Majer Skrevet 26. april 2023 #1 Skrevet 26. april 2023 Er man kriminell så bryter man automatisk samfunnskontakten som er selve forutsetningen for demokrati- at folket bestemmer. Når man bryter med det folket ønsker av egne egoistiske grunner jobber man aktivt mot demokrati som styreform og begår dermed landsvik. Hvorfor skal eksempelvis en som bruker kokain ikke dømmes for landsvik og medvirkning til sexkjøp, human trafficing og pedofili? Jeg forstår ikke logikken.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #2 Skrevet 26. april 2023 Jeg tror du har sittet litt for lenge med tankene dine. Les deg opp på landssvik. Anonymkode: d0e09...1eb 8 3
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #3 Skrevet 26. april 2023 Hadde jeg fått valg om å "skrive under" på den kontrakten du skriver, så hadde jeg aldri signert. Man er jo ufrivillig født inn i det. Jeg er uenig i mange av lovene Norge har. Og det er jo noe med at alle blir jo kriminelle da, "alle" har gjort noe som er imot norges lov på ett eller annet tidspunkt, om det så var å stjele godteri fra godishylla når du var liten eller kjøre over fartsgrensa med kjøretøy. Anonymkode: 955d8...80e 4
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #4 Skrevet 26. april 2023 Jeg ba ikke om å bli født her, og jeg er uenig i veldig mange av våre lover. Bryter loven minst noen ganger i uken, og har null dårlig samvittighet. Det er lovene som er feil, ikke meg. Anonymkode: 052c1...81d 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #5 Skrevet 26. april 2023 Majer skrev (16 minutter siden): Er man kriminell så bryter man automatisk samfunnskontakten som er selve forutsetningen for demokrati- at folket bestemmer. Når man bryter med det folket ønsker av egne egoistiske grunner jobber man aktivt mot demokrati som styreform og begår dermed landsvik. Hvorfor skal eksempelvis en som bruker kokain ikke dømmes for landsvik og medvirkning til sexkjøp, human trafficing og pedofili? Jeg forstår ikke logikken. Er ikke du blant de som tar lett på å bryte fartsgrensen? Da bryter jo du loven, og er per def kriminell. Men tankerekken din strekker seg vel ikke så langt. Hvor er din logikk? Anonymkode: ee827...bb5 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #6 Skrevet 26. april 2023 Er forskjell på lovbrudd. Jeg ser ikke så alvorlig på at en person hjemmebrenner til eget bruk, f.eks. Anonymkode: e34a5...d45 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #7 Skrevet 26. april 2023 Da må du også dømmes for landssvik, internasjonalt slavearbeid, internasjonal miljøkriminalitet etc Anonymkode: f4664...d22 1
Majer Skrevet 26. april 2023 Forfatter #8 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Da må du også dømmes for landssvik, internasjonalt slavearbeid, internasjonal miljøkriminalitet etc Anonymkode: f4664...d22 Ikke så lenge jeg ikke bryter lovene demokratiet har valgt. AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Er ikke du blant de som tar lett på å bryte fartsgrensen? Da bryter jo du loven, og er per def kriminell. Men tankerekken din strekker seg vel ikke så langt. Hvor er din logikk? Anonymkode: ee827...bb5 Jeg liker å holde meg på rett side av loven.
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #9 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): jeg er uenig i veldig mange av våre lover. Bryter loven minst noen ganger i uken, og har null dårlig samvittighet Anonymkode: 052c1...81d Ah den gode gamle, liker fordelene ved at andre følger loven, liker fordelen av å slippe å følge loven selv. Også kalt freeloading og snyliting evt libertarianer hjerne. Hvorfor ikke flytte til somalia hvor det ikke er noen fungerende stat som kan undertrykke deg, eller i skogen hvor du ikke kan snylte på oss andre ? Anonymkode: 3a163...267 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #10 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde jeg fått valg om å "skrive under" på den kontrakten du skriver, så hadde jeg aldri signert. Anonymkode: 955d8...80e Selvfølgelig hadde du signert, alternativet er å finne samfunn hvor andre har din "moral" istednefor, eller flytte for dge selv i skogen. Du skjønner hvordan samfunn uten den kontrakten er, de kollapser og blir krigssoner, du ELSKER konskevensene av kontrakten, men du ønsker å snylte/freeloader virker det som. Landssvik det og imo. Anonymkode: 3a163...267 1
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #11 Skrevet 26. april 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ah den gode gamle, liker fordelene ved at andre følger loven, liker fordelen av å slippe å følge loven selv. Også kalt freeloading og snyliting evt libertarianer hjerne. Hvorfor ikke flytte til somalia hvor det ikke er noen fungerende stat som kan undertrykke deg, eller i skogen hvor du ikke kan snylte på oss andre ? Anonymkode: 3a163...267 Her forhåndsdømmer du, og tar helt feil. Jeg snylter ikke på noen. Om andre også vil bryte lover de er uenig med, så er det helt greit dersom det ikke går ut over andre. Anonymkode: 052c1...81d 2
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #12 Skrevet 26. april 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): dersom det ikke går ut over andre. Anonymkode: 052c1...81d Det er der du tar feil, det går ut over andre Anonymkode: 3a163...267
AnonymBruker Skrevet 26. april 2023 #13 Skrevet 26. april 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Selvfølgelig hadde du signert, alternativet er å finne samfunn hvor andre har din "moral" istednefor, eller flytte for dge selv i skogen. Du skjønner hvordan samfunn uten den kontrakten er, de kollapser og blir krigssoner, du ELSKER konskevensene av kontrakten, men du ønsker å snylte/freeloader virker det som. Landssvik det og imo. Anonymkode: 3a163...267 Selvfølgelig hadde jeg ikke signert. Nederland er ett land jeg er mer enig med i lovverket. Så der hadde jeg signert kontrakten. På hvilken måte mener du at jeg ønsker å snylte/freeloade? Utdyp. Anonymkode: 955d8...80e 2
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #14 Skrevet 27. april 2023 On 4/26/2023 at 12:16 PM, Majer said: Er man kriminell så bryter man automatisk samfunnskontakten som er selve forutsetningen for demokrati- at folket bestemmer. Når man bryter med det folket ønsker av egne egoistiske grunner jobber man aktivt mot demokrati som styreform og begår dermed landsvik. Hvorfor skal eksempelvis en som bruker kokain ikke dømmes for landsvik og medvirkning til sexkjøp, human trafficing og pedofili? Jeg forstår ikke logikken. Du må ta av deg tinnfolie hatten litt innimellom ikke bra å gå med den hele tiden Anonymkode: 0293e...82e 1
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #15 Skrevet 27. april 2023 Majer skrev (På 26.4.2023 den 12.16): Er man kriminell så bryter man automatisk samfunnskontakten som er selve forutsetningen for demokrati- at folket bestemmer. Når man bryter med det folket ønsker av egne egoistiske grunner jobber man aktivt mot demokrati som styreform og begår dermed landsvik. Hvorfor skal eksempelvis en som bruker kokain ikke dømmes for landsvik og medvirkning til sexkjøp, human trafficing og pedofili? Jeg forstår ikke logikken. Samfunnskontrakten er en kontrakt mellom oss og staten som går ut på at staten skal passe på oss mot at vi lar staten styre. Det er ikke avtalt at vi ikke skal bryte loven. Anonymkode: bc31e...9bb 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå