informere politiet, hvem vet hva mer han har gjort? Er det mulig å snakke med styret i klubben? Han høres ikke ut som en person som bør ha for mye kontakt med "elever", og hvem vet om det er andre i klubben som er utsatt for det samme? Jeg driver selv med en trening som ikke er så utbredt i Norge, en form for "kampsport" og jeg vet at de ikke vil ha den type folk til å representere dem. Utover det, så støtter jeg forslaget om å møte opp og fortsette med ditt der, det er ikke du som har gjort noe galt. Anonymkode: 12ff9...e06 Jeg føler ikke jeg kan ta det med noen der, og politiet sa jeg måtte anmelde skulle det bli en *sak* på han. Men jeg har jo heller ingen sak sånn egentlig, eller hvert fall ikke en sak god nok til noe annet enn henleggelse. Det jeg driver med er en form for ekstremsport og jeg har hørt mange innad i klubben har vært med hverandre, bare aldri trenere. De driver også med arrangement/events på samme anlegget, så han håndterer også mye mere folk enn bare "elevene" som er der fast. Det gjør det jo ikke noe bedre, men jeg føler rett og slett ikke jeg har nok på han til å faktisk skulle beskylde han for å potensielt være "farlig" for andre. Anonymkode: 0d648...f79
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #15 Skrevet 26. april 2023 Hippogriff skrev (10 minutter siden): Jeg syns du gjør gode refleksjoner. Støtter rådet du har fått om bare å møte opp på trening og late som ingenting. Vær blid og hyggelig, si blidt hei til ham når du passerer ham, unnlat å initier samtaler og nærmere kontakt men svar når han snakker til deg. Overfladisk og høflig distanse, tenker jeg er løsningen din. Lat som at det aldri skjedde. Og ta det aldri opp med ham. Takk for fint svar! Føler nesten det bare er det her jeg må gjøre også, bare late som vi ikke har møttes på privaten og holde fokuset på treningen når jeg er der. Ikke lage noe styr ut av noe, så går det seg sikkert til med tiden? Anonymkode: 0d648...f79 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #16 Skrevet 26. april 2023 Det er forresten en hårfin balanse mellom å være den som oppfører seg normalt og å bidra til en klein situasjon så ha is i magen og se an situasjonen, la han legge litt føringen for evt samhandling den første tiden og kun sett grenser om det er ubehagelig for deg i fht det han evt sier eller gjør, jeg vil tro en som er så usikker nok kjenner mer på dette enn evt du gjør sånn egentlig.. Ikke la det skremme deg bort fra det du liker holde på med i allefall men vær også forsiktig med å aktivt gå på søk etter annen trener sånn helt med en gang for det er ikke sikkert det blir et problem - han kan overraske og oppføre seg proff liksom.. Anonymkode: f1d5e...16f 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #17 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Helt seriøst, TS, du bør kontakte både politiet og forbundet med dette. Det denne treneren holder på med er både ulovlig og helt uakseptabelt for en trener. Slike kan ikke få fortsette. Han driver et spill, ligger rundt, sørger for å gjøre det så ubehagelig for damene og trekker seg så raskt unna igjen at han satser på at ingen vil gå videre med saken og anmelde ham eller varsle på ham til forbundet. Politiet først og så forbundet. Anonymkode: ce9d7...d9c Jeg er enig. Det at miljøet er såpass lite gir han mere makt og større tielseskultur, så for alt vi vet kan han ha gjort det samme med veldig mange men ingen tør å si noe. Det er veldig viktig at politiet får nyss i det og kan etterforske om det er mange ofre her. Om du ikke selv vil anmelde kan du sende politiet et anonymt tips med din erfaring og dine tanker og mistanker rundt om dette kan ha skjedd med flere. Han vil ikke få vite at det var du som tipset eller hva tipset innholdt, men da får politiet muligheten til å etterforske han i skjul for å se hva de avdekker. Anonymkode: f1376...375 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå