AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #1 Skrevet 26. april 2023 Har hatt en runde med omgangssyke (første gang på maange år). Har ikke kastet opp siden mandag morgen. Hadde feber og var sengeliggende hele mandag. Både i går og i dag har jeg vært feberfri og kjenner meg på bedringens vei - MEN jeg er så sinnssykt kvalm og sliter med å få i meg mat. Var pga dette sengeliggende store deler av tirsdag også… Hva er beste tips for å komme over kvalmen og begynne å spise normalt igjen? Jeg har mange gjøremål i morgen jeg ikke kan utsette så begynner å bli ganske stressa… Anonymkode: 7b6ef...161
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #2 Skrevet 26. april 2023 Jeg har nettopp vært igjennom det der for andre gang i år, og føler med deg! Å spise til vanlig måltidstid for deg, om ikke mye, så noe, og noe du klarer å få ned, er nok lurt. Enda viktigere er det å drikke. Jeg syns det funker best med vann med isbiter eller farris. Litt om gangen. Og nå sist leste jeg et tips om biola, og forsøkte det. Jeg ble kvitt kvalmen da, og det kan meget godt ha vært tilfeldig, men NHI nevner det også som mulig gunstig. https://nhi.no/sykdommer/infeksjoner/diverse/omgangssyke-og-vaskebehandling/ Anonymkode: ae616...98b
William_S Skrevet 26. april 2023 #3 Skrevet 26. april 2023 Spis lett fordøyelig kost, om du så bare får i deg litt. Kroppen trenger faktisk også litt næring selv om det er Noroviruset man strir med. Uansett så er det viktigste væske. Farris og Eplemost er klassikeren. Da får man i seg noe næring også utover det å bare drikke vann.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #4 Skrevet 26. april 2023 Få i deg næringsrik mat og sov mest mulig. Anonymkode: 7c204...46b
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #5 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Få i deg næringsrik mat og sov mest mulig. Anonymkode: 7c204...46b 😂 Anonymkode: 70f93...791
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå