Gå til innhold

Katteknipe

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Råd ønskes!

Vi har en kastrert mons på 7 år, som har bodd samme plass hele livet sitt. I løpet av de to siste månedene har det flyttet en ny katt til nabolaget, og dette skaper hodebry for monsen vår, samt oss eiere…

Hver eneste kveld/natt oppstår det bråk mellom kattene. Det freses, hyles og oppstår basketak mellom dem. Den nye katten har ved flere anledninger sittet rett utenfor vår inngangsdør når vi slipper ut vår mons. 
Jeg hadde håpet at de skulle klare å finne ut av denne situasjonen, men det virker ikke som om at situasjonen har tenkt å roe seg med det første… 

Om vi prøver å holde vår mons inne på nattestid holder styrer han noe fryktelig ved å mase utenfor soveromsdørene til både barn og voksne, og når vi slipper han ut er det full kamp med denne nye katten…

i dag når han kom inn hadde han fått en skade over det ene øyet.. vi har selvsagt hvert hos veterinæren, og øyet er heldigvis ikke skadet og han får behandling av såret… han mangler pels på området som er skadet, området som mangler pels er på størrelse som en 50 øring..

Dette er første gang han kommer hjem med en fysisk skade etter at denne konflikten har oppstått og jeg blir fryktelig bekymret for at dette bare er starten på noe som kan bli fryktelig mye verre.. Jeg vet ingenting om evt skader den andre katten måtte ha..

Hva skal vi gjøre? La kattene finne ut av det? Holde han inne, og gi opp nattesøvnen? Kjenner jeg er helt rådløs, og bekymret over hvordan dette utvikler seg..

Vet heller ikke om den andre katten er en mons eller en hun katt, ei heller hvor den hører til i nabolaget..

Er det noen som har opplevd noe lignende, og har gode råd å komme med? 🤞🏻

Anonymkode: 86837...93d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bygg kattegård.

Anonymkode: 6f5de...381

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Se tråden aggressiv katt, den gjelder det samme.

Anonymkode: 230cf...9cc

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere aktiviserer han/har aktiv lek med fjærstand i 20 min før dere legger dere så holder nok pus seg rolig om natten, de trenger aktivisering. Evnt bygg en kattegård?

Anonymkode: 7a157...da6

Skrevet

Jeg tenker, den nye katten er ikke kastrert. Derfor bråk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...