Gå til innhold

at dere orker! (ikke vondt ment)

Anbefalte innlegg

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

Jeg kikker inn litt fra siden her og leser nederlag for nederlag hver måned etter måned...

at dere orker!!!???

jeg har nå tenkt å la dette bli min siste sånn "prøvermelding" her inne. For nå lever jeg helt som før og har lagdt både babyer og vogner på hylla!

orker rett og slett ikke det mentale kjøret dette byr på, og når det faktisk ikke er en "sykdom" og man kan bare glemme det, ja da gjør jeg det. (ikke alle klarer det da)

skjer det noe så skjer det noe! men temping av hue og ræva og testing og styr gidder jeg ikke.

har heldigvis en gutt på 6 år... og takknemlig for det.

prøvde å lage en baby i oktober og det klaffet på første forsøk!!!, men alt kom ut i SA rett før jul nå.

men lykke til alle dere her inne, jeg håper dere blir "kjørt på tjukka" ! 2006 er nok året! ;)

hilsen mei (lykkelig X-prøver)

ps: veldig irriterenes ord! "Prøver" .... hvorfor ikke si "lager" ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lykke til til deg Lolita!!!

Det er sunt å ikke stresse!! :klem:

Skrevet

Bra for deg.

Hilsen en som synes temping er gøy!

Skrevet

Skjønner deg godt jeg Lolita. Jeg har tenkt litt selv også, vil jeg melde meg inn her når den tid kommer? Eller bare slutte på pillen, passe på å ha sex når jeg er midt i syklus og ta tingene som de kommer? Jeg tror det blir bare stress og mas med temping, for ikke å snakke om alle hundrelappene som flyr i el-tester for de som bruker det. Nei, jeg tror heller jeg lar naturen gå sin gang...

All honnør til dere her inne som prøver iherdig, håper virkelig det klaffer for dere snart ;)

Skrevet

For enkelte så er det ikke bare bare å legge ting på hylla.

Klart man må ikke bli en panisk prøver, men hvertfall for min egen del så syns jeg det hjelper å snakke med andre som vet akkurat hvordan jeg har det nå når vi prøver.

Men all honnør til deg som klarer å legge det vekk.

Er nok mange som skulle ønske det klarte det.

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

ville bare skrive at jeg er jo innom å titter om hvordan det går med dere andre...

jeg har det veldig fint og lever vanlig, bare uten prevensjon da...

kjøper ikke tester og får jeg bolle i ommen merker jeg det vel etterhvert som "bivirkningene" kommer.

skulle ønske flere her inne kunne "koble ut" slik som jeg gjør... det er deilig!

Skrevet

Hver og en må vel få lov til å velge. For noen passer det best å bare koble ut og slappe av, mens andre finner glede / trøst / støtte i å "dele" prøvingen med andre på forumet. Hverken det ene eller det andre er vel mest riktig. La folk få være prøvere på sin måte.

Uansett så sier jeg bare LYKKE TIL til alle sammen, både de som skriver mye på forum, de som tar prøvingen helt med ro og alle andre som ønsker seg en spire!

Skrevet

Innimellom tenker jeg litt det samme. Vi skal prøve på nummer to nå til våren, men vi er jo såklart klare over at vi kanskje må streve lenge for å få det til - eller kanskje vi ikke blir gravide igjen i det hele tatt.

Leser innimellom om dere som prøver og temper og styrer med EL tester og hva er det ikke alt? Samtidig forstår jeg jo at dere som har prøvd lenge uten å få det til å klaffe vil ha et best mulig utgangspunkt. Jeg gjør virkelig det. Lykke til med prøvingen. Måtte 2006 bli et babyboomår her på KG.

Skrevet

Noen liker jo tempingen, andre gjør det av forskjellige grunner.

Vi har nå vært prøvere i snart halvannet år, men har fortsatt ikke begynt med temping osv. Men jeg har styr på syklusen min og vet sånn ca når jeg skal ha mensen fra måned til måned. Jeg har også skrevet meg inn i månedsklubbene her fra måned til måned.

Uansett om jeg prøver eller ikke synes jeg det er veldig greit å holde styr på syklusen min, kjekt å vite når man skal ha mensen okke som, liksom.

Flott for deg at du klarer å ikke tenke på det og ikke gidder å tempe osv, men folk er forskjellige. Jeg beundrer de som måned etter måned orker å tempe, jeg - selv har jeg ikke ork til å begynne med det.

Skrevet

Ja, at man orker, nederlag etter nederlag.... men det gjør man av en eller annen grunn. Et sterkt ønske om barn er lar seg nok ikke overstyre så lett.

Men for noen er kanskje temping og el-tester eneste måte å få et barn på. Det er ikke alle som er så heldige å ha en kropp som tikker og går jevnt og trutt. Og dersom man dessverre er nødt til å drive med dette, er det nok vanskelig å koble av, siden man faktisk starter hver dag med å sjekke kroppens tilstand...

Enig at man som prøver burde man slappe litt mer av, ikke henge seg opp i alle deltaljer og symptomer. Spar på kreftene. Hvis man ender opp som ufrivillig barnløs får man mer enn nok å styre med. Temp-skjemaer, tester, blodprøver... Det krever en sterk psyke og masse stå-på-vilje.

Nyt heller tiden som prøver dersom du kan!

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

jeg holder selvsakt orden på når mensen skal komme, men det er nå det eneste jeg også gjør.

ettersom jeg er resus minus må jeg det, sist det ble SA og jeg måtte opp å ha anti-D sprøyte viste jeg jo hva som var skjedd.

jeg må derfor ha en viss tidspeiling på mensen og at det ikke er en tilig SA jeg har.

så lenge man har samleie kan man jo bli gravid, det skjer jo om man tenper tar tester etc! så jeg forstår ikke helt denne tempinga og alt den psykiske styret dere driver med.

sperm lever i ca 5 dager, dvs. så lenge enn har samleie ca 5-6 ganger i mnd. er jo muligheten for svangerskap der.

er det så viktig å vite når EL er da da?

man blir heller ikke raskere gravid av å holde på slik. jeg tror tvert imot , personlig vet jeg mange som "ga opp", og da satt den.

vel, jeg også håper at 2006 blir et babyBOOMår her inne!

har sterk forståelse for dere som har prøvd lenge. men syklusen går sin gang, temping eller ei.

det skjer når det skjer.

Skrevet
Jeg har også skrevet meg inn i månedsklubbene her fra måned til måned.

Uansett om jeg prøver eller ikke synes jeg det er veldig greit å holde styr på syklusen min, kjekt å vite når man skal ha mensen okke som, liksom.

Hva er månedsklubbene? (er litt ny her :) )

Er det de innleggene med IKM Januar og Februar osv? Går det an å skrive inn der om man ikke er prøver, også, altså? Vi er ikke aktive prøvere, men bestemte oss for å slutte med prevensjon i julen etter mye bivirkninger og sånt. Har gått på diverse p-piller i 6 år snart.

Så selv om vi ikke er aktive prøvere, så må jeg jo innrømme at jeg kommer til å følge spent med hver gang mensen skal komme da. :)

Skrevet

må innrømme at jeg ikke viste at det var så mye styr med prøving før jeg begynte å lese her ;)

men jeg kommer sikkert til å bli like "ille" selv den gangen vi skal begynne å prøve I allefall i begynnelsen.. slik at jeg kan finne ut om jeg har el eller ei.

Skrevet
Hva er månedsklubbene? (er litt ny her  :) )

Er det de innleggene med IKM Januar og Februar osv? Går det an å skrive inn der om man ikke er prøver, også, altså? Vi er ikke aktive prøvere, men bestemte oss for å slutte med prevensjon i julen etter mye bivirkninger og sånt. Har gått på diverse p-piller i 6 år snart.

Så selv om vi ikke er aktive prøvere, så må jeg jo innrømme at jeg kommer til å følge spent med hver gang mensen skal komme da.  :)

Med månedsklubber mener jeg der vi skriver oss inn på "IKM Januar" osv, ja.

Det er nå i utgangspunktet for oss prøvere, men noen prøver jo mer aktivt enn andre. For å si det sånn, så sexer vi når vi har lyst - så vi er ikke prøvere som følger med på når jeg har eggløsning osv. Det gjør meg bare mer stressa. Som om dere er prøvere, men ikke superaktive, så kan du godt skrive deg inn i lista :) PP betyr PrøvePeriode.

Skrevet

Jeg skjoenner ikke helt poenget med aa el-teste dersom man har jevne sykluser. Men skjoenner godt at folk el-tester for aa sjekke om de i det hele tatt har el.

Uansett - tror man sikkert er litt mer taalmodig naar man allerede har barn, da vet man jo at man er i stand til aa bli gravid og har allerede ett eller flere barn. Skjoenner godt at man kan bli opphengt naar man proever og proever for aa faa den foerste til aa klaffe....

Lykke til alle sammen!

Skrevet

La nå folk gjøre som de vil...

Jeg sluttet med p-piller i mars, og begynte med temping som prevensjon (i praksis mye kondom da pga meget ustabile sykluser) Det viste seg at jeg hadde meget lite oversitkelige sykluser og ikke el i det hele tatt det første have året (nå begynner det å ornde seg litt i alle fall, men ustabil er jeg fortsatt) For meg er det helt naturlig å måle morgentemperaturen hver dag. Jeg kan ikke for alt i verden tenke meg at vi skulle si "Nå vil vi ha baby, da slutter vi med å måle tempen"

Hadde jeg hatt helt stabile finse sykluser hadde jeg uansett tempet jeg da (men da hadde det sikkert fungert bedre som prevensjon alene også...) og fortsatt med det når prøvetiden kom.

for meg er ikke det stress. Om det er det for andre, ja så kan de vlege å la være. Det må da få være opp til hver enkelt. Om man ikke har problem med å bli gravid så er det heller ikke sååå viktig å vite nå el er, men om man har problemer så kan det jo være greit å vite både OM man har, og NÅR den er, for jo det ER større sjangs for å bli gravid om man vet når man har el. Om man blir stresset av det er det selvsagt ikke bra, men for svært mange er temping og/eller el-testing ikke stress, bare noe man gjør, og å være bevisst på sin egen syklus gjør det lettere å lykkes med babyønsket. Og altså uten stress. For meg ville det være mye mer stressende å slutte å måle tempen hver morgen enn det å fortsette med det, så for meg er det ikke aktuelt i alle fall. (joda, jeg skal slutte, en gang eller flere. Jeg skal ikke tempe når jeg er gravid. Men resten av tiden, som prevensjon eller prøvehjelp, så kommer jeg til å ta tempen hver morgen, og følge med på sekret og sånn.)

Gjest Miss.Chanel
Skrevet (endret)

jeg følte at sex ble til noe man MÅTTE når jeg tok el tester og jeg fikk positiv, mannen fikk følse av å være en marskin.

personlig synes jeg de som tester etc får gjøre som de vil, men ikke kom her å si det ikke tar på psykisk!

men akk... livet er bedre nå, uten babytenking... sexen har kommet seg opp og vi tar det som en overaskelse om jeg en dag gidder å ta en test...

ellers kommer vel mensen da. og det er greit det også nå.

Endret av LOLITA LEMPICKA
Skrevet
jeg følte at sex ble til noe man MÅTTE når jeg tok el tester og jeg fikk positiv, mannen fikk følse av å være en marskin.

personlig synes jeg de som tester etc får gjøre som de vil, men ikke kom her å si det ikke tar på psykisk!

men akk... livet er bedre nå, uten babytenking... sexen har kommet seg opp og vi tar det som en overaskelse om jeg en dag gidder å ta en test...

ellers kommer vel mensen da. og det er greit det også nå.

Jo, det er da ikke sikkert at det tar på psykisk for alle? Jeg forstår godt at man kan føle det slik og at det for en del er stress med for mye fokus på babylaging, men det blir litt bastant å si at slik er det for alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...