AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #1 Skrevet 26. april 2023 Vurderer å selge huset nå. Men det er varslet renteheving så kanskje dårlig tidspunkt? Eventuelt burde jeg vente til over sommeren? Noen som nylig har solgt som vil dele erfaringer? Anonymkode: f5b7f...46d
Illuminatum Skrevet 26. april 2023 #2 Skrevet 26. april 2023 Hva betyr nær Oslo? Et greit hus i Bærum selges normalt godt, men et hus i Ytre Enebakk eller Harestua kan kanskje være vanskeligere å selge? 1 2
enkefru Skrevet 26. april 2023 #3 Skrevet 26. april 2023 Følg med på Finn... det oppdateres jo fortløpende og da vil du få innblikk i det, evt hør med megler
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #4 Skrevet 26. april 2023 Fjugur skrev (16 minutter siden): Følg med på Finn... det oppdateres jo fortløpende og da vil du få innblikk i det, evt hør med megler Vet ikke om jeg stoler på disse meglerne ass. Hadde 4 stykk inne i forrige uke. Det de alle hadde til felles var at de ville få huset kjappest mulig ut. De tenker kun på egen lommebok. Anonymkode: f5b7f...46d
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #5 Skrevet 26. april 2023 Hvor er det? og har det kvaliteter mange ønsker? carport/parkering? stue/kjøkken på samme plan som hage og platting? soverom samlet i en del av huset? størrelse? hvor langt unna Oslo med kollektivt? Er kollektiv under 10 min å gå til? Anonymkode: bc5af...347 2
enkefru Skrevet 26. april 2023 #6 Skrevet 26. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vet ikke om jeg stoler på disse meglerne ass. Hadde 4 stykk inne i forrige uke. Det de alle hadde til felles var at de ville få huset kjappest mulig ut. De tenker kun på egen lommebok. Anonymkode: f5b7f...46d Om ikke huset selges "kjapt", vil fortjenesten deres skrumpe inn. Så at megler tenker på egen lommebok er neppe så dumt her...megler ønsker sjelden å legge ut noe de ikke har tro på. De kjenner markedet og vanligvis er NÅ og frem til sommeren, en god tid for slikt Endret 26. april 2023 av Fjugur 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #7 Skrevet 26. april 2023 Fjugur skrev (1 time siden): Om ikke huset selges "kjapt", vil fortjenesten deres skrumpe inn. Så at megler tenker på egen lommebok er neppe så dumt her...megler ønsker sjelden å legge ut noe de ikke har tro på. De kjenner markedet og vanligvis er NÅ og frem til sommeren, en god tid for slikt Mener du min eller meglers fortjeneste skrumper inn? Anonymkode: f5b7f...46d
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #8 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Vurderer å selge huset nå. Men det er varslet renteheving så kanskje dårlig tidspunkt? Eventuelt burde jeg vente til over sommeren? Noen som nylig har solgt som vil dele erfaringer? Anonymkode: f5b7f...46d Mye lurere å selge FØR renteheving en ETTER renteheving(er) Anonymkode: 8d8ca...886 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #9 Skrevet 26. april 2023 Har ikke noen meglere fast takst? Da er det jo ett fett om huset går for 9 milloner eller 5. Men nå kan jeg bare si hva jeg har observert ut fra de områdene vi har sett på. Vi kjøpte rekkehus før jul og enda nå så jeg en enebolig i samme område som ble lagt ut på nytt nå med visning i mai. Virker ikke veldig lovende. Dette er utenfor Oslo men i et bra område mht. til pendling. Anonymkode: 9464f...66c 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #10 Skrevet 26. april 2023 Bor i Vestby og her ligger eneboligene (de aller fleste) ute lengre nå og blir ikke solgt samme dag som visning / neste dag slik det var for 2 år siden. Leiligheter til under 3 mill går like fort men eneboligene ligger ute lenge Anonymkode: 452e6...f3a
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #11 Skrevet 26. april 2023 Bor i Oppegård og her kommer de samme boligene ut igjen flere ganger nå. I fjor ble de solgt med en gang. Anonymkode: a6cd0...5f0 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #12 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Vet ikke om jeg stoler på disse meglerne ass. Hadde 4 stykk inne i forrige uke. Det de alle hadde til felles var at de ville få huset kjappest mulig ut. De tenker kun på egen lommebok. Anonymkode: f5b7f...46d Eller kanskje de har en kompetanse på dette som du ikke har? Du vet at dette er den beste tiden å selge hus på? Og skulle du ikke få solgt så trenger de flere visninger, når du da legger boligen ut i juni må boligen din ligge usolgte over hele sommeren før du burde gjennomføre nye visninger i august. Men sa pleier det å komme et rush av boliger og hvis du ikke fikk solgt boligen din i juni blir det ikke nødvendigvis enklere i august når kjøpere har flere valg. Så det er ingen grunn til denne skepsisen din. Anonymkode: 968b7...4d7 2
enkefru Skrevet 27. april 2023 #13 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Mener du min eller meglers fortjeneste skrumper inn? Anonymkode: f5b7f...46d Meglers selvsagt
enkefru Skrevet 27. april 2023 #14 Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Har ikke noen meglere fast takst? Da er det jo ett fett om huset går for 9 milloner eller 5. Men nå kan jeg bare si hva jeg har observert ut fra de områdene vi har sett på. Vi kjøpte rekkehus før jul og enda nå så jeg en enebolig i samme område som ble lagt ut på nytt nå med visning i mai. Virker ikke veldig lovende. Dette er utenfor Oslo men i et bra område mht. til pendling. Anonymkode: 9464f...66c Nei, de tar prosent, opp til xxx-sum er det den prosenten, så en annen over xxx-sum. Gebyrer og annonsering er det fast pris på, så kommer det prosenter på i tillegg
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #15 Skrevet 28. april 2023 Her i nabolaget har det ligget ute to tomannsboliger til salgs kjempelenge. Attraktivt område. Da vi kjøpte, var det budkrig dagen etter visning. Vi kjøpte for ca 2 år siden da. Var på flere visninger og de husene ble også solgt raskt. Så det er nok verre nå... Anonymkode: aa2a7...004
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå